آلمان کشوری مهاجر پذیر است و دارای صنایع پیشرفته، دانشگاه های با کیفیت، فرصت های شغلی و تحصیلی بسیار است. یاد گرفتن زبان آلمانی برای هر کسی که خواهان سفر به آلمان و استفاده از این فرصت هاست ضروری است.

یاد گیری زبان آلمانی

آلمان را به اقتصاد فعال و پر رونق‌ش می شناسیم. کشوری که اندکی پس از جنگ جهانی دوم و از دست دادن تعداد زیادی از جمعیت مردانش و خرابی های زیاد، موتور کار و پیشرفت را روشن کرد و به رتبه ی یک اقتصاد اروپا تبدیل شد. کشور پیشرفته ی آلمان مهاجران زیادی را از سراسر جهان در خود پذیرفته است. مردم برای کار یا تحصیل به آلمان سفر می کنند و ممکن است برای همیشه یا به صورت موقت در آلمان زندگی کنند. برای آن ها که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند یا می خواهند برای پیدا کردن شغل دلخواهشان به آلمان بروند لازم است تا زبان آلمانی را فرا بگیرند. دانستن زبان کشوری که به هر دلیلی به آن مهاجرت می کنید به پیشرفت سریع شما و جا افتادن شما در آن کشور بسیار کمک می کند.

زبان آلمانی

ریشه ی زبان آلمانی امروز، به زبان ژرمن غربی برمی گردد که خود از زبان های هندی اروپایی منشعب شده است. از دیگر هم خانواده های زبان آلمانی یا ژرمن می توان به زبان های شمال قاره ی اروپا مثل زبان انگلیسی، زبان هلندی و زبان لوکزامبورگی اشاره کرد. جالب است بدانید که ۱۰۰ میلیون نفر در جهان به آلمانی به صورت نیتیو صحبت می کنند یعنی این زبان، زبان مادری آن ها است. زبان آلمانی حتی وسیع ترین زبان مادری در حوزه ی اروپا به حساب می آید چرا که زبان رسمی چند کشور دیگر به جز آلمان است. به غیر از آلمان کشورهایی هم چون کشور اتریش، قسمت هایی از کشور سوییس، کشور نامیبیا و کشور کوچک لیختن اشتاین است و یکی از چند زبان رسمی و رایج در کشور بلژیک به شمار می رود. هم خانواده بودن زبان آلمانی با زبان انگلیسی باعث شده است این دو زبان واژگان مشترک قابل توجهی با یک دیگر داشته باشند. برای مثال در انگلیسی به آب Water گفته می شود و در آلمانی به آب Wasser می گوییم. 

اهمیت و ضرورت یادگیری زبان آلمانی

شاید برای شما هم سؤال شده باشد که در بین این همه زبان چرا باید به یادگیری زبان آلمانی پرداخت؟ به دلایلی که در رابطه با اهمیت و ضرورت یادگیری آلمانی است می پردازیم: 

  1. شاید تا الان نمی دانستید که زبان آلمانی، سومین زبان پر کاربرد در دنیای مجازی و اینترنت است. با دانستن آلمانی دنیایی از وب سایت ها و وبلاگ ها و منابع اینترنتی آلمانی به روی شما گشوده خواهد شد و در هر زمینه ای که بخواهید به شما کمک خواهد کرد.
  2. حتما تعجب می کنید اگر بشنوید با دانستن آلمانی می توانید به صورت کاملا رایگان در دانشگاه های کشور آلمان تحصیل کنید. در واقع می توانید بسیار ارزان تر از دانشگاه های انگلستان و آمریکا در آلمان تحصیل کنید و از آموزش با کیفیتی برخوردار شوید پس یادگیری زبان آلمانی را جدی بگیرید.
  3. اگر از آن دسته افرادی هستید که اهل موسیقی و آهنگ سازی و اصالت آن هستید به خوبی می دانید که زبان موسیقی اصیل آلمانی است و چه نوابغی در این عرصه را در خود پرورش داده است. 
  4. یاد گرفتن زبان آلمانی اگر زبان انگلیسی بلد هستید چندان سخت نیست. پس دلهره به خودتان راه ندهید. ریشه ی این دو زبان یکی است و با وجود تفاوت لهجه و تلفظ، لغات متشرک قابل توجهی دارند.
  5. همان طور که پیش تر گفتیم زبان مادری ۱۰۰ میلیون نفر در قاره ی اروپا آلمانی است و حتی به دلایل تاریخی، کشورهای شرق اروپا هم از زبان آلمانی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. زبان آلمانی زبان مرده ای نیست بلکه زبانی پویا است و چندین کشور به غیر از کشور آلمان به زبان آلمانی تکلم می کنند.
  6. کشور آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد برای درآمد زایی و اشتغال است. مردم زیادی برای کار یافتن به آلمان سفر می کنند مخصوصا مهاجرین زیادی از ترکیه به آلمان می روند تا کار پیدا کنند. آلمان صنایع پیشرفته و کارخانه های بزرگی دارد، در زمینه های صنعتی، تکنولوژی، پزشکی و آموزش بسیار جلو رفته است و فرصت های شغلی زیادی در آن جا مهیاست.
  7. تصویر ۳

منابع معتبر برای آموزش زبان آلمانی

Menschenl : این مجموعه آموزشی آلمانی از محبوب ترین هاست و در ایران هم طرفداران بسیاری دارد و پر کاربرد است. خوبی این کتاب این است که کاربردی است و با مکالمه آغاز می شود و گرامر و لغات را طی مکالمه به شما آموزش می دهد.

 Deutsch Aktuell: یکی دیگر از مجموعه های آموزشی مشهور آلمانی است که حتی در دبیرستان های آمریکایی برای آموزش آلمانی استفاده می شود و هر درس آن حول محور یک موضوع است که با شخصیت های ثابتی در طول کتاب روایت می شود. این سری آموزشی بسیار جذاب است و از سطح مبتدی تا پیشرفته سطح بندی دارد.

Komm mit!: باز هم مجموعه ی آموزش آلمانی دیگری که مورد توجه معلم های آمریکایی است و در آموزشگاه های آمریکایی پر طرفدار است. شیوه ی آموزشی آن مانند سری Deutsch Aktuell است و به همین دلیل حوصله سر بر و کسالت آور نیست و می تواند ضمن یاد دادن مکالمات آلمانی شما را سرگرم کند.

Mittelpunkt : این سری کتاب های آموزشی آلمانی از روز آمدترین مجموعه ها به شمار می آید و هدف آن آموزش آلمانی به عنوان زبان دوم دانشجو است و این نقطه ی قوت و مزیت این سری آموزشی نسبت به بقیه ی مجموعه های آلمانی است. 

دسته بندی شده در:

برچسب ها: