منابع کمک درسی شیمی کنکور، بسیار زیاد هستند و همین امر سبب سردرگمی دانش آموزان به هنگام مطالعه می شود. کتاب های خیلی سبز، شیمی نشر الگو، گاج و فار از بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور هستند. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا همه منابع ذکر شده را با هم مقایسه کنیم تا دانش آموزان بتوانند با هر یک از منابع ذکر شده بیشتر آشنا شوند و به درستی یکی از آنها را انتخاب کنند.

کتاب شیمی بهمن بازرگانی( مبتکران) از بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور

کتاب شیمی مبتکران یکی از بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور است. گروه مبتکران برای درس شیمی کتاب های مختلفی همچون کتاب واجب شیمی، کتاب آموزشی شیمی، کتاب فیلی شیمی و کتاب تکمیلی شیمی را منتشر نموده است. در میان کتاب های ذکر شده یکی از محبوب ترین و بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور، کتاب واجب شیمی یا همان کتاب پرسش های چهار گزینه ای می باشد. کتاب های مبتکران برای یادگیری مفهومی درس شیمی منبع بسیار خوبی هستند اما برای دانش آموزانی که به منبعی برای تست درس شیمی نیاز دارند و می خواهند در کنکور، شیمی را با درصد بالایی بزنند، منبع کافی نمی باشد و دانش آموزان باید در کنار آن از منابع دیگری نیز استفاده کنند.

کتاب فیل شیمی مبتکران کتابی کم حجم تر از سایر کتاب های شیمی مبتکران است و در آن نکات کلیدی و مهم و تست های سال های اخیر ذکر شده است. این کتاب از نظر سطح، نسبت به کتاب های فیلی مبتکران سطحی بالاتر دارد.

کتاب های واجب شیمی مبتکران برای هر سطح تحصیلی متفاوت است. مثلا برای دوره پیش دانشگاهی، مبتکران دو کتاب شیمی پیش ۱ و ۲ دارد. در کتاب های واجب، هر درسنامه حاوی حدود ۲۰ تا ۵۰ سوال است و در پاسخ سوالات، درسنامه ها وجود دارند. برای افرادی که برای کنکور وقت زیادی ندارند، در کتاب های واجب تست هایی بنام VIT وجود دارد که شامل سوالات مهم شیمی هستند. همچنین سوالات قسمت های حفظی شیمی نیز در کتاب های واحب تفکیک شده اند.

کتاب های تکمیلی مبتکران نیز تست های طبقه بندی شده ای دارد. در این کتاب، تست های ویژه نوادگان مندلیف نیز وجود دارد که تست های سخت و سنگین تر شیمی هستند که برای افرادی که به دنبال تست های سخت کنکور شیمی هستند، بسیار مناسب است.

کتاب شیمی خیلی سبز

کتاب شیمی خیلی سبز نیز یکی از بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور است. برای سال های سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی تفاوت خیلی زیادی بین کتاب مبتکران و خیلی سبز وجود ندارد و اما برای سال دوم دبیرستان کتاب درسنامه مبتکران نسبت به کتاب خیلی سبز، بهتر است. اما برای افرادی که می خواهند شیمی را با درصد بالایی در کنکور بزنند، تست های سری Z در کتاب خیلی سبز، بسیار مناسب هستند.

کتاب کمک درسی شیمی فار آزمون

کتاب کمک درسی شیمی فار آزمون یکی از بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور است. این کتاب ها منبعی مناسب برای تست درس شیمی هستند. دانش آموزان باید بدانند اگر به کتابی برای تست زدن نیاز دارند، کتاب های فار، کتاب هایی بسیار جامع و کامل برای تست زدن هستند. اما اگر دانش آموزان به کتابی برای یادگیری درس شیمی نیاز دارند، باید بدانند که کتاب های فار گزینه مناسبی برای یادگیری درس شیمی نیستند. کتاب های فار شامل کتاب آزمون شیمی پایه و کتاب آزمون شیمی پیش دانشگاهی هستند. همچنین کتاب های فار برای دانش آموزانی که در درس شیمی ضعیف هستند، کتاب مناسبی نمی باشد.

کتاب آزمون شیمی نشر الگو

کتاب های آزمون شیمی نشر الگو نیز به نوعی یکی از بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور محسوب می شوند. کتاب های نشر آزمون، یکی از منابع عالی برای جمع بندی هستند و دانش آموزانی که خواندن درس شیمی را به پایان رسانده اند، می توانند از این کتاب برای جمع بندی مطالب استفاده کنند.

بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور رتبه های برتر

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که رتبه های برتر کنکور از چه منابعی برای درس شیمی خود استفاده کرده اند. در این قسمت ما برخی از منابعی که نفرات برتر کنکور از آنها استفاده کرده اند را برای شما قرار داده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید.

برخی از توصیه ها برای دانش آموزان کنکوری

تمامی کتاب هایی که در این مطلب معرفی شدند از بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور هستند. اما بهتر است دانش آموزانی که در درس شیمی ضعیف تر هستند، ابتدا درس شیمی را به صورت کاملا مفهومی و اصولی با استفاده از کتاب ها، کلاس های خصوصی و دی وی دی های آموزشی کنکور یاد بگیرند. اما افرادی که در درس شیمی قوی تر هستند و می خواهند تا در کنکور، شیمی را با درصد بالایی بزنند بهتر است از تست های قوی تری همچون تست های سری Z کتاب خیلی سبز، تست های فار آزمون شیمی، تست های نوادگان مندلیف مبتکران، تست های سه سطحی قلم چی و تست های سخت تر استفاده کنند.

افرادی که در رشته ریاضی تحصیل می کنند و قصد دارند تا در رشته هایی همچون نفت و یا شیمی ادامه تحصیل دهند، باید بدانند که درس شیمی برای این زیر گروه ضریب ۳ را دارد و درسی بسیار مهم است. همچنین افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی را دارند باید بدانند که برای این دسته از افراد، درس شیمی ضریب ۴ را دارد و بسیار مهم است.

جمع بندی پایانی

امیدواریم تا این مطالب به شما کمک کرده باشد تا بتوانید بهترین منابع کمک درسی شیمی کنکور را به درستی انتخاب کنید تا در کنکور موفق ظاهر شوید. در کنار این کتاب های کمک آموزشی شما می توانید از بهترین سی دی های آموزشی کنکور برای درس شیمی نیز استفاده کنید که نتیجه ای بسیار عالی را خواهید دید. با این روش شما می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده و بالاترین بازدهی را مشاهده نمایید. برای انتخاب بهترین کتاب های کمک آموزشی و دی وی دی های آموزشی بهتر است از مشاوران تحصیلی استفاده کنید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

دسته بندی شده در: