پایه‌ی یازدهم برای دانش‌آموزان تمامی رشته‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در این پایه دانش‌آموزان به صورت جدی شروع به تست زدن کرده، در آزمون‌های آزمایشی ثبت‌نام و شرکت کرده و در واقع پروسه‌ی آماده شدن برای کنکور را شروع می‌کنند. به همین دلیل کتاب‌های تست در میان دانش‌آموزان پایه‌ی یازدهم نیز محبوبیت بالایی دارند. در حال حاضر کتاب‌های کمک آموزشی فراوانی در بازار موجود است که دانش‌آموزان و دبیران باید بتوانند مناسب‌ترین کتب برای خود و یا دانش‌آموزان خود را پیدا کنند. نکته‌ی قابل توجه در فرایند انتخاب کتاب کمک آموزشی آن است که همه‌ی کتاب‌ها نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند و هیچ کتابی بدون عیب نیست. در ضمن دانش‌آموزان در انتخاب کتاب مناسب اول باید به شرایط و توانایی‌های خود دقت کرده و سپس بر اساس این عوامل کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال دانش‌آموزان ضعیف‌تر باید کتبی را انتخاب کنند که درسنامه‌های کامل و جامعی داشته باشد و عمدتاً تست‌های سطح متوسط ارائه کرده باشد.

مخاطب اصلی ما در این متن دانش‌آموزان رشته‌ی ادبیات و علوم انسانی هستند و از آن جا که دروس اختصاصی در مقایسه با دروس عمومی اهمیت بیشتی دارند، تمرکز ما نیز بر دروس اختصاصی است. در ادامه برای هر کدام از دروس اختصاصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی اعم از ریاضی و آمار (۲)، عربی زبان قرآن (۲)، علوم و فنون ادبی (۲)، فلسفه (۱)، تاریخ (۲)، جغرافیا (۲)، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی (۲) بهترین منابع آموزش و تست معرفی شده است.

بهترین منابع دروس تخصصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی: درس ریاضی و آمار (۲)

این درس از نظر عموم دانش‌آموزان رشته‌ی انسانی درس دشواری محسوب می‌شود ولی با توجه به ضریب آن در زیرگروه‌های مختلف، دانش‌آموزان باید بتوانند درصد قابل قبولی در ریاضی و  آمار کنکور خود کسب کنند. در صورتی که ریاضیتان ضعیف است، پیشنهاد ما کتاب ریاضی و آمار یازدهم رشته‌ی انسانی از مجموعه کتب سیر تا پیاز انتشارات بین‌المللی گاج است. این کتاب به مانند سه کتاب در یک کتاب است که کتاب اول شامل درسنامه‌های کامل که مطالب را از صفر آموزش می‌دهند می‌شود و بخش دوم و سوم نیز به ترتیب شامل تعدادی تست و نمونه سؤال امتحانی و تشریحی می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند به کمک درسنامه‌های این کتاب یادگیری خود را تکمیل کرده و با حل سؤالات تشریحی علاوه بر تثبیت یادگیری از۲۰ گرفتن خود در امتحاناتشان اطمینان حاصل نمایند. در نهایت حل تست‌های این کتاب که عمدتاً سطح ساده و یا متوسطی دارند،  می‌تواند دانش‌اموزان را به تسلط قابل قبولی برساند.

اگر سطحتان متوسط و یا قوی است، پیشنهاد ما کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای ریاضی و آمار ۲ پایه‌ی یازدهم رشته‌ی انسانی از انتشارات خیلی سبز است. درسنامه‌های این کتاب نیز کامل، جامع و خودآموز است. در بانک تست این  کتاب ۳۳۸ تست ارائه شده است که دانش‌آموزان برای کسب تسلط بالا باید تمامی این تست‌ها را حل و بررسی نمایند. پاسخنامه‌ی تشریحی این کتاب نیز کیفیت مطلوبی دارد. کتاب ریاضی و امار ۲ یازدهم انسانی از مجموعه کتب پاور تست انتشارات مهر و ماه نیز به دلیل ارائه‌ی تت‌های سطح بالاتر بیشتر، برای دانش‌آموزان قوی‌تر مناسب است.

بهترین منابع دروس تخصصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی: درس علوم و فنون ادبی (۲)

یکی از مهم‌ترین دروس اختصاصی رشته‌ی انسانی درس علوم و فنون ادبی است که هم شامل مباحث حفظی می‌شود و هم تحلیلی. ما برای این درس دو کتاب زیر را به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم:

این کتاب ۱۴۰ صفحه‌ای  درسنامه‌های کامل و جامعی ارائه کرده است که دانش‌آموزان را تا حد زیادی از منابع آموزشی دیگر بی‌نیاز می‌کند.  این کتاب همچنین ۴۱۴ تست تألیفی و یا کنکوری ارائه کرده است که با بر اساس مبحث طبقه‌بندی شده‌اند و یا در قالب آزمون‌های جامع فصلی ارائه  گشته‌اند. پاسخنامه‌ی تشریحی این کتاب بسیار کامل است و توضیخات خیلی خوبی ارائه نموده است.

کلیدی‌ترین ویژگی این کتاب ۱۷۶ صفحه‌ای تعداد بالای تست‌های تدلیفی و کنکوری ارائه شده در آن است. در واقع در این کتاب ۷۱۷ تست ارائه شده است که همگی کاملاً استاندارد هستند و برای کسب تسلط صد در صدی بر مباحث علوم و فنون ادبی یازدهم کفایت می‌کنند. درسنامه‌های این کتاب کامل و جامع است و پاسخنامه‌ی تشریحی کامل تمامی تست‌ها نیز در کتاب ارائه گشته است.

بهترین منابع دروس تخصصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی: درس عربی، زبان قرآن (۲)

اهمیت بالای درس عربی در رشته‌ی علوم انسانی بر کسی پوشیده نیست. در صورتی که عربی‌تان ضعیف است و به دنبال کتاب آموزش و تست هستید، ما کتاب عربی یازدهم انسانی از سری کتب میکرو انتشارات بین‌المللی گاج را پیشنهاد می‌کنیم. درسنامه‌های این کتاب بسیار کامل و کاربردی و پر از مثال‌های آموزنده است. بانک تست این کتاب نیز تعداد زیادی تست استاندارد و مناسب برای دانش‌آموزان ضعیف و متوسط ارائه کرده است. پاسخ تشریحی کامل تمامی تست‌ها نیز در کتاب موجود است.

در صورتی که عربیتان متوسط و یا قوی است بهتر است از کتبی که سطح کمی بالاتری دارند، مثلاً کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای عربی ۲ پایه‌ی یازدهم انسانی از انتشارات خیلی سبز استفاده نمایید. این کتاب درسنامه‌های مفصلی دارد و بانک تستش نیز ۷۰۶ تست کاملاً استاندارد ارائه کرده است. لازم به ذکر است که عمده‌ی تست‌های این کتاب مربوط به مبحث ترجمه می‌شود و به همین دلیل این کتاب برای دانش‌آموزان سطح متوسطی که در بخش ترجمه ضعف دارند، فوق‌العاده است.

بهترین منابع دروس تخصصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی: درس تاریخ (۲)

یکی از حفظی‌تین دروس رشته‌ی علوم انسانی درس تاریخ است. ماهیت حفظی این درس باعث شده است که کتب کمک آموزشی این درس برای تمامی دانش‌آموزان با هر سطحی مناسب باشند. برای درس تاریخ، ما برای دانش‌آموزان همه‌ی سطوح کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای تاریخ ۲ پایه‌ی یازدهم رشته‌ی انسانی از انتشارات خیلی سبز را پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب درسنامه‌های بی‌نظیری دارد و بانک تست آن قادر است تسلط دانش‌آموزان بر کل مباحث کتاب درسی را تکمیل کند. پاسخنامه‌ی تشریحی این کتاب نیز کیفیت بسیار خوبی دارد. انتشارات مشاوران آموزش نیز برای درس تاریخ کتب بسیار خوبی ارائه کرده است. کتاب تاریخ پایه (دهم و یازدهم) از این انتشارات کتبی فوق‌العاده برای یادگیری و کسب تسلط بر مباحث هر دو پایه‌ی دهم و یازدهم است. 

بهترین منابع دروس تخصصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی: درس جغرافیا (۲)

درس جغرافی نیز مشابه درس تاریخ بسیار حفظی است. ما برای این درس سه کتاب زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

این کتاب شامل درسنامه‌های کامل به همراه بررسی تمامی تصاویر، ۶۱۱ نمونه سؤال تشریحی و امتحانی، ۵۸۰ تست استاندارد در سبک کنکور و پاسخنامه‌ی تشریحی تمامی سؤالات تستی و تشریحی می‌شود.

این کتاب هم برای دانش‌آموزان پایه‌ی دهم و هم یازدهم کاربرد دارد و برای مباحث هر پایه درسنامه‌های کامل و جامعی ارائه نموده است. تست‌های این کتاب تمامی مطالب کتب درسی اعم از شکل‌ها و نقشه‌ها را پوشش داده است و پاسخنامه‌ی تشریحی این کتب نیز برای رفع اشکال مناسب است.

این کتاب نیز شامل درسنامه‌های کامل و جامع، بانک تست استاندارد و پاسخنامه‌ی تشریحی باکیفیت می‌شود و قادر است تسلط دانش‌آموزان بر مباحث جغرافیای پایه‌ی یازدهم را به بیشترین حد ممکن برساند.

بهترین منابع دروس تخصصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی: درس جامعه‌شناسی (۲)

دو کتاب زیر برای دانش‌آموزان با هر سطحی مناسب هستند:

این کتاب ۱۸۸ صفحه دارد و شامل درسنامه‌های بسیار مفصل همراه با نمودار و جداول فراوان، بانک تست کامل و جامع و پاسخنامه‌ی تشریحی سؤالات می‌شود. در بانک تست این کتاب ۶۰۰ تست ارائه شده است که یا بر اساس مبحث طبقه‌بندی شده‌اند و یا در قالب آزمون‌های جامع ارائه گشته‌اند. این کتاب هم تست‌های تألیفی، هم تست‌های کنکوری و هم تست‌های منتخب آزمون‌های آزمایشی کانون را ارائه نموده است.

این کتاب نیز شامل درسنامه‌های کامل و کاربردی بانک تست کاملاً استاندارد و پاسخنامه‌ی تشریحی سؤالات می‌شود و قادر است یادگیری دانش‌آموزان را تکمیل کرده و آن‌ها را به تسلط صد در صدری بر مباحث برساند.

بهترین منابع دروس تخصصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی: درس فلسفه (۱)

دو کتاب زیر برای درس فلسفه‌ی پایه‌ی یازدهم بی‌نظیرند:

این کتاب ۱۰۸ صفحه‌ای شامل چهار بخش درسنامه، پرسش‌های چهار گزینه‌ای، پاسخنامه‌ی تشریحی و پاسخنامه‌ی کلیدی می‌شود. درسنامه‌های این کتاب بسیار مفصل و منسجم هستند و بانک تست آن ۴۵۰ تست استاندارد شامل تست‌های تألیفی و کنکوری ارائه نموده است. در ضمن این کتاب دو ازمون جامع نیز ارائه کرده است. توضیحات پاسخنامه‌ی تشریحی این کتاب نیز بسیار کامل و قابل فهم است.

این کتاب دارای ۱۲۰ صفحه، ۳۵۴ تست و ۹۰۶ سوال تشریحی است. بیان درسنامه‌های این کتاب بسیار ساده و روان است و در کل این کتاب نه تنها برای یادگیری کامل و کسب نمرات بالا در امتحانات تشریحی مدارس مناسب است، بلکه برای کنکور و یا آزمون‌های آزمایشی نیز منبع بسیار خوبی است. این کتاب بیشتر برای دانش‌آموزان ضعیف و متوسط مناسب است.

بهترین منابع دروس تخصصی پایه‌ی یازدهم رشته‌ی علوم انسانی: درس روان‌شناسی

این درس نیز عمدتاً حفظی و متن محور است. ما برای این درس کتاب‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

این کتاب ۲۰۰ صفحه‌ دارد و درسنامه‌های کامل، ساده و قابل فهمی ارائه نموده است. در بانک تست این کتاب ۶۶۰ تست از منابع گوناگون اعم از کنکورهای سال‌های گذشته و آزمون‌های قلم چی ارائه شده است که می‌تواند تسلط دانش‌آموزان را تکمیل نماید. پاسخ‌های ارائه شده برای تست‌ها در این کتاب نیز بسیار کامل و روان هستند.

این کتاب نیز با ارائه‌ی درسنامه‌های کاربردی، بانک تست استاندارد و پاسخنامه‌ی تشریحی کامل، یک منبع عالی برای یادگیری کامل مباحث روان‌شناسی پایه‌ی یازدهم و بالا بردن تسلط از طریق تست زدن است.

دسته بندی شده در: