کنکور یکی از سخت ترین چالش های زندگی هر دانش آموز است و در میان دروس کنکور درس انگلیسی مهم ترین چالش است. آمادگی برای زبان کنکور نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیقی دارد. در این مقاله ما شما را با بهترین منابع کمک درسی زبان -نظام جدید و قدیم آشنا می کنیم. اگر به زبان کنکور علاقه مند هستید تا انتها با ما باشید.

آشنایی با زبان کنکور و تعداد سوالات آن

این درس در دفترچه کنکور جزء آخرین دروسی است که دانش آموزان به آن پاسخ خواهند داد. برای آمادگی برای آن باید بسیار زیاد و به مدت طولانی تمرین کرد. زیرا زبان کنکور درسی حفظی است و در مرور زمان دچار فراموشی می شود. برای این که در این درس موفقیت کسب نمایید باید هر روز به مدت چند ساعت مطالعه داشته باشید.

زبان کنکور برای برترین ها در کنکور نیز درس پر چالشی است و کمتر کسانی که حتی در رشته پزشکی قبول می شوند در زبان کنکور درصد خوبی می آورند.

سوالات زبان کنکور شامل: ۱۰ تست متن، ۵ تست گرامر، ۶ تست لغت و ۴ تست کلوز می باشد.

در ادامه شما را با هر قسمت بیشتر آشنا می کنیم.

تست متن یا درک مطلب زبان کنکور

برای این که در این قسمت موفقیت لازم را کسب نمایید باید دایره لغات انگلیسی خود را گسترش داده و کلمات بیشتری را به ذهن خود بسپارید. برای این کار بهتر است که کتاب های مربوط به آن و سوالات زبان کنکور سال های قبل را بیشتر مطالعه کنید. بهتر آن است که سعی نکنید هر جمله را به صورت کلمه به کلمه معنی کنید. با این روش دقت در پاسخ گویی شما کم می شود. برای بهتر شدن در روش پاسخ گویی به این بخش از کتاب ریدینگ خیلی سبز استفاده کنید.

تست گرامر

اگر خوب مطالعه داشته باشید و از یک معلم خوب نیز بهره ببرید در پاسخ گویی به این قسمت از زبان کنکور هیچ مشکلی ندارید. اما به خاطر داشته باشید که گرامرها را خلاصه نویسی کنید. سوالت تکرار شده در کنکور سال های قبل را پیدا کنید و خوب مطالعه کنید. با این روش شما حتما در این قسمت موفق خواهید شد.

تست لغات در زبان کنکور

این قسمت نیز مانند قسمت های دیگر نیاز به مطالعه زیاد و تکرار دارد. اما برای موفقیت بیشتر، بهتر آن است که تمام لغات کتب درسی دبیرستان خود را حفظ کنید. برای نتیجه بهتر، داشتن کتاب لغت به همه دانش آموزان توصیه می شود. اما اگر می خواهید باز هم نتیجه بهتری بگیرید و هنگام پاسخ گویی به زبان کنکور مشکلی نداشته باشید هر چه بیشتر تست بزنید و با نحوه سوالات کنکور بیشتر آشنا شوید.

تست کلوز

این قسمت برای افرادی که کمتر مطالعه کرده باشند بسیار سخت است. اما می توانید برای این که کمتر دچار مشکل شوید و بهتر به این قسمت سوالات زبان کنکور پاسخ دهید مانند قسمت ریدینگ با Hن برخورد کنید. تمام متن را کامل بخوانید و سپس لغاتی را که معنی آن را می دانید در گزینه های کنکور پیدا کنید و در انتها گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

کتب کمک درسی زبان در نظام جدید

برای افرادی که نیاز به کتاب های کمک درسی دارند کتب متنوعی در بازار وجود دارد. ما در این قسمت با بهترین این کتب آشنا می کنیم.

کتاب جامع انتشارات مبتکران: این کتاب به علت دارا بودن تست های بسیار زیاد و گوناگون در تمام سطوح آسان تا سخت این امکان را به شما می دهد تا تست لغت را به خوبی امتحان نمایید. با خرید یک جلد از این کتاب شما می توانید ۳ کتاب داشته باشید. قواعد دستوری در این کتاب کاملا رعایت شده است. هر دانش آموزی با توجه به سطح علمی خود می تواند از این کتاب بهره کامل را ببرد. همراه این کتاب می توانید یک جلد واژه نامه جیبی هوشمند نیز هدیه بگیرید.

کمک درسی زبان کنکور خیلی سبز: این کتاب در بین دانش آموزان بسیار پر طرفدار است. این کتاب به صورت درس به درس جلو رفته و همه لغات و دروس را تحت پوشش دارد. این کتاب نیز به علت کامل بودن و روانی در آموزش برای افراد بسیار مفید است. در این کتاب آزمون کلوز و گرامر همچنین متن های آماده برای تمرین در ریدینگ و سازماندهی واژه ها برای تمام دانش آموزان توصیه می شود.

جمع بندی خیلی سبز: این کتاب نیز مانند دیگر کتاب های خیلی سبز برای دوران جمع بندی و قبل از آزمون زبان کنکور بسیار مناسب است. در این کتاب علاوه بر ترجمه متن و پرسش ها، تعدادی از کلوزها و درک مطلب های سال که با موضوعات درسی مربوط است آمده است. این کتاب شامل ۷۵۲ تست+ ۲ آزمون جامع است که هر کدام ۲۵ تست دارد.

کتاب جامع میکرو طلایی گاج: این کتاب کمی از نظر تست و تیپ بندی ضعیف است. اگر شما در سطح بالایی هستید آن را به شما پیشنهاد نمی کنیم. این کتاب به صورت درس به درس و پایه به پایه آموزش می دهد. در کتابچه واژگان آن تمام لغات مهم زبان کنکور آمده است. تمام مباحث گرامری را با زبانی ساده آموزش می دهد. پاسخ نامه ای تشریحی دارد. نکات کاربردی و میانبرهای تستی فراوانی دارد و هنگام خرید یک جلد واژگان کنکور را هدیه بگیرید.

کتب کمک درسی در نظام قدیم

برای زبان کنکور در نظام قدیم نیز کتب کمک درسی وجود دارد. در این قسمت ما شما را با این کتاب ها آشنا می کنیم.

کتاب کمک درسی جامع مبتکران: این کتاب که مولف آن شهاب اناری است از بهترین منابع برای زبان کنکور است. اما این کتاب در سطح بالای تهیه شده است. برای همین به دانش آموزانی که در سطح متوسطی هستند پیشنهاد نمی شود. در این کتاب شما می توانید تکنیک های درک مطلب و کلوز را جدا از هم کاملا بیاموزید و آزمون های آن را تمرین کنید.

کتاب درک مطلب انگلیسی به زبان ساده: در قسمت درک مطلب این کتاب شما می توانید درک مطلب های در سطح کتاب های درسی و یا شبیه ساز کنکور و یا حتی درک مطلب کنکورهای اخیر را آموزش ببینید. در قسمت کلوز این کتاب نیز کلوز ها در سطح کتب درسی و شبیه ساز کنکور و سپس تست های کنکور سال های اخیر طبقه بندی شده است.

کتاب جامع خیلی سبز: برای این که کتاب کاملی داشته باشید می توانید این کتاب را خریداری کنید. درس نامه های این کتاب بسیار کامل و همچنین دارای ریدینگ و گرامر و کلوز و درک مطلب است. از ویژگی این کتاب داشتن پاسخ نامه و بررسی نکات است.

کتاب جمع بندی زبان کنکور خیلی سبز: برای این که حسابی از زبان کنکور لذت ببرید می توانید این کتاب را خریداری کنید. در این کتاب گرامر به طور کامل و با راهکارهای اصولی گفته شده است. واژگان در این کتاب به صورت کاملا جدید و در حاشیه کتاب نوشته شده است. در این روش شما نیازی به لغت نامه جدا ندارید. کلوز تست نیز بعد از یک درس نامه کامل آمده است. همچنین تکنیک های لازم برای پاسخ گویی به آن نیز آمده است. درک مطلب در این کتاب بسیار زیاد و منتخب آمده است. شما می توانید این کتاب را برای آزمون های آزمایشی نیز استفاده نمایید.

کتاب واژگان خیلی سبز: در این کتاب تمام واژگان و تمرین ها همراه با معانی ، و هر آن چه که از واژگان مورد نیاز شما است آورده شده است. همچنین در این کتاب واژگان مشابه از نظر املا و تلفظ  و یا معنایی نیز آورده شده است.

کتاب جامع زبان کنکور میکرو طبقه بندی گاج: از مهم ترین مزیت های این کتاب این است که لغات بر اساس تکرار در کنکور طبقه بندی شده است و در پایان هم ذکر شده است که کدام یک مهم تر است. درس نامه مربوط به هر بحثی به طور مستقل و با زبان ساده آورده شده است. در پایان هر بخش هم مطالب به صورت مثال و تمرین به شما یادآوری شده است. همچنین در این کتاب مباحث گرامری آموزش نحوه برخورد با سوالات گوناگون و نکات کاربردی در زمینه پاسخ گویی و رسیدن به پاسخ درست آورده شده است. در این کتاب تمام واژگان حتی خارج از کنکور نیز آموزش داده شده است. همراه این کتاب یک عدد کتابچه واژگان کنکور نیز دریافت می کنید که لغات پر تکرار و مهم کنکور سال های گذشته را در خود جای داده است. در انتهای مطلب ذکر این نکته ضروری است که کتب کمک درسی گاج از لحاظ تیپ بندی و سطح تست ها از کتاب های مبتکران ضعیف تر است و برای کسانی که می خواهند در سطح بالایی آموزش ببینند مناسب نیست.

مشاوره در زمینه زبان کنکور

اگر چه در زمینه زبان آموزش و تمرین بسیار مهم و ضروری است اما شما می توانید با بهره گیری از یک مشاور خوب و همچنین استفاده درست از یک مشاوره خوب نتیجه خیلی خوبی ببرید. شما می توانید با کمترین هزینه بهترین مشاور را همیشه و همه جا همراه خود داشته باشید. برای بهره مندی از مشورت با مشاوران ما می توانید با مراجعه به آدرس ما و یا تماس با ما از تجربه افراد موفق در این زمینه استفاده نمایید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: