سری کتاب های آیلتس کمبریج، مجموعه ای است که به شما در امتحان آیلتس کمک زیادی خواهد کرد. این مجموعه که به وسیله انتشارات دانشگاه کمبریج و به کمک اساتید برگزار کننده آزمون های آیلتس منتشر شده است، با ویژگی های خاصی که دارد می تواند نقش بارزی را در قبولی شرکت کنندگان در این آزمون ایفا کند. پس اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید در آزمون زبان آیلتس شرکت کنید و دنبال منابعی برای مطالعه بیشتر می گردید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. هدف ما در این مقاله معرفی کامل سری کتاب های آیلتس کمبریج و نقش آن ها در موفقیت شما خواهد بود.

آشنایی با آزمون های آیلتس

برای اینکه بهتر با سری کتاب های آیلتس کمبریج آشنا شویم، بهتر است در ابتدا درباره آزمون های زبان آیلتس کمی گفت و گو کنیم. امروزه آزمون های زبان پر تعدادی برگزار می شود. از آزمون زبان آیلتس گرفته تا آزمون زبان تافل. که این دو مورد از معروف ترین و با ارزش ترین آزمون های زبان انگلیسی به شمار می روند. احتمالاً با آزمون زبان تافل آشنایی داشته باشید. آزمونی جهانی که یک آزمون آمریکایی است و اعتبار بالایی در دانشگاه ها و شرکت های خارجی و حتی داخلی دارد. آزمون زبان آیلتس در حقیقت نمونه بریتانیایی همین آزمون تافل است. آیلتس (IELTS) مخفف عبارت International English Language Testing System یا همان سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. برگزار کنندگان اصلی آزمون آیلتس دانشگاه کمبریج انگلستان است که با همکاری شورای فرهنگی بریتانیای کبیر و همچنین مرکز آیلتس که در کشور استرالیا قرار دارد، هر ساله این آزمون را در کشورهای مختلف برگزار می کنند. سازمان نمره دهی آزمون آیلتس بر پایه نمرات صفر تا نه است.

اهمیت آزمون های زبان آیلتس

زمانی به اهمیت آزمون های زبان آیلتس پی می برید که بدانید در حال حاضر بسیاری از ارگان ها، شرکت های داخلی و خارجی، مؤسسات معتبر و … برای استخدام کارکنان خود به داشتن یک مدرک زبان معتبر نیز اهمیت ویژه ای می دهند. در حقیقت به این خاطر که امروزه زبان انگلیسی به عنوان یک مورد شاخص مطرح شده است، یادگیری این زبان می تواند در خیلی از بزنگاه های زندگی به کمک شما بیاید. داشتن توانایی در زمینه زبان انگلیسی یکی از امتیازهای مهم در زمان استخدام در مراکز مهم است.  (تصویر۲)

اهمیت مدرک زبان برای مهاجرت

اگر قصد داشته باشید که مهاجرت کنید و به کشور دیگری سفر کنید، دارا بودن یک مدرک معتبر زبان مثل آیلتس می تواند کمک شایان توجهی به شما بکند. خصوصاً اگر قصد تحصیل در کشور جدید را داشته باشید و بخواهید با اپلای کردن آرزوهای خود را محقق کنید، باید به طور حتم یک مدرک زبان معتبر را در رزومه خود داشته باشید. نکته مهم اینجاست که با توجه به کشور مقصد لازم است ببینید کدام مدرک زبان به کارتان می آید. اگرچه هم مدرک آیلتس و هم تافل از اعتبار لازم برخوردار هستند، ولی در برخی از دانشگاه ها و کشورها تفاوت هایی بین این دو قائل می شوند. آزمون های زبان آیلتس در واقع یک مدرک معتبر و یک پاسخ درخور است به همه مواردی که در بالا گفته شد. هدف اصلی در طراحی آزمون آیلتس سنجش توانایی ها و دانش افرادی است که قصد دارند در دانشگاه ها به تحصیل در زبان انگلیسی بپردازند یا اینکه می خواهند در شرکت هایی که به زبان انگلیسی فعالیت دارند بپیوندند. دانشگاه کمبریج سالیانه برای حدود سه میلیون نفر این آزمون را برگزار می کند.

آشنایی با سری کتاب های آیلتس کمبریج

سری کتاب های آیلتس کمبریج (Cambridge IELTS ) از جمله کتاب های کمک آموزشی مهمی است که می تواند به زبان آموزان در راه کسب مدرک آیلتس کمک کند. این مجموعه در دانشگاه کمبریج منتشر شده است و نکته مهم این است که تألیف کنندگان اصلی سری کتاب های آیلتس کمبریج، خود طراحان آزمون های آیلتس و اساتید با تجربه در این زمینه هستند. بدون شک میزان معروفیت سری کتاب های آیلتس کمبریج به خاطر همین جامعیت و محتوای فوق العاده مفید و معتبرشان اتفاق افتاده است. به گونه ای که امروزه برای تمامی کسانی که قصد شرکت در آزمون زبان آیلتس را دارند، داشتن مجموعه آیلتس کمبریج یک امر طبیعی به حساب می آید.

بخش بندی و موضوعات سری کتاب های آیلتس کمبریج

هر یک از کتاب های آیلتس کمبریج شامل یک کتاب کار دانش آموز است. در این کتاب شما با مواردی مثل پیش درآمد و همچنین توضیحات لازم جهت شرکت در آزمون زبان آیلتس آشنا می شوید. ضمن اینکه برای آشنایی بیشتر زبان آموزان در هر بخش تعداد فراوانی سؤال طرح شده است که با طرح مباحث مهم آزمون زبان آیلتس به شرح دادن شکل و نحوه برخورد کردن با این مباحث و پرسش ها پرداخته است. طراحی سری کتاب های آیلتس کمبریج به گونه ای است که با خریداری این مجموعه و مطالعه دقیق آن به راحتی می توان در این آزمون به موفقیت دست پیدا کرد. به همین خاطر است که اغلب مدرسین و مشاورانی که در عرصه زبان آموزی فعالیت می کنند به دانش آموزان خود توصیه می کنند که بدون خواندن سری کتاب های آیلتس کمبریج موفقیت در دسترس شان نخواهد بود.

کتاب آیلتس کمبریج ۱۳

سری کتاب های آیلتس کمبریج از سالیان گذشته تا امروز پیوسته در حال به روز رسانی بوده و با منابع تازه و مباحث تازه تجهیز شده اند. جدیدترین کتاب از سری کتاب های آیلتس کمبریج، Cambridge IELTS 13 است که به تازگی منتشر شده و در اختیار علاقه مندان به شرکت در آزمون های آیلتس قرار گرفته است. در این کتاب جدید سعی شده تا در محتوای کتاب های آیلتس تجدید نظری تازه انجام گیرد و با توجه به نیازهای دانش آموزان و فناوری های عرضه شده، محتوای موجود به روز رسانی شود. به گونه ای که روش های تازه ای در یادگیری و آموزش زبان مورد استفاده قرار گرفته است. روش هایی که منطبق با استانداردهای آزمون زبان آیلتس باشد. نکته مهمی که درباره سری کتاب های آیلتس کمبریج اهمیت دارد این است که در تألیف آن ها از هیچ منبع دیگری به جز آزمون های اصلی آیلتس کمک گرفته نمی شود. تمامی محتواهای کتاب و پرسش و پاسخ های آن ها منطبق با آزمون های اصلی آیلتس می باشد و در آن ها خبری از تألیفات شخصی و سلیقه ای نیست.

IELTS Cambridge 13 Academic+CD 2

IELTS Cambridge 13 Academic+CD 2

ناشر : جنگل
قیمت : ۷۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰ تومان

اهمیت گوش دادن در یادگیری زبان انگلیسی

امروزه مهارت گوش دادن یکی از مهم ترین جهات یادگیری در زبان انگلیسی است. این مورد موضوعی است که در آزمون های زبان آیلتس و همچنین تافل نیز اهمیت بالایی دارد. ضمن اینکه به وسیله شنیدن خیلی راحت تر می توان برخی از نکات را آموخت و به ذهن سپرد. به همین خاطر است که در سری کتاب های آیلتس کمبریج متناسب با هر کدام از کتاب ها مجموعه ای از فایل های صوتی نیز در اختیار خریداران کتاب های آیلتس کمبریج قرار می گیرد. این مجموعه فایل های صوتی می تواند به آموزش بهتر زبان آموزان کمک کند. ضمن اینکه اگر کسی بخواهد به صورت خودآموز مباحث را یاد بگیرد و با آن ها پیش بیاید، این مجموعه کمک فراوانی را به او خواهد کرد. همچنین فایل های صوتی ارائه شده برای کلاس های درس نیز مناسب خواهد بود و می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. آنچه مشخص است مجموعه دانشگاه کمبریج در تهیه و تولید این لوح های فشرده و فایل های صوتی حساسیت بسیاری را به خرج داده و سعی کرده است تا با رویکردی روشن این کار را انجام دهد. به گونه ای که فایل های صوتی منطبق با محیط و شرایط آزمون اصلی هستند و چه از نظر زمان بندی و چه از نظر مباحث دیگری مثل لحن گوینده ها و دارا بودن لهجه های متفاوت و قالب نیز مجموعه کاملی به شمار می آیند.

 اهمیت پرسش و پاسخ ها در سری کتاب های آیلتس کمبریج

از نخستین سال فعالیت این مجموعه و چاپ شدن نخستین کتاب از سری کتاب های آیلتس کمبریج تا امروزه که در سال ۲۰۱۹ میلادی قرار داریم، سیزده جلد از کتاب های آیلتس کمبریج به چاپ رسیده است. در همه این سال ها سعی شده تا مباحث کتاب ها به روز شوند و متناسب با فناوری های نوینی که ارائه می شوند عمل کنند. در همه این مجموعه ها در کنار مباحث اصلی هر درس که در ابتدای درس ها طرح می شوند، مجموعه ای از پرسش ها و فایل های صوتی نیز ارائه می شود. که این پرسش ها منطبق با مباحث اصلی آزمون آیلتس هستند و همان طور که گفته شد خبری از پرسش های تألیفی در کتاب نیست. سپس در انتهای هر کدام از کتاب های مجموعه، بخش جامع و کاملی به پاسخ پرسش های طرح شده و فایل های صوتی مربوط به آن ها اختصاص داده شده است. اهمیت آوردن این بخش وقتی مشخص می شود که زبان آموز پس از مطالعه مطالب کتاب و تفکر درباره آن مباحث می تواند به بخش انتهایی کتاب مراجعه کند و خودش را به طور کامل بسنجد. جواب های خودش را با جواب های صحیحی مقایسه کند و به مرور پیشرفت های خود را ملاحظه نماید. این موضوع باعث می شود که دانش آموزان به مرور با تمامی پیچ و تاب های آزمون های آیلتس نیز آشنا شوند و آمادگی لازم برای شرکت در آزمون های اصلی آیلتس را پیدا کنند. همچنین در سری کتاب های آیلتس کمبریج، چهار آزمون آیلتس کامل نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که می توانید با استفاده از آن ها توانایی های خود را مورد سنجش قرار دهید.

سطح بندی در سری کتاب های آیلتس کمبریج

سری کتاب های آیلتس کمبریج در سه سطح کلی عرضه می شوند که شما با توجه به سطح مورد نظرتان می توانید این کتاب ها را خریداری نمایید و به مطالعه آن ها بپردازید. این سه سطح به شرح زیر هستند.

  • سطح یک: مخصوص کسانی که می خواهند در آزمون های آیلتس نمره متوسط کسب کنند و نهایتاً به سطح نمره ای بین چهار تا پنج دست پیدا نمایند.
  • سطح دو: مخصوص کسانی که می خواهند نمره بالاتری داشته باشند و حدود نمره مورد نظرشان بین پنج تا شش و نیم است.
  • سطح سه: خواندن سطح سه برای کسانی مناسب است که خواهان نمره ممتاز هستند و کمترین حدود نمره ای که برای خود در نظر گرفته اند بین شش و نیم تا هفت و نیم است.

برای دستیابی به این میزان نمره، در هر سطح در کنار آزمون های اصلی کتاب، مجموعه ای از نکات دستور زبانی، درک مطلب و همچنین واژگانی فراهم شده است.

ویژگی های بارز سری کتاب های آیلتس کمبریج

  • آزمون های زبان شامل سه بخش آزمون های شنیداری، درک مطلب و نوشتار می شوند؛ که در این مجموعه بخش های مجزایی برای آموزش بخش های شنیدار، درک مطلب و گفتار و نوشتار در نظر گرفته شده است.
  • آزمون های تعیین سطح: در هر یک از کتاب های مجموعه آیلتس کمبریج چند آزمون استاندارد گنجانده شده است که جهت شبیه سازی آزمون آیلتس به کار می رود. افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان مهم ترین دلیل برای گردآوری این آزمون هاست.
  • آزمون های عمومی: جنرال آیلتس یا آنچه به اسم آزمون عمومی شناخته می شود نیز از چشم مؤلفان آیلتس کمبریج دور نمانده و به همین خاطر در هر کتاب دو آزمون جنرال آیلتس نیز موجود است.
  • پاسخ نامه تشریحی: در کنار آزمون های اصلی آیلتس که برای آشنایی دانش آموزان در کتاب گنجانده شده است، در انتهای هر کتاب بخش کاملی جهت پاسخ به پرسش ها قرار دارد که به دانش آموزان در راستای سنجش خود کمک می کند.
  • لوح های فشرده و منابع آنلاین: با استفاده از نام کاربری اختصاصی می توانید به منابع آنلاین آزمون های آیلتس نیز دسترسی داشته باشید. لوح های فشرده نیز به شما در امر آموزش کمک فراوانی خواهد کرد.

بخش بندی اصلی سری کتاب های آیلتس کمبریج

بخش بندی اصلی کتاب های آیلتس کمبریج به شرح زیر است:

بخش اول:

چهار آزمون کامل و دو آزمون جنرال آیلتس؛ که هر آزمون شامل بخش های مربوط به شنیدار، گفتار، درک مطلب و نوشتار است.

بخش دوم:

برای هر بخش شنیداری، متن شنیدار موجود است که به دانش آموزان کمک می کند تا مجدداً به تمرین بیشتر بپردازند.

بخش سوم:

ارائه پاسخنامه مناسب برای بخش های شنیداری و درک مطلب.

بخش چهارم:

بخش چهارم با عنوان :«پاسخ نمونه برای نوشتن وظایف» که در حقیقت عناوینی است که از زبان آموز می خواهد مقاله ای با آن عنوان بنویسد.

بخش پنجم و بخش پایانی:

در این بخش پاسخنامه اصلی آزمون زبان آیلتس موجود است که به زبان آموز در سنجش خود کمک می کند.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,