در راه موفقیت، ممکن است با شکست‌هایی روبه‌رو شویم و لحظه‌های سختی را تجربه کنیم. شکست یکی از گزینه‌ها برای رسیدن به موفقیت است و هم‌چنین نوع دیدگاه افراد، میزان موفقیت یا شکست را تعیین می‌کند. وارن بافت، یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران قرن بیستم است. وقتی از او درباره موفقیتش پرسیدند، گفت هر روز ۵۰۰ صفحه کتاب می‌خواند تا در زندگی به روز باشد. اما همه‌ی مردم وقت کتاب خواندن ندارند. در این مقاله خلاصه‌ای از چند کتاب آورده شده تا با آن‌ها آشنا شوید.

کتاب‌هایی که برای رسیدن به موفقیت کمک می‌کنند

کتاب «۱۳ کاری که افراد با روحیه‌ی قوی انجام نمی‌دهند»، درباره‌ی این است که چه‌گونه احساسات خود را کنترل کنیم و تصمیمات درستی بگیریم. این کتاب، راه حل‌هایی ارائه می‌دهد تا به ترس خود غلبه کنیم و زندگی کامل‌تری شروع کنیم. افرادی که مدام شکست می‌خورند و والدینی که نمی توانند با آرامش با فرزند خود رفتار کنند، باید این کتاب را بخوانند. با خواندن کتاب “پایان اضطراب، شروع زندگی” در ۲۰ دقیقه می‌توانید با استرس و اضطراب خود مقابله کنید.

کتاب” بیندیشید و ثروتمند شوید” یکی از کتاب‌های پرفروش دنیاست که نویسنده‌ی آن ناپلئون هیل است. او داخل کتاب از زندگی سخت خود در دوران کودکی نوشته است. این نویسنده در بزرگ‌سالی دچار تغییر و تحولاتی در زندگی‌اش می‌شود که باعث می‌شود ثروت‌مند شود. او معتقد است اگر بدون هیچ چشم‌داشتی به مردم کمک کنیم، نه تنها چیزی از دست نمی‌دهیم بلکه بر ثروت‌مان هم اضافه می‌شود. این کتاب بر زندگی افراد زیادی تاثیر مثبت گذاشته است و زندگی آن‌ها را دچار تحول کرده است.  

معرفی چند کتاب

رابرت تی. کیوساکی در کتاب “پدر پولدار، پدر بی پول” زندگی‌نامه‌ی خود را نوشته است و توصیه‌هایی برای ثروت‌مند شدن و استقلال مالی دارد. کسانی که می‌خواهند ثروت‌مند شوند و درست، سرمایه‌گذاری کنند، بهتر است این کتاب را بخوانند تا از تجربیات نویسنده استفاده کنند. کتاب «هفت عادت مردمان موثر» درباره‌ی افراد موفقی است که استقلال فردی هدف آن‌ها نیست و هدف نهایی آن‌ها سازگاری با اصولی مثل صداقت و درستی است. افرادی که می‌خواهند شخصیت خود را مدیریت کنند از این کتاب بهره ببرند.

اثر مرکب” کتابی است که به خواننده کمک می‌کند به تصمیمات کوچک اهمیت دهد تا بتواند تغییرات مثبتی در زندگی ایجاد کند. نویسنده‌ی این کتاب می‌خواهد نشان دهد که با مسئولیت‌پذیری در زندگی می‌توان زندگی موفق‌تر و شادتری داشته باشیم. هر کسی که می‌خواهد عادت‌های روزانه‌اش را تغییر دهد و فردی موفق در زندگی شود، باید این کتاب را بخواند.

رازهای موفقیت

کاری که دوست دارید انجام دهید. اگر می‌توانید کاری که دوست دارید پیدا کنید و سعی کنید در آن بهترین باشید. بزرگ فکر کنید؛ اهداف ما آینده‌ی ما را می‌سازند. پس بهتر است اهداف کوچک را انتخاب نکنیم و سعی کنیم به اهداف بزرگ‌تر فکر کنیم. در زندگی تعادل ایجاد کنیم. اگر در زندگی شخصی و زندگی شغلی مدیریت داشته باشیم و تعادل را رعایت کنیم به زندگی موفق می‌رسیم. از شکست‌های‌مان نترسیم. هر شکستی در زندگی موفقیتی در پیش دارد.

افرادی که اهل عمل هستند به ندرت شکست می‌خورند و هرگز به عقب برنمی‌گردند. از زندگی افراد موفق، تجربه کسب کنید و سعی کنید با آن‌ها وقت بگذرانید. خود را باور داشته باشید. تمام رویاهای ما می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند، اگر ما شجاع باشیم. مثبت‌اندیشی، بهترین روش برای رسیدن به زندگی موفق است. هرچه در توان دارید تلاش کنید و نگذارید هیچ مسئله‌ای شما را دلسرد کند. در این راه، ناامید نشوید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: