کتاب درک مطلب انگلیسی از انتشارات بین المللی گاج می‌باشد. با مطالعه این کتاب می‌توانید خود را برای آزمون بزرگی همچون کنکور سراسری به خوبی آماده نمایید.

کتاب درک مطلب انگلیسی انتشارات گاج

معمولاً ۸ تا ۱۰ سؤال از کنکور سراسری درس زبان انگلیسی مربوط به بخش درک مطلب می‌باشد. ازاین‌رو توجه به این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با بالا بردن توانایی‌های خود در این بخش تقریباً می‌توانید به ۵۰ درصد از سؤالات درس زبان انگلیسی در کنکور سراسری پاسخ دهید. این کتاب مرتبط با ۸ درس از کتاب پیش‌دانشگاهی می‌باشد و در پایان کتاب سؤالات کنکور سراسری سال ۹۳ مطرح شده است.

در کتاب درک مطلب انگلیسی که نویسندهٔ آن ارشاد عظیمی می‌باشد، روش یادگیری، ترجمه و خواندن متن‌ها به خوبی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. توصیه نویسنده به مخاطبان این کتاب مبنی بر پاسخگویی به سؤالات کنکور، عدم‌ترجمه تک‌تک جملات می‌باشد. این کتاب طریقهٔ صحیح پاسخگویی به سؤالات کنکور را به دانش آموزان آموزش خواهد داد.

 دسته‌بندی کلی سؤالات در کتاب درک مطلب انگلیسی انتشارات بین المللی گاج

در دسته‌بندی کلی سؤالات درک مطلب که در کتاب درک مطلب انگلیسی به آن اشاره شده است، چند تیپ از سؤالات عنوان شده است. این دسته از سؤالات به پنج تیپ تقسیم‌بندی می‌شوند. تیپ اول مربوط به جزئیات متن است. این دسته از سؤالات رایج‌ترین نوع سؤالات درک مطلب می‌باشند. تیپ دوم موضوع اصلی است. در واقع در این تیپ سؤالات هدف نویسنده از نوشتن متن توضیح داده می‌شود. تیپ سوم سؤالات معنی کلمات است.

در واقع هدف این دست از سؤال‌ها پیدا کردن مترادف و هم‌معنی کلمات اصلی متن می‌باشد. تیپ چهارم سؤالات درس زبان انگلیسی در بخش درک مطلب مرجع ضمیر است. تیپ آخر سؤالات درک مطلب مربوط به سؤالات استنباطی می‌باشد. پاسخ این دست از سؤالات در متن نهفته است. همان‌طور که اشاره شد کتاب درک مطلب انگلیسی به همین سادگی با اشاره به تیپ‌های مختلف سؤالات کنکور سراسری، روش‌های صحیح و سریع پاسخ‌دهی به آنان را آموزش می‌دهد.

دسته بندی شده در: