امروزه زبان انگلیسی را نه یک زبان خارجه بلکه زبان دوم می دانند. زبانی که اگر به آن مسلط نباشید، تقریبا ارتباطتان با دنیا قطع خواهد بود. اگر مشغول یادگیری انگلیسی هستید، کتاب آکسفورد ورد اسکیل بهترین گزینه است تا بتوانید با کیفیت بهتری پیشرفت کنید، با مردم سراسر دنیا به راحتی صحبت کنید، از مقالات انگلیسی برای سبقت گرفتن در دانش استفاده کنید و با پیشرفت‌های دنیا راحت تر سازگار شوید. چنانچه با کتاب Oxford Word Skills آشنایی کافی ندارید، با ما برای بررسی این کتاب و ویژگی‌های آن همراه باشید.

 اهمیت دانش واژگان

یادگیری زبان انگلیسی دارای چهار رکن خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است. اگر می خواهید در تمام این چهار رکن مسلط باشید باید به دایره لغات انگلیسی بیشتری مسلط باشید. چه در زبان انگلیسی و چه در زبان‌های دیگر دنیا، چنانچه شما نتوانید به کلمات آن زبان مسلط باشید، نمی توانید جمله‌ای برای نوشتن یا گفتن در ذهنتان درست کنید یا نمی توانید نوشته‌ها یا گفته‌های دیگران را به طور واضح متوجه شوید. یادگیری دایره لغات یک زبان محدود به رده آموزشی خاصی نیست و باید در تمام سطوح آن را جدی گرفت. این مسئله را می توان با قطر زیاد کتب دیکشنری انگلیسی یا هر زبان دیگری اثبات کرد. البته که خود ما نیز به زبان خود به طور کامل مسلط نیستیم و گاهی معانی واژگان را نمی دانیم. هدف ما از گفتن اهمیت واژگانی است که بیانات و نوشته‌های روزانه ما را می سازند و به ما این توانایی را می دهند تا در اکثر مواقع به چهار رکن اساسی زبان خود مسلط باشیم.

 آکسفورد ورد اسکیل، اثری کامل برای یادگیری واژگان

استفاده از واژگان زبان انگلیسی از جایی برای فارسی زبانان سخت می‌شود که متوجه می‌شویم بعضی از کلمات در هر مقطعی در میان کلام، می توانند معانی مختلفی داشته باشند. از طرفی ما می دانیم که زبان انگلیسی دارای دایره واژگانی غنی و گسترده ایست. تنها راه یادگیری و تشخیص واژگان بنیادی و قابل استفاده برایمان استفاده از روشی قاعده‌مند و از قبل آزموده شده است. مجموعه کتب و فیلم آموزشی آکسفورد ورد اسکیل به شما کمک می کند تا در زمان و تعداد مشخص کلمات مهم را در یک روش جدید و تعاملی یادگیری، تکرار و تمرین کنید. این روش امروزه در سراسر دنیا به عنوان یک آموزش هیجان انگیز برای زبان انگلیسی پذیرفته شده است. این واژگان باعث شده تا اکنون انتشارات آکسفورد ورد اسکیل یکی از موفق‌ترین انتشارات در زمینه آموزش زبان انگلیسی باشد. با استفاده از آموزش آکسفورد ورد اسکیل می توانید مطمئن باشید که کلمات در حافظه بلند مدت شما ثبت خواهد شد؛ البته اگر بتوانید این آموزش را با شیوه گفته شده در درون کتاب و تلاش کافی فراگیری نمایید.

حرف اول را تلاش می زند، نه آکسفورد ورد اسکیل

قبل از مطلع شدن از ویژگی‌های آکسفورد ورد اسکیل بهتر است این نکته را بخاطر بسپارید:

 اگر بهترین روش‌ها را برای یادگیری هر زبانی فراگیری کنید اما خودتان همت و تلاش کافی را نداشته باشید، متاسفانه محکوم به شکست خواهید بود. به طور کلی فرایند یادگیری زبان جدید برای هر شخصی یک چالش نسبتا بزرگ بحساب می‌آید؛ چرا که آدم‌ها سالهای زیادی به زبان مادری خود مسلط شده‌اند، با آن فکر می کنند و با دیگران ارتباط برقرار می کنند اما یادگیری یک زبان جدید به آن‌ها نه تنها یک شیوه جدید برای مکالمه بلکه یک شیوه‌ی جدید برای تجزیه و تحلیل کردن مسائل برای بیان آنها را خواهد داد، مثل این است که تصمیم گرفتید وب سایت یا نرم افزار خود را با زبان دیگری بنویسید و زبان حال حاضر تحت استفاده شما از آن به بعد با تمام ویژگی‌هایش قادر به کمک شما نخواهد بود. شاید آکسفورد ورد اسکیل یک روش امن و هیجان انگیز برای یادگیری زبان انگلیسی باشد اما این شمایید که تصمیم می گیرید چقدر این روش بر حافظه و توان شما تاثیر مناسبی بگذارد.

 آکسفورد ورد اسکیل، مناسب برای تمام سطوح یادگیری

مهمترین هدف برای کتاب Oxford Word Skills، یادگیری زبان انگلیسی برای تمام سطوح علاقمندان می‌باشد. این کتاب برای دو آزمون معتبر زبان انگلیسی، « آیلتس » و « تافل » که در ایران تعداد زیادی از افراد برای شرکت در آن‌ها اقدام می کنند نیز مناسب می‌باشد. این کتاب به ویژه برای آزمون « IELTS » نیز تهیه و چاپ شده است. در باب اهمیت این آزمون در بخش نیز توضیح می‌دهیم؛ با این حال این مجموعه‌ی آموزشی نه تنها در این سطح بلکه در سطح‌های پایین تر متوسط و مبتدی نیز، آموزش‌هایی را برای علاقه مندان به چاپ رسانیده است. این کتاب‌ها معمولا جز یک جلد با ادوات آموزشی دیگری نظیر: فیلم آموزش Oxford Word Skills، برای کسانی که قصد دارند به صورت صوتی کلمات را مرور کنند و مجموعه آزمون‌های مربوط به هر دوره آموزشی برای تمرین و آمادگی برای امتحانات واقعی، عرضه می‌شوند.

کتاب Oxford Word Skills، بهترین انتخاب برای آمادگی در IELTS

آیلتس یا « IELTS »، یک آزمون جهانیست که توسط سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی برگزار می‌شود و یکی از معتبرترین معیارها برای سنجش زبان انگلیسی توسط دانشگاه‌ها و کشورهای خارجی است. نمره‌بندی این آزمون از ۰ تا ۹ بوده و البته این نمره را با دو سال تاریخ انقضا برای شما ثبت می کنند. در واقع باید برای مدرک « IELTS » هر دو سال یک بار آزمون دهید. نمره ۵ یک نمره متوسط و نمرات ۶ به بالا تا ۸، نمرات قابل قبولی محسوب می‌شوند. ارزش نمره‌ی این آزمون به گونه‌ایست که دانشگاه‌های مطرح دنیا نظیر «کمبریج»، «آکسفورد» و «هاروارد» نمرات بالای هفت از این آزمون را برای بورسیه یا ثبت نام جذب نمایند.

کتاب آکسفورد ورد اسکیل این امکان را فراهم کرده است که شما بتوانید به صورت کاملا خودآموز آموزش‌های مربوط به این آزمون را فراگیری کنید. در واقع هر جلد از این کتاب توسط برترین معلمان این رشته و با متدهای هوشمندانه یادگیری روز دنیا به چاپ رسیده است تا نیاز شما به یک معلم زبان انگلیسی از بین برود. جنبه خودآموزی کتاب به شیوه‌ایست که در همان ابتدا پیشرفت محسوس خود را حس می کنید و از تصمیمی که بابت خودآموزی گرفته‌اید خوشحال می‌شوید.

برخی از ویژگی های مجموعه Oxford Word Skill

آموزش با کتاب آکسفورد ورد اسکیل سراسر هیجان‌انگیز است، این اتفاق با داشتن ویژگی‌های زیر میسر شده است:

  1. با خرید هر جلد کتاب آکسفورد ورد اسکیل، می توانید بیش از دو هزار واژه را به دایره لغات درون ذهن خود ثبت کنید و در کل با خرید هر سه جلد آن، بیش از شش هزار لغت مهم از لغات آکسفورد ورد اسکیل را فراگیری کنید.
  2. موضوعاتی که برای آموزش به شما انتخاب شده‌اند پویا و متنوع هستند.
  3. با خرید کتاب آموزشی آکسفورد ورد اسکیل، به هشتاد درس دسترسی پیدا خواهید کرد و با دو جلد دیگر آن، مجموعا دویست و چهل درس را فراگیری خواهید کرد.
  4. موضوع هر کتاب بسیار متنوع و گسترده بوده و هرگز موجب یکنواخت ساختن روند آموزشی نمی شود.
  5. هر کتاب نزدیک به هشتاد درس را در خود جای داده است، و همان طور که پیشتر نیز گفته شد، این مجموعه کتاب ها در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته عرضه می گردد.
  6. طراحی آموزه‌های این مجموعه به گونه‌ایست که هر چهار رکن اساسی زبان شما پیشرفت خواهد کرد.
  7. همانطور که گفته شد، این کتاب‌ها با فیلم‌های آموزشی ارائه می‌شوند، لهجه این آموزش‌های صوتی بریتانیایی بوده اما مشکلی برای امتحان آیلتس که با لهجه آمریکایی است، نخواهید داشت
  8. با لغات آکسفورد ورد اسکیل علاوه بر مسلط شدن بر املای واژگان، به تلفظ آنان نیز تسلط پیدا خواهید کرد.
  9. علاوه بر سه جلد آکسفورد ورد اسکیل، دو جلد دیگر با نام‌های « Idioms » و « Phrasal Verbs » نیز توسط این انتشارات به منظور تحت پوشش دادن تمامی کلمات مهم انگلیسی و مسلط شدن بر رکن صحبت کردن این زبان، منتشر شده است.

کلام آخر

اگر نمی دانستید مجموعه کتب آموزش Oxford Word Skills چه توانایی دارد، همچنان دیر نشده است. این کتاب بهترین روش‌ها را برای کسب بهترین نتایج با همت شما فراهم خواهد آورد. با یادگیری زبان انگلیسی توسط این مجموعه آموزشی شناخته شده، می‌توانید بهترین نمرات را در آزمون های آیلتس و تافل کسب نمایید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: