دبی مکامبر، یکی از نویسندگان معروف آمریکایی است که تاکنون موفق به انتشار رمان‌های زیادی با محتوای عاشقانه و داستان‌های معاصر ادبیات زنان شده است. این نویسنده برای تحقق رویایش و انتشار رمان های عاشقانه، از ابتدا سختی‌های زیادی را به جان خریده است. اما او از شکست‌های زیادی که در این زمینه خورده، درس‌های بزرگی گرفته تا بتواند به موفقیت برسد.

زندگی‌نامه‌ی دبی مکامبر

یکی از نویسنده‌های معروف آمریکایی، خانم دبی مکامبر بوده که توانسته کتاب‌های زیادی را با محتوای عاشقانه روانه‌ی بازار کند. محتوای زیبای رمان‌های این نویسنده‌ی آمریکایی، موجب شده تا تعداد زیادی از کتاب‌های وی، با نظرات مثبت روبه‌رو شوند. به گونه‌ای که از روی نوشته‌های مکامبر، فیلم‌های تلویزیونی پرطرفداری ساخته شده است. هم‌چنین از روی سری رمان‌های Cedar Cove یک سریال تلویزیونی پرطرفدار به همان نام تولید شده است. به دلیل این که مکامبر دچار عارضه‌ی نارسایی خونی است، تنها توانسته تا سطح دبیرستان تحصیلات خود را ادامه دهد و از آن پس مهم‌ترین هدفی که داشته، تبدیل شدن به یک نویسنده‌ی معروف بوده است!

از جمله مهم‌ترین مواردی که موجب شده است این نویسنده به هدف خود برسد، پشت‌کار پولادین او بوده که در همه‌ی عرصه‌ها او را یاری کرده است. این پشت‌کار موجب شده بود، یک روز دبی خود را در آشپزخانه مقابل یک ماشین تحریر اجاره‌ای قدیمی ببیند که در حال نوشتن چند صفحه از اولین رمانش است! در آن زمان این نویسنده مادر چهار فرزند بوده که پس از تلاش‌های فراوان و بعد از پنج سال که بسیاری از ناشران دست رد بر سینه‌ی او زدند، بالاخره موفق شد تا به کار آزاد در یک مجله روی بیاورد. اکنون مکامبر یک آموزگار داوطلب برای کودکان و نوجوانان بوده و در جمع آوری کمک‌های مالی برای زنان بی‌سرپناه مشارکت دارد.

رویای نویسنده شدن دبی مکامبر

تلاش‌های شبانه‌روزی مکامبر برای انتشار اولین رمان عاشقانه‌اش، موجب شد که بالاخره بتواند این رمان را به چاپ برساند. جالب است بدانید این نویسنده در همان سال‌‌های ابتدایی پس از ترک تحصیل از مدرسه‌، رویای نویسنده شدن را در سر خود می‌پروراند. وقتی دبی یک روز در یک کنفرانس در زمینه‌ی ادبیات عاشقانه شرکت کرد و هنگامی که یکی از نوشته‌هایش توسط سردبیر انتشارات هارلکوئن برای نقد عمومی برگزیده شدند، سردبیر این انتشارات معروف، رمان وی را تکه‌تکه کرد. سردبیر به طور جدی به او پیش‌نهاد داد که آن را در سطل زباله بیندازد و این رویا را از سر خود بیرون کند!

اما سرسختی دبی در این زمینه موجب شد که تمامی شکست‌ها را پذیرفته و از نو شروع کند. دبی تمام این شکست‌‌ها را همانند پلی به سمت موفقیت می‌دید و مطمئن بود که با گذشت از آن، آینده‌ای روشن روبه‌رویش است. با تمامی این وقایع، دبی با تلاش پیوسته‌ای که داشت، توانست رمان ترانه‌ی قلب را برای سیلوئت بوکس که یکی از بزرگ‌ترین رقبای انتشارات هارلکوئن بود، ارسال کند. پس از این‌که سیلوئت بوکس این کتاب را خرید، به عنوان اولین رمان مورد نقد و بررسی پابلیشرز ویکلی قرار گرفت.

اولین رمان دبی مکامبر

اولین رمان دبی مکامبر که به طور رسمی به عنوان بخشی از خط چاپ داستان‌های عاشقانه در سیلوئت به چاپ رسید، رمان نور ستاره بوده است. البته باید بدانید که این کتاب، اکنون متعلق به انتشارات هارلکوئن است. درواقع هم‌چنان دبی بعد از همان سال‌ها برای انتشارات هارلکوئن و سیلوئت به نوشتن رمان‌های عاشقانه ادامه می‌دهد.

Sweet Tomorrows

Sweet Tomorrows

نویسنده : دبی مکامبر
ناشر : جنگل
قیمت : ۵۶,۰۰۰۷۰,۰۰۰ تومان

در سال ۱۹۸۸ انتشارات هارلکوئن پس از بازخورد خوبی که اولین رمان مکامبر داشت، از او خواست تا مجموعه‌ای از داستان‌های دنباله‌دار را نوشته، سپس به عنوان مجموعه‌ی نیروی دریایی به چاپ رسید. قبل از این امر، دبی در طول سال ۲تا ۳ عنوان منتشر می‌‌کرد. اما از سال ۱۹۹۴ به بعد، مکامبر شروع به انتشار رمان‌های مستقل و با عنوان‌های مشخص نمود. به طوری‌ که اولین کتاب جلد سخت او در سال ۲۰۰۱ منتشر شده است.

پس از این امر در سال ۲۰۰۲ وی متوجه شد که بهتر است کتاب‌ها را بیشتر درباره‌ی زنان و دوستی‌ها و هم‌چنین روابط پیچیدگی زنان بنویسد. با این حال می‌توان کتاب پنج شنبه‌ها ساعت ۸ را اولین رمان وی با مضمون زنان به حساب آورد. او با نوشتن این رمان، از سمت رمان‌های عاشقانه سنتی به سمت داستان‌های معاصر و روان‌شناسی زنان سوق داده شد. هم‌چنین جالب است بدانید از سال ۱۹۸۶ به بعد معمولاً در بیشتر سال ها مکامبر یک کتاب یا رمان کوتاه در مضمون کریسمس منتشر کرده است.

پیام اصلی داستان‌ها

دبی مکامبر سعی کرده است در بیش‌تر رمان‌هایش موضوع اصلی رمان، حول پیام اصلی بگردد. این نویسنده چندان به توصیف و فضاسازی اهمیتی نمی‌دهد. هم‌چنین قهرمان‌های داستان‌های وی همیشه خوش‌بین هستند و می‌توان گفت در بیش‌تر داستان‌ها، مشکلات به نحوی حل و فصل شده و در دل خواننده احساس امید و خوش‌حالی زنده می‌شود.

بسیاری از اتفاقات رمان‌های دبی در شهرهای کوچک و روستایی واقع شده‌اند. به طوری که مجموعه‌ی رمان Cedar Cove دبی، در زادگاه این نویسنده یعنی ورت اورچارد واشنگتن روی داده است. از طرفی لازم است بدانید این نویسنده به خاطر اعتقادات مسیحی‌ای که دارد از پرداختن به هرگونه جزئیات جنسی به طور صحیح و شفاف در کتاب‌هایش پرهیز می‌کند. وی بیش‌تر سعی می‌کند همه‌چیز را با عواطف و احساسات خالص خود به تصویر بکشد.

جوایز و افتخارات

با توجه به محتوای بسیار جالب رمان‌های این مکامبر، تاکنون این نویسنده جوایز متعددی دریافت کرده است. توجه داشته باشید تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیون نسخه از کتاب‌های او در سراسر جهان به فروش رسیده و هم‌چنین رمان دلیل ازدواج که در سال ۱۹۹۸ به یک فیلم تلویزیونی تبدیل شده است بسیار موفق است. این نویسنده سه بار موفق به دریافت جایزه‌ی دالتون شده و جایزه‌ی افتتاحیه کوئیل را در سبک عاشقانه نیز در سال ۲۰۰۵ به دست آورده است. جایزه‌ی ادبی رمانتیک‌تایمز نیز از دیگر دستاوردها و افتخارات این نویسنده است. زیرا سبک عاشقانه‌ای که دبی در داستان‌های خود به کار می‌برد، بسیار بی‌نظیر بوده است.

فردای شیرین

اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین آثار و رمان‌های دبی را معرفی کنیم، می‌توانیم فردای شیرین را نام ببریم. این اثر پر از شادی و تلخی بوده و خوش‌حالی و غم را در کنار هم دارد. فردای شیرین بسیار تکان‌دهنده و عجیب است و به افراد، رها شدن از ترس را می‌آموزد. بیش‌تر محتوای کتاب فردای شیرین در مورد پیروی از انگیزه‌ها و خواسته‌های درونی بوده که موجب شده به یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های جهان تبدیل شود.

داستان رمان فردای شیرین، درباره‌ی پسری به نام مارتین لوتر بوده که برای یافتن عشق زندگی‌اش شهر خود را ترک می‌کند. در این بین، اتفاقات عجیب و دلهره‌آوری برای وی روی می‌دهد که تمامی آن به دلیل به دست آوردن قلب معشوق است .به تصویر کشیدن شخصیت‌های منحصر به فرد با قلم زیبای مکامبر موجب شده است که مخاطبان بعد از خواندن رمان، هیچ‌وقت آن را فراموش نکنند.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: