انتشارات‌های گاج، خیلی سبز، مهر و ماه، کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی)، مبتکران و سفیر خرد در زمینه‌ی دروس عمومی پایه‌ی یازدهم عملکرد خوبی داشته اند و در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کتاب‌های چاپ شده توسط این ناشران آموزشی برای دروس ادبیات و زبان فارسی، زبان عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی بپردازیم و ویژگی‌های شاخص و کلیدی هر اثر را به طور خلاصه بیان کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند با بررسی نقاط قوت و ضعف هر یک از این کتاب‌ها، بهترین کتاب کمک آموزشی مناسب با سطح و سلیقه‌ی خود را انتخاب کنند.

بهترین منابع ادبیات و زبان فارسی پایه یازدهم

درس ادبیات در کنکور هر سه رشته‌ی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی، ضریب ۴ دارد و در ابتدای دفترچه‌ی عمومی قرار می‌گیرد. سوالات این درس، در قالب ۵ بخش «واژگان و املا، دستور زبان، تاریخ ادبیات، آرایه‌های ادبی و قرابت معنایی» طراحی می‌شود و دانش‌آموزان برای پاسخگویی به ۲۵ سوال این درس، ۱۸ دقیقه فرصت دارند. با توجه به این که این درس به صورت موضوعی مورد مطالعه قرار می‌گیرد، کتاب میکرو طبقه‌بندی ادبیات فارسی یازدهم از انتشارات گاج، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزانی باشد که قصد دارند برای این درس، فقط یک کتاب جامع تهیه کنند و هزینه و زمان کافی برای مطالعه‌ی چندین کتاب را ندارند.

نویسندگان این کتاب، آقایان کاظم کاظمی، محسن اصغری تاری و مرتضی کلاشلو هستند که کتاب را در قالب ۴۰۶ صفحه تالیف کرده اند. درسنامه‌های ارائه شده در این کتاب، اکثراً جنبه‌ی تستی دارند و به صورت عمیق و خط به خط، به تشریح مطالب نپرداخته است؛ اما نکات تستی به همراه درسنامه‌های موضوعی که در پنج گروه لغت، املا، آرایه ادبی، دستور زبان و قرابت معنایی، ارائه شده، تمامی مباحث کتاب درسی را به صورت درس به درس پوشش می‌دهد. به طور کلی اگر چه در این کتاب، تست‌های متنوع و استاندارد فراوانی ارائه شده، اما اگر دانش‌آموزی قصد دارد که به حل تست‌های بیشتری بپردازد، کتاب ادبیات فارسی یازدهم از انتشارات خیلی سبز، می‌تواند مکمل بسیار خوبی در کنار درسنامه‌های کامل و جامع کتاب ادبیات میکرو گاج باشد. این کتاب، توسط آقایان ابولفضل غلامی، افشین محی‌الدین و جلال‌الدین دهقانی در ۳۱۵ صفحه تدوین شده است و هر درس آن، در ۳ بخش «لغت و املا»، «مضمون و آرایه» و «نکات دستوری» تقسیم‌بندی شده است. از ویژگی‌های کلیدی و مهم آن، می‌توان به لغت‌نامه‌ و لیست املایی کامل آن، تعداد تست‌های مناسب و کافی، پاسخنامه‌ی تشریحی جامع، کم‌رنگ بودن تست‌های ایده‌دار و چالشی در بخش‌های کم‌اهمیت دستور و … اشاره کرد.

بهترین منابع زبان عربی پایه یازدهم

رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی

اگر در این درس، سطح ضعیفی دارید، پیشنهاد می‌شود که از کتاب عربی یازدهم از انتشارات خیلی سبز که علاوه بر درسنامه‌های آموزشی، شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای طبقه‌بندی شده و سطح‌بندی شده نیز هست، استفاده کنید. این کتاب توسط آقایان بهروز حیدربکی، محمد برغمدی و محمدمهدی طاهری تالیف شده و تمامی دروس عربی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی انسانی در قالب ۲۱۴ صفحه و ۷۰۶ پرسش چهار گزینه‌ای در آن پوشش داده شده است. از ویژگی‌های مهم این کتاب، می‌توان به درسنامه‌های آموزشی جامع و دقیق ارائه شده در آن، روند آموزشی مناسب در طراحی درسنامه، تست‌های کافی و متنوع کنکوری و تالیفی و پاسخنامه‌ی کلیدی، تشریحی و تحلیلی اشاره کرد.

اما اگر وضعیت خوبی در این درس دارید و قصد دارید که با مطالعه‌ی درسنامه‌های خلاصه و چکیده و حل پرسش‌های چهار گزینه‌ای استاندارد و معتبر، در این درس به موفقیت برسید، با توجه به موضوعی بودن ماهیت این درس، کتاب عربی جامع از انتشارات مهر و ماه می‌تواند بهترین گزینه باشد. این کتاب که توسط آقایان مهران ترکمان، مسعود محمدی، مهدی طاهری و عباس حیدری در ۵۴۲ صفحه نگارش شده است، تمامی مباحث هر سه کتاب عربی دهم، یازدهم و دوازدهم را به تفکیک پایه، در قالب درسنامه‌ی آموزشی، پرسش‌های چهار گزینه‌ای و پاسخنامه‌ی کلیدی و تشریحی پوشش داده است. در کنار این کتاب، کتابچه‌ی کوچکی نیز به عنوان ضمیمه وجود دارد که دست کمی از یک کتاب کمک آموزشی کامل ندارد و مباحثی همچون راه حل تستی، نکته مهم و خاص، یادآوری، بیشتر بدانیم، جمع‌بندی و …، به همراه طرح‌های گرافیکی بسیار جذاب در آن ارائه شده است. تعداد کل پرسش‌های چهار گزینه‌ای ارائه شده در این کتاب، ۳۸۴۴ تست است که در قالب ۵ بخش طبقه‌بندی شده و از سطح آسان تا سطح دشوار، به ترتیب چیده شده است.

رشته‌ی علوم انسانی

دانش‌آموزان پایه یازدهم رشته‌ی انسانی، که در این درس، سطح ضعیفی دارند، می‌توانند از کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم انسانی گاج استفاده کنند. این کتاب توسط آقای اسرافیل قربان‌پور در ۲۶۴ صفحه تالیف شده و دانش‌آموزان با مطالعه‌ی درسنامه‌های آموزشی کامل و مفصل ارائه شده در آن، می‌توانند به تسلط خوبی بر مباحث برسند. سری کتاب‌های سیر تا پیاز گاج، در واقع پکیجی از ۳ نوع کتاب (آموزش، تست و امتحان) هستند و در این کتاب، مولف با ارائه‌ی ترجمه‌ی کلمه به کلمه و روان متن درس و پاسخ به کلیه‌ی تمارین کتاب عربی پایه‌ی یازدهم انسانی و طراحی ۵۹۴ پرسش چهار گزینه‌ای و ۷۴۰ پرسش امتحانی طبقه‌بندی شده و گردآوری تست‌های سراسری کنکور سراسری سال‌های اخیر، گنجینه‌ای ارزشمند را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است.

دانش‌آموزان سطح بالاتر نیز، می‌توانند با مطالعه‌ و حل تست‌های ارائه شده در کتاب عربی عمار جامع کنکور انسانی از انتشارات کانون فرهنگی آموزش قلم چی و یا کتاب عربی یازدهم رشته انسانی از انتشارات خیلی سبز، شاهد نتایج موفقیت‌آمیزی در این درس باشند. کتاب عربی عمار جامع توسط آقای عمار تاج‌بخش تالیف شده و دارای درسنامه‌های آموزشی کامل، تست‌های تالیفی خط به خط و تست‌های کنکور سال‌های اخیر است و تمامی این تست‌ها، با استفاده از سه رنگ آبی، سبز و قرمز، به سه سطح ساده، متوسط و دشوار تقسیم‌بندی شده اند. در پایان هر درس، یک آزمون ۲۰ سوالی دشوار طراحی شده و دانش‌آموزان می‌توانند با انجام این آزمون و تحلیل آن، خود را برای سوالات دشوار این درس آماده و مجهز کنند. عربی یازدهم خیلی سبز نیز، توسط آقای بهروز حیدربکی تالیف شده و تمامی مباحث عربی هر سه پایه، در قالب ۲۱۴ صفحه و ۷۰۶ پرسش چهار گزینه‌ای تالیفی و کنکوری در آن پوشش داده شده است.

بهترین منابع دین و زندگی پایه یازدهم

رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی

کتاب دین و زندگی پایه کنکور (دهم و یازدهم) که توسط آقای مسلم بهمن آبادی تالیف شده و با همکاریانتشارات سفیر خرد به چاپ رسیده و کتاب میکرو طبقه‌بندی دین و زندگی جامع

کنکور از انتشارات گاج، بهترین منابع کمک آموزشی این درس برای دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی و

تجربی محسوب می‌شوند و دانش‌آموزان در هر سطحی که باشند، با مطالعه و حل تست‌های هر یک از این

کتاب‌ها، می‌توانند به بالاترین میزان تسلط در این درس برسند. از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب دین و زندگی پایه‌ی سفیر خرد، می‌توان به درسنامه‌های آموزشی بسیار کامل و نمودارهای درختی آن، توجه فراوان مولف به آیات و احادیث و پرسش‌های چهار گزینه‌ای طبقه‌بندی شده‌ی آن اشاره کرد. کتاب میکرو دینی جامع گاج نیز توسط آقای افشین پور و خانم فرشته الماسی راد تالیف شده و همان طور که از عنوانش پیداست، این دو مولف با همکاری یکدیگر، تمامی دروس کتاب‌های دینی دهم، یازدهم و دوازدهم را در ابعاد میکرو، بررسی و تشریح کرده‌ اند و مجموعه‌ای کامل از درسنامه‌های آموزشی و تست‌های استاندارد و ارزشمند را در قالب ۵۷۶ صفحه و بیش از ۲۵۰۰ پرسش چهار گزینه‌ای خط به خط، مفهومی و ترکیبی، به چاپ رسانده اند. این مجموعه دو جلدی بوده که جلد اول آن شامل بانک تست و درسنامه است و جلد دوم آن نیز، به پاسخنامه‌ی تشریحی اختصاص یافته است.

رشته‌ی علوم انسانی

کتاب دین و زندگی یازدهم رشته‌ی انسانی از انتشارات خیلی سبز، پیشنهاد بسیار خوب و عاقلانه‎ای برای این گروه از دانش‌آموزان است. درسنامه‌های آموزشی کامل و پرسش‌های چهار گزینه‌ای تالیفی و سراسری داخل و خارج از کشور سال‌های اخیر در قالب ۳۰۰ صفحه، در این کتاب گنجانده شده است و به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های کمک آموزشی دینی یازدهم انسانی در بازار کتب کمک آموزشی به شمار می‌رود.

بهترین منابع زبان انگلیسی پایه یازدهم

برای دانش‌آموزانی که سطح ضعیفی دارند، کتاب زبان انگلیسی یازدهم از انتشارات خیلی سبز که توسط آقای دکتر رضا کیاسالار تالیف شده، می‌تواند بهترین گزینه باشد. این کتاب دارای ۱۸۰ صفحه و ۹۱۲ پرسش چهار گزینه‌ای مربوط به مباحث گرامر، لغت، کلوز تست و درک مطلب است. از نقاط قوت این کتاب، می‌توان به توجه فراوان نویسنده به مبحث کلوز تست و درک مطلب اشاره کرد. بدین صورت که سوالات این مبحث، تقریبا نیمی از سوالات درس زبان انگلیسی در کنکور را شامل می‌شوند و در این کتاب، روش‌های تست‌زنی و متن‌خوانی به تفصیل آموزش داده شده اند و با توجه به این که چیدمان تست‌های این بخش، بر اساس سطح دشواری بوده، دانش‌آموزان ابتدا با سوالات ساده، حل تست را آغاز می‌کنند و سپس با شیبی ملایم به سوی تست‌های دشوارتر می‌روند و در نتیجه متوجه سخت بودن سوالات نخواهند شد. ضمناً تمامی متونی که در این کتاب در بخش درک مطلب قرار گرفته، در پاسخنامه ترجمه شده است و دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر تقویت مهارت تست‌زنی، دایره‌ی واژگان خود را نیز گسترش دهند.

برای دانش‌آموزانی هم که سطح متوسط و متوسط رو به بالا دارند، کتاب زبان انگلیسی جامع مبتکران که توسط آقایان شهاب اناری و روزبه شهلایی به رشته تحریر در آمده، به شدت پیشنهاد می‌شود. چرا که درسنامه‌های آموزشی و تست‌های ارائه شده در این کتاب، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این کتاب دربردارنده‌ی مباحث هر سه پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم است و در آن، ۲۱۶۸ پرسش چهار گزینه‌ای در ۵۰۴ صفحه ارائه شده است. این کتاب، ضمیمه‌ای نیز به همراه دارد و در این ضمیمه، که یک کتابچه‌ی ۱۷۵ صفحه‌ای است، تمامی واژگان کتاب‌های درسی، از پایه‌ی هفتم تا پایه‌ی دوازدهم، به همراه تلفظ، معنای فارسی و مثال‌های کاربردی ارائه شده است.

دسته بندی شده در: