کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای عربی جامع، از سری کتاب‌های انتشارات خیلی سبز برای آمادگی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم و دوازدهم برای کنکور و یا شرکت در هر آزمون‌های آزمایشی توسط کاظم غلامی، بهروز حیدربکی، غزال موسوی، محسن آهویی تالیف شده است.

 عربی جامع کنکور

درسنامه این کتاب برای دانش آموزان در سطوح مختلف مناسب است و حتی دانش آموزان با پایه ضعیف نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. برای معرفی این کتاب می‌توان به این موارد اشاره کرد:

·       کتاب تستی که همراه با درسنامه است

·       تست‌هایی که در پاسخ آن نکات مهم و کاربردی را یاد آوری می‌شود

·       پاسخ‌هایی که با نکات تکمیلی و یاد آوری‌های درسی همراه است

ساختاری که در درسنامه قرار گرفته به این‌ترتیب است که ابتدا برای آموزش و درک بهتر مطالب، بعد از درسنامه و آموزش‌های هر بخش از قواعد، یک یا دو مثال ذکر شده. در ادامه این آموزش‌ها، تست‌های مرتبط با موضوع مطالب آموزشی به همراه پاسخ قرار گرفته شده است. بیشتر تست‌ها و سوالات هر بخش شامل تست‌های تألیفی‌ای است و تمامی قواعد آموزش داده شده را در برمی‌گیرد.

قبل از تست زدن، برای پاسخگویی بهتر لازم است جدول مربوط به واژگان را بخوانید.

کتاب عربی جامع پایه دهم و یازدهم خیلی سبز تست‌های هر درس به چهار بخش جداگانه تقسیم شده است:

·       واژگان

·       ترجمه، تعریف و مفهوم

·       قواعد

·       درک مطلب

اما این بخش بندی به همین جا ختم نمی‌شود. کلمات مترادف و متضاد، اسم‌ها و افعال نیز به وسیله رنگ‌ها از هم جدا شده‌اند.

عربی جامع کنکور خیلی سبز

عربی جامع کنکور خیلی سبز

نویسنده : بهروز حیدربکی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۱۵۶,۸۰۰۱۹۶,۰۰۰ تومان

گول ظاهر کلمات را نخورید

وقتی یک اسم را در جمله به کار می‌بریم باید بدانیم که آن اسم مونث است یا مذکر تا بتوانیم برای آن اسم، فعل، ضمیر، صفت، یا اسم اشاره مناسب بیاوریم. در زبان عربی وقتی با یک فعل جمع روبرو می‌شوید که نمی‌دانید مذکر است یا مونث چه می‌کنید؟ برای فهمیدن جنس فعل‌های جمع باید آنها را به فعل مفرد تبدیل کنید. به طور مثال:

«المَدارِس» یک فعل مونث است، چون مفردش «المدرسه» است، «ه» است.

«الطَّلَبه» یک فعل مذکر است، چون مفردش که «الطّالب» است، مذکر محسوب می‌شود. ­­

اسم شهرها، بیشتر اعضای بدن که به صورت جفت هستند، و یا کلماتی مثل «النّار»، «الشَّمس»، «النَفس» کلمات مونث مجازی هستند.

پاراگراف بالا بخشی از نکات تکمیلی درس عربی در بخش انواع کلمه و جنس اسم است. برای تشخیص فعل‌های مجازی مذکر و مونث راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

اعدادِ عربی!

اگر بخواهید از کسی به عربی بپرسید ۲ ضرب در ۲ چند می‌شود چطور می‌پرسید؟ یا چطور به دوستتان می‌گویید فلان مغازه جنس‌هایش را با ۵۰ درصد تخفیف می‌فروشد. یا اگر کسی از شما بپرسد ساعت چند است چطور ساعت را به عربی اعلام می‌کنید. یا چطور می‌خواهید بگویید چند جلد کتاب خوانده‌اید و یا چند جلد کتاب در کتابخانه‌تان دارید؟ خب! اگر تصور می‌کردید از درس ریاضی راحت شده‌اید باید بگویم تا به حال به کاربرد اعداد در درس عربی دقت نکرده بودید.

در درسنامه این کتاب با عددهای عربی، روش بیان درصد، فرق بین اعداد اصلی و اعدادترتیبی و چهار عمل اصلی (جمع، تفریق، ضرب، تقسیم) آشنا می‌شوید.

شما در آموزش کاربرد اعداد در عربی با این نکات و سرفصل‌ها روبرو می‌شوید:

·       انواع عدد (اعداد اصلی شمارشی وترتیبی)

·       نکاتی در مورد ظاهر عدد

·       روش به کار بردن اعداد اصلی

·       کاربرد اعداترتیبی

·       کاربرد درصد اعداد و چهار عمل اصلی

 این آموزش‌ها به همراه مثال‌ها، تست‌ها و نکته‌ها ارائه شده که می‌توانید تست‌ها و پاسخ‌های مربوط به هر آموزش را به طور جداگانه در یک کادر بخوانید.

پاسخنامه تشریحی

در پاسخنامه تشریحی کتاب عربی کنکور، علاوه بر مشخص کردن گزینه صحیح، به بررسی وترجمه دیگر گزینه‌ها و علت نادرستی آنها نیز اشاره شده که این نکته را می‌توان مروری بر مطالب کتاب درسی و درسنامه آموزش داده شده در کتاب تست دانست.

دسته بندی شده در: