درباره ما

«مجله کتابچی» میعادگاهی است برای شیفتگان آگاهی و دانایی؛ جایی برای علاقه‌مندان و عاشقان کتاب.

فعالیت این مجله در زمینه‌ی معرفی، خلاصه و درباره انواع کتاب به‌صورت ارائه‌ی مقالات و یادداشت‌هایی تحلیلی و کاربردی به صورت پیوسته و روزانه دنبال می‌شود و دسته‌بندی موضوعی در این مجله به نوعی است که امکان دسترسی سریع و آسان را به مجموعه‌ای از مطالب مرتبط برای هر کاربری فراهم کرده است.

ما هم به مانند بسیاری اعتقاد داریم که زمان ارزشمند است و فرصت کوتاه؛ پس باید قدر لحظه‌لحظه‌ی آن را دانست و با انتخابی دقیق و حساب‌شده کتابی مناسب را مطالعه کرد و یا با آگاهی یافتن از فضای کلی کتاب از خواندن آن صرف نظر کرده و به کتاب دیگری پرداخت. به همین منظور، ما با تهیه و تولید انواع مرورها، مقالات، یادداشت‌ها و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با مخاطبان عزیز فرآیند مطالعه و خرید کتاب را سهولت می‌بخشیم.

مجله کتابچی پوشش‌دهنده‌ی انواع مطالب برای هر طیفی از مخاطبین است. از نوجوانی که می‌خواهد پا به وادی کتاب‌خوانی بگذارد گرفته تا کتاب‌خوان‌هایی حرفه‌ای که به دنبال نقدهایی توصیفی و تحلیلی بر کتاب مورد علاقه‌ی خود می‌گردند. از پدر و مادری که دغدغه‌ی تهیه کتاب مناسب برای کودک خود دارند تا دانش‌آموزی که برای انتخاب منابع کمک درسی دچار تردید شده است.

در همین راستا، قسمت عمومی مجله از چند ستون مختلف و متنوع تشکیل شده است؛ در بخش معرفی کتاب به مروری جامع بر کتاب می‌پردازیم؛ برای مثال معرفی کتاب «سلام بر ابراهیم». در بخش نقد و بررسی به طرزی عمیق‌تر وارد کتاب می‌شویم، برای مثال نقد و بررسی کتاب «ایران بین دو انقلاب». در بخش سینماکتاب به آثاری سینمایی می‌پردازیم که یا اقتباسی بوده و یا به نحوی به کتاب مربوط بوده‌اند؛ برای مثال فیلم «انجمن شاعران مرده». در بخش مکاتب به معرفی کاربردی مکاتب سیاسی، اجتماعی، هنری و ادبی می‌پردازیم؛ برای مثال «ابزوردیسم». و نهایتا در بخش ویژه‌نامه مخلوطی جامع از تمام نکات بالا را مدنظر داریم؛ برای مثال «سیری در سه‌گانه‌ی ساموئل بکت».

قسمت کمک‌درسی، دیگر قسمت مجله‌ی کتابچی است. این قسمت هم از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است. در بخش نقد و بررسی کمک‌درسی، نقاط ضعف و قوت کتاب‌های کمک‌درسی و روش استفاده‌ی بهتر از آن‌ها برایتان شرح داده می‌شود؛ برای مثال مطلب «نقد و بررسی ریاضی و آمار جامع خیلی سبز». در بخش مقایسه‌ی کتاب‌های کمک‌درسی، به مقایسه‌ی آثار پرفروش و مهم کمک‌درسی می‌پردازیم؛ برای مثال مطلب «مقایسه زبان جامع مبتکران و زبان جامع خیلی‌ سبز». در بخش مصاحبه سعی می‌کنیم تا با رتبه‌های برتر کنکور و اساتید برجسته‌ی درسی بپردازیم؛ برای مثال «گفت‌وگو با سروش موئینی؛ مولف کتاب‌های ریاضیات تجربی خیلی سبز» و نهایتا در مطالب مشاوره‌ای می‌خواهیم فنونی برای تحصیل بهتر نیاز دارید را در مقام یک مشاور برای‌تان بازگو کنیم؛ برای مثال در مطلب «هر آنچه که باید قبل، حین و بعد از جلسه‌ی کنکور رعایت کنید!»

هیئت تحریریه‌ی مجله‌ی کتابچی از نویسندگانی اهل فرهنگ و ادبیات، دقیق و خلاق تشکیل شده است که ضمن تهیه‌ی خوراکی مناسب و راه‌گشا برای مخاطبین هر لحظه در اندیشه‌ی پیشرفت خود و همکاران خود هستند.

ما این جا هستیم تا به شما در انتخاب کتاب بعدی‌تان کمک کنیم.