یکی از کتاب های آموزشی زبان انگلیسی کتاب های آموزشی Lets Go می باشد، که برای رده سنی کودکان کتاب های بسیار مناسب و مفیدی است.  کتاب های آموزشی Lets Go در انگلستان توسط ناشران برجسته به چاپ رسیده و بیشتر برای آموزش زبان انگلیسی از پایه طرح ریزی شده است. امروزه در این دنیای دیجیتال و ارتباطات یادگیری زبان انگلیسی یکی از ملزومات و رایج ترین کارها در سراسر دنیا می باشد. بیشتر کشورها یکی از راه های ارتباطی را یادگیری زبان انگلیسی می دانند زیرا این زبان در بسیاری از کارهای روزمره آنان از جمله زمینه های کسب و کار، تجارت، گردشگری و نیز سایر علوم مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل زبان انگلیسی یکی از تاثیرگذارترین زبان ها در حال حاضر می باشد. همین امر باعث شده است تا بسیاری از خانواده ها به یادگیری این زبان برای کودکان خود روی بیاورند که در این زمینه  کتاب های آموزشی Lets Go می تواند بسیار مفید و مثمر ثمر باشد.

چگونگی آموزش زبان انگلیسی

برای آموزش زبان انگلیسی باید به تمام جنبه های مختلف زندگی توجه کنیم و کاربرد دقیق و فرهنگ استفاده از آن را به درستی و کامل به کودکان بیاموزیم. از این رو کتاب هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند برای والدین باید بسیار مهم باشد. امروزه بسیاری از شرکت های تجاری بین المللی به دلیل سهولت در انجام کارها و ارتباطات در طول فعالیت های روزمره برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود از افراد غیر بومی زبان، بیشتر استفاده می کند به همین دلیل دانستن زبان انگلیسی می تواند یک مولفه مثبت برای به دست آوردن چنین کارهایی برای افراد باشد و می تواند آینده شغلی و کاری افراد را در زمینه های مختلف تضمین کند. همچنین از دیگر نکات مهم برای یادگیری زبان انگلیسی صنعت توریسم و گردشگری است که می توان باعث توسعه و پیشرفت کشورها در این زمینه شود.

وقتی صحبت از تحصیل و آموزش در دنیای امروز می شود هیچ کس نمی تواند نقش مهمی را که یادگیری زبان انگلیسی دارد منکر شود. بر همین اساس ضروری است تا والدین از همان ابتدا به فکر یادگیری زبان انگلیسی در میان کودکان خود باشند به این دلیل که یادگیری زبان دوم از زمان کودکی بسیار ارزشمندتر است و کودکان سریعتر می توانند زبان دوم را یاد بگیرند. بر همین اساس بسیاری از والدین هستند که به دنبال راه حل هایی برای یادگیری زبان به کودکان خود هستند و کتاب های مختلفی را در این زمینه امتحان کرده اند. در میان کتاب های مختلف برای یادگیری زبان  کتاب های آموزشی Lets Go را می توان در رتبه نخست قرار داد.  کتاب های آموزشی Lets Go به دلیل کیفیت و سطح آموزشی که دارند می تواند در زمینه یادگیری زبان به کودکان بسیار کمک کند.

Lets Go 1 Readers One Two Three

Lets Go 1 Readers One Two Three

نویسنده : Steve Ziolkowski
ناشر : جنگل

مجموعه کتاب های آموزشی Lets Go

برای یادگیری زبان انگلیسی منابع بسیار زیادی وجود دارد به همین دلیل نمی توان به راحتی منبع خاصی را برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کرد. اما بعد از سال ها کار و تلاش و استفاده از منابع مختلف برای یادگیری زبان می توان مجموعه کتاب های آموزشی Lets Go را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان جزو بهترین منابع نام برد. مجموعه کتاب های آموزشی Lets Go را می توان جزو مجموعه های آموزشی محبوب و معتبر نام برد که یک مسیر درست و روشن و هدفمند را پیش روی آموزگار و دانش آموز و والدین آنها قرار می دهد. سری مجموعه کتاب های آموزشی Lets Go یک مجموعه آموزشی مطابق با سیستم انگلیسی آمریکایی است که تنها برای آموزش زبان انگلیسی تالیف شده است.

ویژگی های مجموعه کتاب های آموزشی Lets Go

از ویژگی های مجموعه کتاب های آموزشی Lets Go می توان به موارد زیر اشاره کرد. این مجموعه توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است و دارای ۵ سری متفاوت می باشد. سری اول کتاب های آموزشی Lets Go در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسید و در بین مردم منتشر شد و سری دوم این مجموعه در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. دو سری بعدی یعنی سری های سه و چهار نیز به ترتیب در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۷ منتشر شد. با اینکه در آمریکا اصل محتوا و مواد آموزشی کتاب های آموزشی Lets Go بر پایه ESL  گذاشته شده است با این حال در ژاپن این مجموعه به عنوان منبع EFL مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر این مجموعه در بیش از ۱۶۰ کشور دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از منابع مهم برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان شمرده می شود. سری پنجم این کتاب نیز در سال ۲۰۱۸ به چاپ رسید که جدیدترین ویرایش این کتاب است.

Lets Go 2 Readers You Are What You Eat

Lets Go 2 Readers You Are What You Eat

نویسنده : Alan Bryce
ناشر : جنگل
قیمت : ۲۴,۰۰۰۳۰,۰۰۰ تومان

 کتاب های آموزشی Lets Go دارای چندین ویژگی برجسته نیز هستند از جمله:

– دارای تمرین پرسش و پاسخ هستند که باعث می شود کودکان با مکالمه آشنا شوند.

– آهنگ های نشاط آور و زیبا دارد

– دارای بسته های تکمیلی CD  به همراه تمرین های تلفظی است

– مبحث صداشناسی دارد تا کودکان با مهارت خواندن و درک مطلب بیشتر آشنا شوند.

– بازی های ارتباطی جذاب که باعث می شود اعتماد به نفس کودکان افزایش یابد.

– یک سامانه تمرین آنلاین دارد که یک سیستم تعاملی برای دادن تکالیف در خانه می باشد و کودکان می توانند تکالیف بیشتری را در خانه حل نمایند و تمرین بیشتری انجام دهند.

تعداد ویرایش‌ها

همانطور که در بخش قبل گفته شد کتاب های آموزشی Lets Go دارای ۵ سطح ویرایشی است که سطح پنجم آن دارای ویژگی های خاصی می باشد. اما به طور کلی این پنج ویرایش برای کتاب های آموزشی Lets Go دارای یک کتاب کار برای دانش آموزان، فایل های صوتی و نرم افزار است که درون نرم افزارها زبان انگلیسی را بر طبق اصول و سرفصل های کتاب به طور منظم به کودکان آموزش می دهد. در کتاب های آموزشی Lets Go تمامی آموزش ها به صورت تصاویر رنگی و جذاب است تا کودکان به یادگیری زبان علاقه مند شوند و کتاب ها برای آنها خسته کننده نباشد. کتاب های آموزشی Lets Go را می توان برای کودکان، دانش آموزان و مدرسین زبان انگلیسی مورد استفاده قرار داد.

ویژگی های جدید ویرایش پنجم

یکی از جدیدترین ویرایش های کتاب های آموزشی Lets Go ویرایش پنجم آن است. این ویرایش به نسبت دیگر ویرایش های کتاب های آموزشی Lets Go دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در اینجا به آنها اشاره می کنیم. 

در ویرایش پنجم کتاب های آموزشی Lets Go شما می توانید انیمیشن های جذاب و جدید را مشاهده کنید که انگیزه کودکان را برای یادگیری افزایش می دهد. مجموعه به روز شده کتاب های آموزشی Lets Go سطح ۱ و ۲ دارای فعالیت های سودمندی است که در زمینه حروف و صداها اساس و پایه مستحکمی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان فراهم می آورد.

Lets Go 3 Student Book 4th

Lets Go 3 Student Book 4th

نویسنده : Barbara Hoskins
ناشر : جنگل
قیمت : ۸۴,۰۰۰۱۲۰,۰۰۰ تومان

در ویرایش جدید این مجموعه شما می توانید ۳ متن جدید به همراه سوالات درک مطلب، محتوای تازه و هیجان انگیزی را مشاهده نمایید که برای کودکان در سطوح ۱ تا ۶ بسیار جذاب و زیبا می باشد. این مجموعه جدید برای آموزگاران این شرایط را فراهم می آورد تا با استفاده از کتابخانه آسان و منابع آموزشی در دسترس، از کلاس های خود بیشترین استفاده را نمایند.

در هر درس در این ویرایش جدید بازی ها و آهنگ ها و آوازهای جدیدی طراحی شده است که برای کودکان لحظات ناب و هیجان انگیزی را فراهم می آورد، به طوری که محیط آموزشی و درسی برای کودکان کسل کننده و بیهوده نخواهد بود. در این سری همچنین کودکان می توانند به همراه خانواده خود به بازی های آنلاینی دسترسی داشته باشند که  محیطی هیجان انگیز و شاد را برای آنها فراهم می سازد. این محیط ها برای کودکان شرایطی را فراهم می آورد تا بهتر بتوانند یاد بگیرند و این یادگیری ها در ذهن آنها بیشتر قرار بگیرد و ماندگار شود.

عناوین مورد استفاده کتاب های آموزشی Lets Go

  • Let’s Begin
  • Let’s Go 1
  • Let’s Go 2
  • Let’s Go 3
  • Let’s Go 4
  • Let’s Go 5
  • Let’s Go ۶

با هر کدام از این کتاب ها به منابع زیر هم می توان دسترسی داشت و از آنها استفاده نمود.

– Student Book

– Workbook with Online Practice

– Student Website

– Teacher’s Pack (Classroom Presentation Tool)

– Teacher’s Guide and Teacher’s Resource Center

– Teacher Cards Class Audio CDs

نویسندگان مجموعه

مجموعه کتاب های آموزشی Lets Go توسط دو آموزگار آمریکایی نوشته شده است. البته در کنار این افراد دو آموزگار آسیایی نیز بودند که در تالیف این کتاب ها موثر واقع شده اند. کتاب های آموزشی Lets Go بر اساس پایه efl و esl به چاپ رسیده است. نویسنده اول این مجموعه ریتوسکا ناکاتا است که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کالیفرنیا گرفته است و به مدت ۳۰ سال در برنامه های آموزشی ELT مشارکت داشته است. نویسنده دوم این مجموعه کارن فریزر است که مدت ۲۰ سال سابقه تدریس دارد و به بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی سفر کرده است. نویسنده سوم این مجموعه باربارا هاسکینز ساکامو است که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم از دانشگاه آریزونای شمالی دریافت نموده است و سال های طولانی است که در ژاپن به آموزش و تدریس زبان می پردازد. و آخرین نویسنده این مجموعه کارولین گراهام است که سازنده تمرین Jazz Chants است که در این تمرین ریتم زبان انگلیسی گفتاری آمریکایی با بیت های موسیقی Jazz با یکدیگر هماهنگ و متصل است.

دسته بندی شده در: