فاضل نظری یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی ایرانی است که بیش‌تر افراد، او را به واسطه‌ی شعرها و کتاب‌هایش می‌شناسند. او در حال حاضر علاوه بر سرودن، استاد دانشگاه و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. شعرها و کتاب‌های فاضل نظری بسیار محبوب هستند و این به دلیل قلم شیوای این شاعر است. در ادامه، شما را با این شاعر نامی آشنا خواهیم نمود.

زندگی‌نامه‌ی فاضل نظری

بسیاری از افراد، فاضل نظری را با شعرها و غزل‌های بسیار زیبا و عاشقانه می‌شناسند که در عمق جان رخنه می‌کند. او در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی در شهر خمین، زاده شد. نظری در سال ۱۳۷۶ به شهر تهران آمد تا تحصیلات خود را در رشته‌ی مدیریت ادامه دهد. او تحصیلات خود را تا مقطع دکترای مدیریت تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داده است.

اولین مجموعه‌ی شعر فاضل نظری در سال ۱۳۸۲ تحت عنوان گریه‌های امپراطور به بازار آمد. این جوان، به واسطه‌ی کتاب مذکور بود که نامی در میان سایر شعرا برای خود رقم زد. در طی آن سال‌ها، نظری با ۱۲۶ غزل خود که در سه مجموعه‌ی «آن‌ها، اقلیت و گریه‌های امپراطور» به چاپ رسانید، توانست محبوبیتی را در میان عوام مردم به دست آورد. اثری که بدون شک در موفقیت او بسیار موثر بودند.

کتاب‌های فاضل نظری

فاضل نظری در طول سالیانی که شعر می‌سرایند، کتاب‌های شعر متعددی را به چاپ رسانده است که همیشه این کتاب‌ها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در ایران بوده است. کتاب گریه‌های امپراطور، اقلیت، ضد، آن‌ها و اکنون در طی سالیان ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۷ توسط آقای نظری نوشته شده و وارد بازار شده‌اند. این مجموعه‌ی اشعار که هریک ویژگی‌های مختص به خود را دارند، توانسته‌اند در مدت کوتاهی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت اشعار نظری در میان مردم شده است، این است که کلمات و جملاتی که او در شعرهای خود از آنها استفاده می‌کند، همان کلماتی هستند که مردم، شب و روز در کوچه و بازار از آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل برای همگان فهم و درک آن‌ها بسیار راحت است. کتاب‌های آقای نظری تا به حال حدود نیم میلیون فروش داشته‌اند که این آمار رکورد به حساب می‌آید.

گریه‌های امپراطور

گریه‌های امپراطور

ناشر : سوره مهر
قیمت : ۱۰۳,۵۰۰۱۱۵,۰۰۰ تومان

دلیل فروش بالای کتاب‌های آقای نظری

همان‌گونه که گفته شد، کتاب‌های آقای نظری به دلیل این‌که دارای لحن و بیانی بسیار عامیانه و ساده هستند، مورد اقبال و توجه مردم قرار گرفته‌اند. هم‌چنین مضامین شعرهای آقای نظری به گونه‌ای است که برای جوانان بسیار خوشایند است و بیش‌ترین قشری که شعرهای او را دنبال می‌کنند، جوانان هستند. اما پرفروش‌ترین کتاب آقای نظری، کتاب اکنون بوده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب از سال ۱۳۹۵ تاکنون، بیش از ۳۵ هزار جلد به چاپ رسیده است. علاوه بر محتواهای بسیار خوب کتاب‌های آقای نظری، انتخاب اسم و طراحی کتاب‌ها هم به گونه‌ای بوده است که در جذب مخاطبان بسیار تاثیرگذار بوده است. این کتاب‌ها به گونه‌ای ساده و با بهترین جنس کاغذ برای خوانندگان انتشار یافته‌اند تا خواننده از خواندن کتاب، نهایت لذت را ببرد.

درباره‌ی کتاب اکنون

کتاب اکنون بدون شک یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های فاضل نظری بوده است.  این مجموعه‌ی شعر شامل غزل‌هایی است که قبل ۴۰ سالگی، سروده شده است. این کتاب از غزل‌هایی عارفانه و عاشقانه تشکیل شده است که پرمعنی و زیبا هستند. خواننده با خواندن آن‌ها احساس بسیار خوبی خواهد داشت. در رونمایی از این کتاب، استقبال بسیار گسترده‌ای از سوی اهالی ادب و هنر صورت گرفت و بیش از ۲۵۰۰ نسخه از این کتاب، قبل از انتشار پیش‌خرید شد. در قسمتی از غزل‌های این کتاب آمده است:

مرا تو راحت جانی و من تو را نگران
گناه کیست که من با توام، تو با دگران

اکنون

اکنون

ناشر : سوره مهر
قیمت : ۱۰۳,۵۰۰۱۱۵,۰۰۰ تومان

سوابق فاضل نظری

فاضل نظری علاوه بر این‌که یک شاعر موفق است، در طی سالیان زندگی خود، مسئولیت و سمت‌های فراوانی داشته است.  او سابقه‌ی ۱۰ سال ریاست حوزه‌ی هنری شهر تهران را در کارنامه‌ی خود دارد. او در طی سالیان متمادی، رئیس برگزاری جشنواره‌های مختلف و معاونت حوزه‌ی هنری و عضو شورای عالی شعر صدا و سیما بوده است.

در سال ۱۳۸۷ از کتاب نظری به عنوان برترین کتاب سال جمهوری اسلامی تقدیر شد. وی به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شاعران ایرانی در سال ۱۳۹۱ شناخته شد. هم‌چنین او در سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از پنج چهره‌‌ی برتر و تاثیرگذار هنری در ایران انتخاب شد.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,