آنتونی رابینز در حالی‌که در سال ۱۹۸۲ میلادی در حال شست‌وشوی ظروف خود در وان حمام در یک آپارتمان ۴۰ متری بود در سر آرزوهای بزرگی داشت. وی به شدت فقیر بود و به دلیل اضافه‌ی وزن، تنبلی و بی‌حوصلگی به سراغ او آمده بودند. اما در سال ۱۹۹۸ در حالی‌که در حال گذشتن از میان جمعیتی میلیونی بود و تازه از هلیکوپتر شخصی خود پیاده شده بود، همگی یک صدا او را تشویق می‌کردند اما چه چیزی آنتونی رابینز چاق، فقیر و خواب‌آلود را به یک فرد موفق با میلیون‌ها دلار درآمد سالانه کرد؟ در این مقاله بیش‌تر با وی آشنا می‌شویم و می‌فهمیم که تفاوت‌های میلیون دلاری رابینز چگونه به وجود آمدند. وی که امروزه به یکی از موفق‌ترین افراد دنیا تبدیل شده است، خود را مربی خلاقیت و انگیزه می‌نامد.

زندگی‌نامه‌ی آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در سال ۱۹۶۰ در خانواده‌ای نسبتا فقیر به دنیا آمد و همان‌گونه که اشاره شد، در زندگی تقریبا هیچ نداشت. شهرت وی در کشور ایران بیش‌تر به دلیل بازی در فیلم‌های هالیوودی و چاپ کتاب‌های موفقیت است. وی در سال ۱۹۹۴ به عنوان پردرآمدترین نویسنده‌ی دنیا در زمینه‌ی چاپ کتاب‌های موفقیت درآمد. او به یکی از اسطوره‌های موفقیت تبدیل شده است. او که توانست درآمد خود را از ۳۸ هزار دلار در سال به بیش از یک میلیون دلار برساند توانست بر پرخوری و اضافه‌ی وزن نیز غلبه کرده و به یکی از خوش‌هیکل‌ترین بازیگران هالیوودی تبدیل شود.

او در ابتدا دستیار شخصی فردی بود که سخنران سمینارهای انگیزشی است و از وی یاد گرفت که خوشحال بودن و حس موفقیت داشتن در واقع داشته‌های وی به شمار نمی‌رود و بلکه می‌تواند تاثیر عمل‌کرد وی در طول دوران زندگی او باشد. تونی توانست با صحبت‌های رئیسش که یک کارآفرین هم بود ارتباط برقرار کرده و خودش در ادامه به شخصیتی موفق و سخنرانی انگیزشی تبدیل شد که در ادامه به روش‌های موفقیت وی و دلایل آن می‌پردازیم. اکنون به سال ۱۹۸۲ و یک آپارتمان ۴۰ متری می‌رویم و بار دیگر به هم‌راه آنتونی رابینز جوان زندگی را آغاز می‌کنیم.

آنتونی رابینز و شروع تدریس در سمینارهای انگیزشی

یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت‌های آنتونی رابینز را می‌توان شرکت در سمینارها و کلاس‌هایی دانست مانند NPL که وی در آن‌ها شرکت کرد و توانست با سرعت بسیار زیادی آن‌ها را فرا بگیرد. این شروع کار رابینز جوان بود و در ادامه نیز به عنوان دستیار یکی از همین سخنرانان به نام آقای جیم درآمد. وی که علاقه‌مند به تدریس در سمینارهای انگیزشی بود، کار خود را شروع کرده و به دلیل محبوبیت بسیار زیاد و روز افزونی که داشت، به سرعت به عنوان یک سخنران عمل‌کرد حداکثری وارد تلویزیون شد.

اتفاقا این مساله توانست برای وی به عنوان موفقیتی بسیار زیاد تبدیل شود. در ادامه رابینز به این‌جا کار خود را ختم نکرده و به عنوان یکی از موفق‌ترین سخنرانانی که در زمینه‌ی موفقیت و بحث‌های انگیزشی در حال فعالیت هستند، کتاب‌هایی را چاپ کرد که در ادامه به معرفی این کتاب‌ها و موضوعات آن‌ها به همراه موفقیت در فروش و بازه‌ی افرادی که مخاطب قرار گرفته‌اند، می‌پردازیم.

نگاهی به کتاب‌های رابینز

قدرت بی‌انتها نام اولین کتابی است که توسط آنتونی رابینز در سال ۱۹۸۷ تالیف شده و در بازار عرضه شد. وی در این کتاب، بیش‌تر در مورد غلبه بر ترس‌ها، بهبود روابط شخصی، موفقیت و انرژی مثبت صحبت کرده است. اولین کتاب رابینز در آمریکا بسیار پرفروش بود ولی خیلی مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت. “بیداری غول درون” نام دومین کتابی بود که توسط آنتونی رابینز در سال ۱۹۹۱ روانه‌ی بازار شد که این کتاب بسیار مورد توجه قرار گرفت. چرا که کم‌تر کتاب موفقیتی توانسته بود به این حد از فروش برسد.

از مهم‌ترین بحث‌هایی که در این کتاب شده است می‌توان به ارائه‌ی روشی برای بیدار کردن استعدادهای نهفته در هر انسان اشاره نمود. این کتاب به همراه قدم‌های یک غول و در ادامه کتاب نامه‌هایی از یک دوست به شدت مورد علاقه‌ی خوانندگان قرار گرفتند و بیش‌ترین میزان فروش را در آمریکا داشتند. این سه کتاب بسیار پرفروش که توسط نیویورک تایمز در بازار عرضه شدند امروزه به زبان فارسی برگردانده شده و به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های موفقیت در ایران نیز می‌توان از آن‌ها یاد کرد. با توجه به کتاب‌هایی که رابینز نوشته است، می‌توان او را به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی آمریکایی کتاب‌های موفقیت دانست.

سمینارها و موفقیت‌ها

یکی از مهم‌ترین نقاط قوتی که توانست آنتونی رابینز را بسیار مشهورتر از پیش کرده و باعث ثروت‌مند شدن وی نیز شد. برگزاری کلاس‌ها و سمینارهای موفقیت در آمریکا بود. وی در سال ۱۹۹۱ سازمانی را به نام خودش برای آموزش کلاس‌های انگیزشی به دانش‌آموزان و زندانیان آغاز نمود و در ادامه با برگزاری کلاس‌ها و سمینار‌های موفقیت در سال ۱۹۹۷ توانست بسیاری از چهره‌های سرشناس آمریکایی را با خود هم‌سو سازد.

این انتهای موفقیت مردی نبود که الان از شناخته شده‌ترین افراد جهان است. او در ادامه در سال ۲۰۰۷ توانست به عنوان بهترین برگزار کننده و سخنران سمینارهای موفقیت جایزه‌ی TED را سهم خود کند و در سال ۲۰۱۲ نیز به عنوان ششمین برگزار کننده‌ی سمینارTED TALK شناخته شد که همگی این جوایز در محبوبیت او تاثیر بسیار زیادی داشتند.

ادامه‌ی موفقیت‌های آنتونی رابینز

نویسنده‌ی مشهور آنتونی رابینز، مابین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ توانست موفقیت‌های بسیاری کسب کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ایجاد برنامه‌های تلویزیونی موفق وی مانند men in black، Reallity Bites و Shallow hall اشاره نمود. این برنامه ها به عنوان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا شناخته شدند. آنتونی رابینز در سال ۲۰۱۶ کتاب دیگری تحت عنوان Unshakable نوشت که در ایران تحت عنوان تزلزل‌ناپذیر شناخته شد. بار دیگر، این کتاب پرمفهوم از رابینز به عنوان پرفروش‌ترین کتاب وی تبدیل شد و سمیناری که تحت عنوان بیداری قدرت درون اجرا کرد توانست، زندگی بسیاری از مردم را تغییر داده یا به قول خود آن‌ها، آ‌ن‌ها را نجات دهد.

همان‌طور که مشاهده کردید فردی که تا سن ۲۲ سالگی بسیاری از رنج‌ها را به دلیل تنبلی و پرخوری کشیده بود امروزه به یکی از موفق‌ترین افراد دنیا تبدیل شده است که بسیاری از مردم دنیا وی را به عنوان سرلوحه‌ی زندگی خود قرار داده‌اند. آنتونی رابینز را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین افرادی دانست که در دنیا توانستند خود را تغییر داده و به رویاهای خود برسند.

کلام آخر

کتاب‌های آنتونی رابینز، امروزه در کشور چاپ شده‌اند و می‌توانید ترجمه شده یا زبان اصلی آن‌ها را خریداری و استفاده نمایید. تمامی این کتاب‌ها می‌توانند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشند تا بتوانید زندگی خود را تغییر دهید و یا به موفقیت‌های بیشتری برسید. فرقی ندارد که چند سال عمر کرده‌اید و چند سال دیگر امید به زندگی دارید، موفقیت می‌تواند صفتی باشد که از این به بعد به پاس تلاش‌های خودتان، به خودتان می‌توانید اضافه کنید.

کتاب‌های آنتونی رابینز را مطالعه کنید، فیلم‌های سمینارهای وی را مشاهده کنید و تمرین در موفق‌تر شدن کنید. رابینز حتی برای این‌که شما را بیش‌تر با موفقیت خود آشنا نماید، اقدام به تالیف کتاب زندگی‌نامه خود کرده است که می‌تواند سرلوحه‌ی زندگی شما قرار داده شود و از این به بعد می‌توانید آن را مطالعه کرده و زندگی خود را بیش‌تر به موفقیت نزدیک کنید. موفقیت تنها پول و ثروت یا مشهور شدن نبوده بلکه حتی داشتن زندگی آرام و بدون دغدغه می‌تواند گزینه‌ای بسیار مطلوب برای موفقیت به شمار رود.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: