رمان آخرین قطار به استانبول، از کتاب‌هایی است که داستانی پر از امید و آرزو دارد. معمولا در کنار چنین داستان‌هایی، رنج هم دیده می‌شود. امید بدون رنج معنا ندارد و این چیزی است که این رمان را محبوب کرده است. عایشه کولین، این رمان عاشقانه و در عین حال اجتماعی و تاریخی را به تحریر درآورده است. اثری که مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

درباره‌ی رمان آخرین قطار به استانبول  

عایشه کولین نویسنده‌ای اهل ترکیه است که کتاب‌هایش فروش زیادی داشته‌اند. به طوری که مقام اول را در درآمدزایی نویسندگان ترک از این طریق دارد. این رمان حاصل تصاویری از جنگ با امیدها و آرزوها است. عایشه کولین تصاویری را در قالب داستانی بسیار جذاب خلق می‌کند. به طوری که تا تمام شدن کتاب غرق در آن می‌شوید.

او قبل از این کتاب، رمان‌های مشهور و موفق دیگری در سابقه‌ی درخشان خود دارد و همین باعث شده که به عنوان رمان‌نویسی تاریخی شناخته شود. کتاب‌های عایشه کولین در لیست پرفروش‌های ترکیه و هم‌چنین سایر کشورها هستند. نکته‌ی جالب این‌جاست؛ کسانی که طرف‌دار کتاب ملت عشق بودند، آخرین قطار به استانبول را نیز دوست داشتند.

داستان این کتاب درباره‌ی خانواده‌ای ترک است که در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. قصه از عصیان دختری زیبارو است که نسبش به عثمانی‌ها می‌رسد. درواقع پدر این دختر آخرین پاشا از دولت عثمانی است. این دختر از فرهنگی که بسیار برای پدرش اهمیت دارد رو برمی گرداند. داستان باز هم قصه دختری است که به همه‌ی خواستگارانی که دارای نفوذ و مقام هستند، پشت می‌کند و دست در دست مردی می‌گذارد که از قضا یهودی است.

سلوا، دختر عاصی به همراه عشقش رافائل بدون کوچک‌ترین حمایت از جانب خانواده به فرانسه سفر می‌کند. او در سودای زندگی رویایی به همراه همسرش در فرانسه است و خبر از هجوم نازی‌ها به فرانسه ندارد. او اکنون در میان سنگرهایی که به دفاع در خیابان ها چیده شده‌اند، هر لحظه نگران از دست دادن همسر یهودی خود است. آغاز زندگی او هم‌واره پر از ترس و ناراحتی است.

دسته بندی شده در: