علم و صنعت دانشگاهی صنعتی است که رشته های متعدد فنی مهندسی را دارا می باشد. این دانشگاه دولتی است و اولین موسسه آموزش عالی در ایران می باشد. دانشگاه علم و صنعت واقع در تهران است ولی شعبه های آن در دیگر شهرها هم واقع شده اند .دانشگاهی مناسب برای کسانی که به این حوزه علاقمندند یعنی دانش آموزان پرتلاش و متفکر رشته ریاضی فیزیک و یا کسانی که مشتاق به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد و دکترا) هستند.

فضای دانشگاه علم و صنعت

تعداد دانشجوی فعال در این دانشگاه در حدود ۱۲۰۰۰ نفر هستند که در مقاطع مختلف درعلم و صنعت مشغول تحصیل می باشند و پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می کنند. دانشگاه علم و صنعت مساحتی نزدیک به ۴۲ هکتار دارد  و یا به عبارت دیگر به اندازه ۴۲۰ هزار مترمربع است با توجه به این مسئله در مورد فضا می توان آسوده خاطر بود چون با یک حساب سرانگشتی می فهمیم که به هر نفر مساحتی به اندازه ۳۵ مترمربع خواهد رسید؛بنابراین برای این حجم از دانشجویان به اندازه کافی جا دارد.برای ورود به علم وصنعت باید کمر همت بست و برای درس خواندن نهایت تلاش خود را کرد.دانشگاه علم وصنعت میزبان دوستانی است که بسیار سخت کوش هستند و علم در اولویت اول زندگی آن ها قرار دارد. برای عاقل اشاره ای کافی است تا بداند این دانشگاه فقط جای اهل علم است.

علموص یا دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت در بین دانشجویانش نام دیگری دارد در واقع مخفی برای اسم آن به کار می برند که “علموص” نام دارد.در این دانشگاه تیمی قوی از اساتید و کارکنان مشغول به خدمت هستند که در رشته های فنی مهندسی رتبه بالایی دارند.باید بدانید تنها دانشکده های مهندسی راه آهن و مهندسی پیشرفت در سطح خاورمیانه و دانشکده مهندسی خودرو در سطح کشور در این دانشگاه وجود دارد.در کارنامه این دانشگاه معتبر همکاری هایی در سطح بین المللی و همچنین با دانشگاه های برجسته دیده می شود. سال ها تنها دانشگاه صنعتی که شامل دانشکده معماری و شهرسازی باشد همین دانشگاه علم و صنعت بوده است و موضوع دیگر این که این دانشگاه پرطرفدار به‌طور تخصصی به رشتهٔ توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی، می‌پردازد. دانشگاه علم و صنعت به عنوان بهترین دانشگاه ایران در رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۶، مطرح شده است. در این رتبه بندی این دانشگاه بالاتر از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران قرار می گیرد. این دانشگاه طرح‌های مشترکی را با تعدادی از برجسته‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان برای اجرا در نظر دارد تا ظرفیت و توانایی های دانشجویانش را بشناسد. برگزاری برنامه های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد، کنفرانس های بین المللی، تبادل استادان و دانشجویان،تشکیل کلاس های برخط به صورت مشترک با دانشگاه های خارجی از قبیل این طرح ها می باشد.

سطح علمی دانشگاه علم و صنعت

در دانشگاه علم و صنعت سطح علمی اساتید در مرتبه بالا قرار دارد و همین امر باعث می شود که دانشجویان نیز جدی باشند و هر گونه بازیگوشی را کنار بگذارند.نتیجه کار وجود دانشجویانی است که از لحاظ علمی در سطح بالایی هستند و میان خاص و عام از نظر علمی معروفند.این دانشگاه زمینه خوبی را فراهم می کند تا بتوانید وارد بازار کار شوید چون استادانی که در آن جا تدریس می کنند در شرکت ها و موسسات مختلف نیز مشغول به کار هستند بنابراین در صورتی که نظر آن ها را جلب کنید و توانایی هایتان را به منصه ظهور برسانید می توانید از کمک آن ها برای ورود به شرکت های مختلف بهره مند شوید.آن ها شما را به جاهای مختلف معرفی خواهند.فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت در خیلی از شرکت های مهندسی مشغول به کار می شوند.عده ای از دانشجویان نیز به فکر اپلای و ادامه تحصیل هستند. علموص دانشگاهی است که می تواند رویای شما را برآورده کند البته اگر خودتان بخواهید. سطح آموزشی بالایی که در این دانشگاه وجود دارد از یک طرف باعث وجهه خوب آن شده و از طرف دیگر به دلیل داشتن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفته مخصوصا در رشته‌های مکانیک، عمران و مواد سبب شده که نقش صنعتی آن بسیار پررنگ تر شود و دانش آموختگان آن بتوانند به سرعت جذب واحدهای صنعتی ایران شوند.

امکانات و اوقات فراغت در دانشگاه علم و صنعت

در دانشگاه علم و صنعت به جنبه های دیگری از نیازهای دانشجویان نیز به صورت مطلوب توجه شده است.به طور مثال در حیطه ورزش دارای استادیوم ورزشی، زمین چمن مصنوعی است سه سالن ورزشی دارد و استخر برای کسانی که علاقمند به شنا هستند. شاید بتوان گفت به این مثل که “عقل سالم در بدن سالم است” ارزش می نهند.( با احترام به روح استیون هاوکینگ که این نظریه را نقض می کند).درباره امکانات دانشگاه امتیازات دیگری نیز وجود دارد نمونه آن این است که هر دانشکده برای خود یک کتابخانه تخصصی دارد و کتابخانه مرکزی هم که برای استفاده  تمامی دانشجویان در دسترس است. این کتابخانه ها هم از لحاظ در اختیار گذاشتن کتاب های مورد نیاز کامل هستند و هم فضای مناسبی برای مطالعه و تحقیق کردن است و محیط آرام آن مانعی برای استراحت کوتاه مدت بین مطالعاتی نیست.

فعالیت دانشگاه علم و صنعت در زمینه فرهنگ و سیاست

برنامه های علمی، فرهنگی و سیاسی در این دانشگاه به طور متنوع برگزار می شود و همه دانشجویان می توانند در زمان های خالی خود از این برنامه استفاده کنند. با رجوع به سایت این دانشگاه می توانید تمام کنفرانس ها را مشاهده کنید و وقت خود را برای حضور در این جلسه های مفید تنظیم کنید. در دانشگاه علم و صنعت کانون های دانشجویی نیز میزبان اوقات غیر درسی شما هستند و شرکت در نشست ها و کلاس های فوق برنامه لحظات پرباری را برایتان می سازند. جالب است بدانید دانشگاه علم و صنعت یکی از دانشگاه‌هایی است که در کشور به خاطر تولیدات فرهنگی و برنامه‌های هنری رتبه بالایی دارد. دانشگاه علم و صنعت ایران کانون های فرهنگی و فوق برنامه را سازماندهی کرده است که زیر مجموعه امور فرهنگی دانشجویان از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است. کانون هایی نظیر تئاتر،شعر و ادب،فیلم و سینما، هلال احمر، کتابخوانی، هنرهای تجسمی، پژوهش های اجتماعی از این قبیل است. البته تعداد کانون ها به مراتب بیشتر است و در اینجا نمونه هایی از آن ذکر شد.

خدمات غیر آموزشی دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم وصنعت در مورد نیاز دانشجویان به تغذیه هم موقعیت خوبی فراهم کرده است.سلف برادران و سلف خواهران همیشه آماده پذیرایی است.سلف آزاد هم برای هر کسی که بخواهد آماده میزبانی است. اگر به دنبال مکانی دنج برای خلوت کردن و استراحت باشید دانشگاه دو تا کافه تریا دارد که برای آسودن شما محلی مناسب است. در نقاط مختلف دانشگاه ون هایی قرار دارند که خدمات رسانی می کنند بین کلاس ها برای جلوگیری از اتلاف وقتتان می توانید قهوه و کیک خود را از این قسمت ها تهیه کنید.دانشجویان شهرستانی می توانند از خوابگاه داخل محوطه دانشگاه استفاده کنند هم چنین خوابگاه حکیمیه که در نزدیکی دانشگاه است و دغدغه رفتن به کلاس ندارید.دانشجویان ساکن تهران هم با استفاده امکانات مترو و اتوبوس های تندرو می توانند در اسرع وقت خود را به کلاس ها برسانند.برای رفت و آمد به دانشگاه استفاده از وسایل نقلیه عمومی بهتر از وسایل نقلیه شخصی است چون ترافیک موجب به هم زدن آرامش خاطر شما خواهد شد.انتخاب واحد فرایندی جانکاه است و استفاده از سامانه جامع گلستان مانند راهی هزار تو صبر و حوصله را لبریز می کند ولی در این میان چیزی که باعث دلگرمی می شود وجود کادر کارکنانی است که با دلسوزی راهنمای شما هستند. مسئولیت پذیری در این گونه مواقع حرف اول را می زند بنابراین با وجود چنین کادر پاسخگویی نباید نگران باشید و صبر و حوصله تان سر برود.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: