حتماً می‌دانید که درس ریاضی، چه برای دانش‌آموزان رشته‌ی ریاضی – فیزیک و چه دانش‌آموزان رشته‌ی علوم تجربی، اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع این درس برای رشته‌ی علوم انسانی هم مهمه ولی تأکید ما در این متن بیشتر بر روی این دو رشته است. درس ریاضی درس ساده‌ای نیست و یادگیری آن مستلزم فهمیدن عمیق مباحثی گسترده و حل تمارین و تست‌های فراوان است. به همین دلیل است که ریاضی یکی از پرتقاضاترین بازارهای کتب کمک آموزشی را به خود اختصاص داده است. معمولاً کسانی در تألیف کتب کمک آموزشی درس ریاضی موفق می‌شوند که سابقه‌ی درخشانی در تدریس داشته و تجربه‌ی فراوانی در انتقال مفاهیم و آموزش درس ریاضی داشته‌اند. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که دانش‌آموزان بتوانند از شهرهای مختلف در کلاس‌های آنلاین معلمان مختلف شرکت کرده و با کسب شناخت بیشتر از معلمان مختلف، بهترین‌ها را بشناسند. همان طور که می‌دانید کلاس‌های آنلاین نیز به تازگی، مخصوصاً پس از شیوع بیماری کرونا، محبوبیت بسیار بیشتری در میان دانش‌آموزان پیدا کرده است. یکی از مدرسین محبوب درس ریاضی آقای آریان حیدری است. وی در مؤسسات آموزشی مطرحی در تهران تدریس می‌کند و جالب است که بدانید، کلاس‌های آنلاین وی به حدی در میان دانش‌آموزان شهرت پیدا کرده است که به جرأت می‌توان گفت نام ایشان تقریباً به گوش تمامی دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی و تجربی خورده است. کلاس‌های وی شور و هیجان بی‌نظیری دارد و راهبردهای تستی حل مسائل به طور دقیق در کلاس‌های وی آموزش داده می‌شود. آریان حیدری علاوه بر سابقه‌ی درخشان تدریس، کتب کمک آموزشی بسیار خوبی نیز در حوزه‌ی ریاضیات و کنکور نوشته است. هدف از این متن معرفی کتاب‌هایی است که به قلم آریان حیدری تألیف شده‌اند. عناوین این کتاب‌ها به شرح زیر است:

  • کتاب ریاضی ۲ از انتشارات مرآت
  • کتاب هندسه ۱ از انتشارات مرآت
  • کتاب بانک پرسش‌های چهارگزینه‌ای حساب دیفرانسیل (۱) از انتشارات آلما سیب ترش
  • کتاب فرمول دیفرانسیل و ریاضی پایه از انتشارات شب‌قره
  • کتاب تابع، لگاریتم و دنباله‌های حسابی و هندسی ویژه کنکور از نشر همسو
  • کتاب تست‌های گزیده اساتید ریاضی تجربی تگزاس جلد اول از انتشارات راه اندیشه
  • کتاب تست‌های گزیده اساتید ریاضی تجربی تگزاس جلد دوم از انتشارات راه اندیشه
  • کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی جلد اول از انتشارات گاج
  • کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی جلد دوم از انتشارات گاج
  • کتاب حسابان جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی جلد اول  از انتشارات گاج
  • کتاب حسابان جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی جلد دوم از انتشارات گاج

اطلاعات کلی این کتاب‌ها در جدول زیر قابل مشاهده است. همان طور که در این جدول مشخص است، آریان حیدری از سال ۱۳۹۱ در حوزه‌ی چاپ کتب کمک آموزشی ریاضی رشته‌های تجربی و ریاضی فعالیت داشته است. دقت کنید که سال چاپ نام برده شده در این جدول مربوط به چاپ اول این کتاب‌ها است. در این متن کتاب‌های مشهورتر آریان حیدری با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

معرفی کتاب‌های تست‌های گزیده اساتید ریاضی تجربی تگزاس جلد اول و دوم از انتشارات راه اندیشه

این کتاب دو جلدی توسط آریان حیدری و حسین کاویانی نوشته شده است. جلد اول این کتاب شامل ۱۹۲ صفحه می‌شود و جلد دوم این کتاب ۳۵۲ صفحه دارد. در این دو جلد کتاب مجموعه سوالاتی به صورت کاملاً طبقه‌بندی شده و تیپ‌بندی شده ارائه شده است. تعداد تست‌های این کتاب ۲۰۰۰ تست است که نیمی از این تست‌ها تألیفی بوده و نیمی دیگر از میان سؤالات کنکورهای سال‌های گذشته انتخاب  شده‌اند. همچنین پاسخنامه‌ی تشریحی مفصل تمامی سؤالات این مجموعه نیز ارائه گشته است. یک ویژگی بسیار خوب این کتاب آن است که تستی تکراری در این مجموعه دیده نمی‌شود و سطح تست‌ها نیز عموماً مشابه تست‌های سخت و نسبتاً سخت کنکورهای سراسری است. به همین دلیل، این دو جلد کتاب برای دانش‌آموزان با سطح علمی نسبتاً خوب، فوق‌العاده هستند. دانش‌آموزان با حل و بررسی سؤالات این دو جلد کتاب، می‌توانند تسلط خود را تا بیشترین حد ممکن بالا ببرند. درست است که سطح تست‌های این کتاب بالا است، ولی دقت کنید که تستی بالاتر از سطح کنکور در این کتاب وجود ندارد. هچنین در این کتاب توجه ویژه‌ای به تست‌های ترکیبی شده است که به تازگی خیلی بیشتر از قبل مد نظر طراحان کنکور قرار گرفته‌اند. کیفیت سؤالات این کتاب‌ها به قدری بالا است که نه تنها دانش‌آموزان استقبال خیلی خوبی از این کتاب کردند، بلکه معلمان نیز بسیاری از سؤالات این مجموعه را در کلاس‌های خود کار می‌کنند. یک ویژگی کلیدی این کتاب توجه آن به نکات و راهبردهای تستی حل مسائل ریاضی است که برای متقاضیان شرکت در کنکورهای سراسری، این ویژگی بسیار جذاب است.

معرفی کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی از انتشارات گاج به قلم آریان حیدری

کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی از انتشارات گاج یکی از جدیدترین کتاب‌های کمک آموزشی جامع است. مؤلفان این کتاب آقایان آریان احمدی، مهندس علی منصف شکری و سجاد عظمتی هستند. چاپ اول این کتاب همین امسال (سال ۱۴۰۰) در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و سبک سؤالات کنکورهای نظام جدید آموزشی در تألیف و تدوین این کتاب به طور کامل در نظر گرفته شده است. این کتاب نیز مشابه کتب تست‌های گزیده اساتید ریاضی تجربی تگزاس سریعاً محبوبیت یافت و به فروش خیلی زیادی رسید. دقت کنیم که این کتاب فاقد درسنامه است و تنها یک بانک تست عالی به همراه پاسخنامه‌ی تشریحی کامل ارائه نموده است. یک ویژگی بسیار خوب بانک تست این کتاب دسته‌بندی تست‌ها از منظر میزان دشواری است. در ضمن ظاهر زیبای این کتاب و چاپ تمام رنگی آن نیز در محبوبیت سریع این کتاب نقش فراوانی ایفا نمود. در کل این کتاب برای تمرین و کسب تسلط بر مباحث ریاضی رشته‌ی تجربی کتاب بسیار خوبی است و البته فراموش نکنید که این کتاب حجیم بوده و دارای ۲ جلد است. در این کتاب بیش از ۴۳۰۰ تست مطرح شده است. مسلماً دانش‌آموزان با حل و بررسی تمامی این تست‌ها می‌توانند نتیجه‌ی خوبی در کنکور بگیرند.

معرفی کتاب حسابان جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی از انتشارات گاج به قلم آریان حیدری

کتاب حسابان جامع کنکور میکرو از انتشارات گاج در دو جلد توسط سجاد عظمتی، علی منصف شکری و آریان حیدری نوشته شده است. در یک جلد از این کتاب یک بانک تست کامل و جامع ارائه شده است و درسنامه‌ها و پاسخنامه‌ی تشریحی مفصل تست‌ها نیز در جلد دیگر  ارائه گشته است. این کتاب حسابان کنکور رشته‌ی ریاضی را از صفر تا صد آموزش می‌دهد و دانش‌اموزان در صورتی که به تسلط خوبی بر درسنامه‌ها و تست‌های این کتاب برسند، می‌توانند مطمئن باشند که قطعاً سر جلسه‌ی کنکور نیز از پس حل کردن سؤالات حسابان درس ریاضی برخواهند آمد. دقت کنید که در این کتاب بیش از ۳۳۵۰ تست حسابان مطرح شده است که برای تسلط کامل یافتن بر تمامی مباحث حسابان کاملاً کافی است. این کتاب نیز مانند دیگر کتب میکروطبقه‌بندی شده‌ی انتشارات گاج بسیار پر فروش است و محبوبیت زیادی در میان دانش‌آموزان رشته‌ی ریاضی – فیزیک دارد.

جمع‌بندی و کلام آخر

با توجه به شهرت بالای آقای آریان حیدری به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین معلمان درس ریاضی و مؤلفان کتب کمک آموزشی این درس، ایشان در این متن به صورت خیلی خلاصه معرفی شده و کتبی که به قلم وی تألیف شده‌اند نام برده شده‌اند. آریان حیدری از سال ۹۱ در حوزه‌ی جاپ کتاب فعالیت داشته و با انتشارات گوناگونی نیز همکاری کرده است. در میان تمامی کتاب‌های وی، کتب جدیدتر که بسیار هم پرفروش هستند با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار گرفته‌اند. در این راستا کتاب تست‌های گزیده اساتید ریاضی تجربی تگزاس از انتشارات راه اندیشه، کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی از انتشارات گاج و کتاب حسابان جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی  از انتشارات گاج که همگی ۲ جلدی هستند، در این متن با جزئیات لازم شرح داده شده‌اند.