مطالعه‌ی کتاب یکی از راه‌های اصلی و بسیار مهم به منظور کسب موفقیت‌های تحصیلی، شغلی، شخصی و متفاوت در زندگی روزمره است. بسیاری از افراد موفق در این زمینه نطرات یکسانی داشته و این کار را یکی از عادات بسیار مفید به شمار می‌آورند.

اهمیت مطالعه‌ی کتاب

مطالعه‌ی کتاب در زمینه‌های مختلف می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر مهارت‌های مختلف شما داشته باشد. هم‌چنین می‌تواند به توان‌مندی حل مساله و استفاده‌ی صحیح از راه حل‌های مختلف کمک شایان ذکری کند. بسیاری از بزرگان و افراد موفق در زمینه‌های مختلف مانند بیل گیتس، مارک زاگربرگ و افراد دیگر به این معتقد هستند که مطالعه تاثیر زیادی در خط فکری افراد داشته و می‌تواند منجر به کارآفرینی، اختراعات و موفقیت‌های روز افزون افراد گردد.

کمبود زمان برای مطالعه‌ی کتاب

متاسفانه امروزه به دلیل وجود مشغله‌های شغلی فراوان، اهمیت مطالعه، به ویژه مطالعه‌ی کتاب تا حد بسیار زیادی رنگ باخته است. این نکته جای خود را به گروه‌های مختلف فضای مجازی داده است. علاوه بر اهمیت مطالعات تخصصی، مطالعات عمومی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند علاوه بر تاثیرات کمک کننده‌اش، نقش بسیار مهمی در سرگرمی و پرکردن صحیح اوقات فراغت افراد داشته باشد.

با توجه به این‌که یکی از اصلی‌ترین شکایت‌ها، کمبود وقت و مشغله‌ی کار در بیرون از منزل است، اما هم‌چنان مطالعه‌ی کتاب از جمله سرگرمی‌ها و برنامه‌های اصلی افراد صاحب‌نام -با وجود داشتن چندین سمت و مشغله‌ی کاری- به شمار می‌آید. این‌که چنین افرادی چه‌گونه می‌توانند در کنار مشغله‌های شغلی فراوان به مطالعه‌ی کتاب پرداخته و از تجربیات موفقیت‌آمیز خود در این زمینه صحبت نمایند، جای سوال داشته است. پس ما احتیاج به ارائه‌ی چند راه‌کار مفید جهت مطالعه‌ی چندین نسخه کتاب مفید در سال داریم.

مطالعه‌ی ۱۰۰ جلد کتاب در سال

بسیاری از بزرگان مانند داریوس فرو به این معتقد هستند که خواندن ۱۰۰ جلد کتاب در یک سال امکان‌پذیر بوده و از ضروریات رسیدن به موفقیت، کارآفرینی و کام‌روایی محسوب می‌گردد. در این مقاله، سه راه حل مهم و ضروری به منظور کشف راه حل مناسب جهت مطالعه‌ی چندین جلد کتاب بسیار خوب در سال را به شما خواهیم آموخت. با ما هم‌راه باشید.

راهکارهای مطالعه‌ی کتاب

با توجه به این‌که راه‌کارهای متفاوتی به منظور شروع کتاب‌خوانی و علاقه‌مند شدن به مطالعه‌ی وجود دارد، ما سه راه حل بسیار مهم و قابل اجرا را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

۱-تا می‌توانید کتاب بخرید!

توجه داشته باشید، یکی از راه‌کارهای بسیار مفید و تاثیرگذار در کسب یک عادت جدید و غرق شدن در آن، استفاده از وسایل و تجهیزات ترغیب‌کننده به این عادت است. به عنوان مثال، بهترین راه حل برای کسانی که هیچ علاقه‌ای به ورزش نداشته و بنا به هردلیلی مجبور به انجام آن هستند، تهیه‌ی لباس و لوازم ورزشی زیبا و ترغیب‌کننده است.

اگر پیش از این، خیلی به مطالعه‌ی کتاب علاقه نداشتید و اکنون تصمیم به این کار گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم حتما همین الان چند جلد کتاب معروف در حیطه‌ی علاقه‌تان تهیه کنید. سپس باید آن‌ها را جلوی چشم‌تان بگذارید. این‌ کار شما را ترغیب نموده و آرام‌آرام به حیطه‌ی مطالعه خواهد کشاند. وجود کتاب‌های مختلف در منزل به شما این امکان را می‌دهد که هر لحظه، کتاب موردعلاقه‌تان را از قفسه برداشته و پس از ورق زدن آن، شروع به مطالعه نمایید.

۲- از فرصت‌های کوچک برای مطالعه استفاده کنید

این ذهنیت که حتما باید یک فرصت مناسب و شرایط عالی جهت خواندن کتاب برای‌تان مهیا گردد، تفکری اشتباه است. افراد صاحب‌نام و اهل مطالعه بر این باورند که فرصت‌های کوچک از مهم‌ترین زمان‌های مناسب مطالعه‌ی کتاب هستند. فرصت‌هایی که در طول روز، بارها پیش خواهند آمد. از این فرصت‌ها استفاده نموده و آن‌ها را غنیمت بشمارید. توجه داشته باشید استفاده از فرصت‌های کوچک، شما را به منظور ادامه‌ی مطالعه‌ی بیش‌تر ترغیب نموده و لذت مطالعه را برای‌تان مضاعف خواهد نمود.

۳- علاقه‌ی خود را دنبال کنید!

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اصول ترغیب‌کننده به مطالعه‌ی کتاب، خواندن کتاب‌هایی در حیطه‌ی علاقه‌مندی‌های‌تان است. به این توجه نکنید که چه کتابی تیراژ بالایی داشته و یا فروش زیادی کرده است. مساله‌ی بسیار مهم، توجه به علاقه‌مندی‌های شماست.

کتاب خواندن در زمینه‌های خارج از علاقه‌ی شما، کاری آزاردهنده بوده و هیچ رغبتی در ادامه‌ی مطالعه شما ایجاد نخواهد کرد. در برخی موارد، انتخاب کتاب مورد نظرتان، صحیح بوده است. اما نگارش و ادبیات آن، چندان چنگی به دل نمی‌زند. توجه داشته باشید شما محکوم به خواندن این کتاب‌ها نیستید. می‌توانید کتاب را کنار گذاشته و یک کتاب دیگر را برای خواندن انتخاب نمایید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: