انتشارات بین المللی گاج از سال ۱۳۸۱ با ارائه بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در زمینه تالیف و نشر کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی از پیش دبستانی تا کنکوری شروع به کار کرد و همواره در تلاش آن بوده تا با نوآوری‌ها و ابتکار خود در زمینه فرهنگی، راه پر فراز و نشیب رسیدن به دانشگاه‌های مورد علاقه دانش آموزان را برایشان هموار سازد که همین امر سبب شد در سال ۱۳۸۵ به عنوان ناشر برگزیده نیز منتخب گردد. گاج طی این سال‌ها کتاب‌های پر فروش بسیاری را روانه بازار فرهنگی کشور کرده است که هر یک پس از دیگری مورد استقبال مخاطبانش قرار گرفت. بسیاری از کتاب‌های پرفروش گاج در دسته کتاب‌های میکرو طبقه بندی قرار دارند. این سری از کتاب‌ها دارای تست‌های طبقه بندی شده از کنکور‌های سراسری به صورت از ساده به دشوار، تست‌های تالیفی از سطر به سطر کتاب درسی حتی پاورقی ها، درسنامه‌های جامع و نکات تستی مشخص شده در هر مبحث برای دانش آموزان می‌باشد. خلاقیت و ذکاوت گاج در طبقه بندی این سری کتاب ها، آن را یکی از برترین‌ها در عرصه فرهنگی آموزشی قرار داده است. در ادامه به بررسی تعدادی از پرفروش‌ترین‌های میکرو گاج در کتابچی می‌پردازیم:

فیزیک دوازدهم میکرو تجربی

این کتاب که با نام بانک تست نیز معرفی شده است دارای سؤالات متنوع می‌باشد. از مهمترین خصوصیات کتاب کمک آموزشی پیش رو می‌توان به ۲۰۰۰ تست استاندارد در آن اشاره کرد. این تست‌ها به سه نوع مختلف تست‌های مکمل مفهومی، مکمل محاسباتی و مکمل خلاقانه در این کتاب به نگارش درآمده‌اند که تست‌های مفهومی برای بررسی دقیق‌تر سوالات چهار گزینه‌ای، تست‌های خلاقانه جهت افزایش سطح خلاقیت ذهنی دانش آموزان و تست‌های محاسباتی برای آموزش محاسبات هرچه دقیق‌تر و سریع‌تر در این کتاب قرار گرفته‌اند.

دین و زندگی پایه کنکور میکرو

این کتاب کامل‌ترین منبع تست برای دانش آموزانی است که در سیستم آموزشی جدید کنکور می‌دهند و شامل ۱۶۰۰ تست در درس دین و زندگی است. ساختار این کتاب از بخش‌هاییتحت عناوین زیر تشکیل شده است:
  • متن درس و درسنامه: ذکر اهداف درس و اصطلاحات آن
  • تست های خط به خط: تست‌هایی در جهت بررسی دقیق‌تر خط به خط کتاب درسی
  • تست های ترکیبی: تست‌هایی از چند فصل که سطح بالاتی دارند.
  • تست های مفهومی: تست‌هایی که بعد آموختن کامل درس می‌توان به آن‌ها پاسخ داد.
  • کتاب درسی زیر ذره بین: ذکر نکته‌های اصلی درس
  • جدول آیات و احادیث: بررسی متن عربی، ترجمه لغت به لغت، ترجمه روان، پیام آیه، روابط علت و معلولی، نکات ترکیبی و ارتباط معنایی
  • کادرهای فعالیت کلاسی اندیشه و تحقیق: سوالاتی از کادر‌های فعالیت کلاسی در کتاب درسی
  • پاسخ‌های تشریحی: پاسخ تست‌ها بصورت کاملا تشریحی حتی در بعضی پاسخ‌ها بررسی جواب غلط سوال

عربی دوازدهم میکرو

کتاب کمک درسی عربی دوازدهم میکرو از انتشارات گاج دارای محتوای طبقه بندی شده می‌باشد. درسنامه، سؤالات فراوان چهار گزینه‌ای و همچنین پاسخ‌های کاملاً تشریحی از جمله ویژگی‌های این کتاب کمک درسی است. درسنامه‌های کتاب فوق از بخش‌های مختلفی برخوردارند که می‌توان به آموزش قواعد دستوری، تست‌های قواعد دستوری، فن ترجمه، ترجمه عبارات مهم درس، واژگان و اصطلاحات درس، ذکر کلمات مترادف و متضاد، ذکر جمع‌های مکسر به همراه معانی تست‌های ترجمه، پاسخ نامه تشریحی و همچنین آزمون اشاره کرد.

ادبیات فارسی جامع کنکور میکرو

این کتاب که با عنوان بانک تست به بازار عرضه شده دارای بیش از ۳ هزار تست از کتاب‌های فارسی پایه دهم، پایه یازدهم و پایه دوازدهم می‌باشد. تست‌های ناب و پاسخ‌های روان از جمله ویژگی‌های ممتاز کتاب فارسی میکرو طبقه بندی شده هستند. که به بررسی این تست‌ها می‌پردازیم:
  • ساختار کتاب: ساختار کتاب شامل چند بخش است. (پرسش‌ها، پیوست آرایه، پیوست املاء، پاسخنامه تشریحی، سؤالات کنکور سال ۹۷) البته بخش پرسش‌ها شامل سه فصل فارسی ۱۲، فارسی ۱۱ و فارسی ۱۰ می‌باشد.
  • پرسش ها: با توجه به تغییر نظام آموزشی پرسش‌های اندکی از کنکور سال‌های گذشته قابل استفاده و تطبیق با کتاب‌های درسی جدید است. این پرسش‌ها در درس‌های مربوط به خود آورده شده‌اند.
  • پیوست آرایه: در این بخش پرسش‌های آرایه‌های ادبی و آزمون‌های سراسری اخیر ذکر شده است. این پرسش‌های ساختاری ترکیبی دارند و چندین آرایه را با هم مورد سؤال قرار می‌دهند. به همین دلیل همگی در پیوست جداگانه معرفی شده‌اند.
  • پیوست املاء: در این بخش پرسش‌های املای آزمون سراسری اخیر ذکر شده است. واژه‌های مورد سؤال در این پرسش‌ها همگی با محتوای کتاب درسی نظام جدید مطابقت دارند.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,