یکی از دغدغه های کسانی که پشت کنکوری هستند انتخاب دانشگاه است. برای پرداختن به این موضوع که کدام دانشگاه برای شما مناسب است ابتدا در نظر بگیرید که دانشگاه ها دو دسته هستند: دولتی و آزاد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نمونه ای از دانشگاه های غیر دولتی است. سپس با تحقیق و بررسی در مورد ویژگی های آنها به این دغدغه پایان دهید. روشن است اولویت بسیاری از شما در درجه اول انتخاب دانشگاهی دولتی است که برای شما مقرون به صرفه است ولی گاهی نیز برای عده ای مسافت و نوع رشته ارجحیت بیشتری دارد. آنچه اهمیت دارد این است که در رشته مورد علاقه خود درس بخوانید و کیفیت دانش شما در زمان فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار و خدمات بالا باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

به خیال بسیاری از دانشجویان رفتن به دانشگاه آزاد برای آنها افت دارد چون فکر می کنند دانشگاه آزاد دانشگاهی برای دانشجویان ضعیف است. در حالی که این تصور درست نیست. همانطور که می دانید ظرفیت دانشگاه های دولتی بسیار کم است، یعنی ممکن است دانشجویی رتبه و ترازی معقول داشته باشد که نشان دهنده تلاش و زحمت  او در سال قبل از کنکور می باشد ولی با اختلاف خیلی کمی از پذیرش در دانشگاهی دولتی محروم شود در نتیجه این فکر اشتباه است که دانشگاه آزاد سطح علمی پایین دارد یا دانشجویان و سیستم آموزشی خوبی ندارد. در چنین حالتی که فرد نتواند در رشته مورد علاقه خود در دانشگاهی دولت قبول شود به فکر رفتن به دانشگاه های غیر دولتی می افتد. دانشگاه های آزاد اسلامی مانند دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی یکی از مراکزی است که با پذیرش دانشجو در رشته های مختلف گروه های زیادی از افراد را از شهرهای مختلف میزبانی می کند و خدمات علمی شایسته ای ارائه می دهد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دانشکده های زیادی در تمامی رشته ها اعم از فنی مهندسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، هنر و معماری، علوم سیاسی، ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و حسابداری، حقوق، مدیریت، علوم پایه، روانشناسی و علوم اجتماعی و دانشکده زبان های خارجی را شامل می شود که هر کدام از این دانشکده ها تا سال ۹۶ در مناطق مختلف تهران قرار داشتند و از یکدیگر جدا بودند. اما از سال ۹۷ به بعد تمامی دانشکده ها به سوهانک (منطقه ای در شمال تهران)  انتقال یافتند البته به استثنای دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده هنر که فعلا سر جای خود هستند.

در مورد دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی

اگر ساکن تهران باشید بسته به اینکه در کدام منطقه سکونت داشته باشید رفت و آمد به دانشگاه برای شما مشخص خواهد شد. ممکن است در یک ترم هم مجبور شوید به دانشکده فنی بروید و هم به دیگر دانشکده ها که این کار شما را کمی سخت خواهد کرد. در ارتباط با تعداد دانشجویان این دانشگاه باید در نظر بگیرید که در کل این دانشگاه پرجمعیت است با فضایی محدود اما این هرگز باعث نمی شود که در پذیرش دانشجو محدودیتی به خرج داده شود. این قضیه می تواند هم جنبه مثبت داشته باشد و هم جنبه منفی. در صورتی که مسئله را خوشبینانه ببینیم این مرکز را دوست خواهیم داشت که به ما امکان تحصیل میان افراد گوناگونی را می دهد و اما از سوی دیگر احتمال دارد به خاطر تعداد زیاد دانشجو بر عملکرد اساتید و دانشجویان نظارت کمتر باشد. در مورد اساتید این دانشگاه خوب است بدانید تعداد استاد برجسته در این دانشگاه کم نیست، پس در صورتی که عملکرد خود دانشجو خوب باشد نتیجه خوبی هم خواهد گرفت.

بررسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از نظر علمی

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تعداد بسیاری از اساتید مشغول به کار هستند که این تعداد می توانند پاسخگوی تعداد زیاد دانشجویان باشد. در میان این تعداد زیاد شماری از آنها دارای رتبه ای بالا هستند و تعدادی از آنها در رتبه ای پایین تر قرار دارند ولی در کل می توان گفت که استادان ممتاز در بین آن ا کم نیست که ارتباط خوبی هم با دانشجو دارند و می توانند نیازهای دانشجویان را برطرف کنند. این بیشتر به جدیت خودتان بستگی دارد که چقدر از کلاس ها استفاده کنید و به دنبال منابع مهم باشید. ممکن است دانشجویی باشید که آنقدر از استاد سوال بپرسید که او را هم ترغیب به بالا بردن اطلاعاتش کنید و یا جزو آن دسته باشید که فقط در فکر تمام کردن و خلاص شدن از کلاس است.

کادر آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

شما در جایگاه دانشجو هر ترم وظیفه دارید واحدهای درسی مورد نیاز را بردارید و آنها را در طول ترم پشت سر بگذارید. در مورد این کار این مشکل می تواند برای شما پیش بیاید که واحد درسی مورد نیاز را نتوانید بردارید و یا ممکن است ساعت های کلاس هایی که قرار است برگزار شوند توسط خود دانشگاه با یکدیگر تداخل داشته باشند و مشکلاتی نظیر این موارد که طبیعی است. در این مواقع کاری که از دست شما برمی آید این است که به مدیر گروه رشته خود در یکی از طبقات دانشگاه مراجعه کنید. در اینجا عملکرد کادر آموزشی بسیار مهم است و شما را در جهت رفع مشکل یاری خواهند کرد. کادر اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با مسئولیت پذیری آماده ارائه خدمات هستند و هر کسی در جایگاه خود وظیفه اش را به بهترین صورت انجام خواهد داد.

برنامه های فوق العاده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

در این قسمت در مورد برنامه های غیر درسی در واقع برنامه های فرهنگی و تفریحی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی صحبت خواهد شد. اردوهای مسافرتی که به صورت تیمی برگزار می شود یکی از برنامه های تفریحی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در نظر می گیرد و شما می توانید در آن شرکت کنید. به همت اداره دانشجویی و فرهنگی سفرهای سیاحتی، زیارتی نیز در نظر گرفته می شود که می تواند تنوعی برای دانشجویان باشد. در مناسبت های گوناگون برنامه هایی در نظر گرفته می شود که همه دانشجویان در آن شرکت می کنند و پذیرایی از دانشجویان صورت می گیرد. فیلم هایی جهت اکران در نظر گرفته می شود که دانشجویان علاقمند به فیلم و سینما می توانند به تماشای این فیلم ها بروند. البته اکران این فیلم ها در دانشکده فنی و مهندسی صورت می پذیرد که فعلا جدا از واحد مرکزی است و برای تماشای فیلم باید به ساختمان فنی رفت. در کلام آخر باید گفته شود که  هر دانشگاهی امکانات خود را دارا می باشد و این عملکرد شماست که عامل موفقیت برای شما خواهد بود.

دسته بندی شده در: