موارد اعلام شده مطابق با چاپ ۱۳۹۷ کتاب است.

درست مثل تمام کتاب‌های سری سیر تا پیاز با سه کتاب در یک کتاب رو به رو هستیم، که شامل آموزش، تست و سوالات تشریحی می‌باشد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوازدهم گاج را همانطور که مولف کتاب اشاره کرده با بخش درسنامه آغاز کنید و سپس سوالات تشریحی انتهای کتاب حل شود و بعد مسلط شدن به این قسمت‌ها به سراغ تست بروید.

ویژگی‌های درسنامه

هر فصل به قسمت هایی با سرفصل‌های تقریبا مشابه کتاب درسی تقسیم شده و با شروع مطالعه درسنامه متوجه این موضوع خواهید شد که با درسنامه ای خودآموز مواجه نیستید. درسنامه این کتاب مناسب مرور و جمع بندی بر مفاهیم اصلی و نکات کنکوری می‌باشد و شامل مواردی مثل اثبات نیست، در واقع مستقیما بر روی نتایج و نکات تمرکز شده است. برای استفاده از این کتاب دانش آموز باید جزوه مفصلی از این درس را خوانده باشد و یا سر کلاس درس به خوبی از آموزش معلم خود بهره برده باشد که با خواندن این کتاب دانسته‌های خود را مرتب و دسته بندی کند. از نکات مثبت این کتاب قرار دادن مثال‌های تشریحی در بخش درسنامه می‌باشد. بعد از مثال‌های تشریحی نوبت به تست هایی در مورد موضوعات گفته شده می‌رسد. از دیگر نکات مثبت درسنامه کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوازدهم تجربی گاج یادآوری مفاهیمی از کتاب ریاضی دهم و ریاضی یازدهم (به عنوان مثال فرمول‌های پایه ای مثلثات) می‌باشد. در درسنامه مطالبی از کتاب نظام قدیم هم آورده شده و حتی از این مباحث تست هایی تالیف شده است.

بعد از درسنامه هر فصل، بخشی با عنوان مرور و جمع بندی طراحی گردیده که نکات آن فصل آورده شده است.

سیر تا پیاز ریاضی دوازدهم تجربی گاج

سیر تا پیاز ریاضی دوازدهم تجربی گاج

نویسنده : علی اکبر طالبی
ناشر : گاج
قیمت : ۳۶۴,۹۰۰۴۴۵,۰۰۰ تومان

تست‌های کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوازدهم

تست‌های هر فصل با مبحثی جدا از هم در یک قسمت آمده اند و‌ترتیب این عناوین درست مانند‌ترتیب آموزش مباحث در درسنامه هاست. تست‌ها از ساده به سخت گردآوری شده اند و در پایان هر فصل تعدادی تست تحت عنوانVIP تالیف شده اند که سطح دشوارتری دارند. در کتاب سیرتا پیاز ریاضی دوازدهم تجربی گاج تست‌های آزمون‌های آزمایشی قرار نگرفته ولی تست‌های کنکور داخل و خارج از کشور در میان تست‌های تالیفی آورده شده است. در مجموع این کتاب ۱۰۹۱ تست دارد.

قسمت پاسخنامه تست‌ها علاوه بر حل ریاضی دارای توضیحات کامل بوده و نکات درسنامه به خوبی یادآوری شده اند و در جواب برخی تست‌ها راه حل‌های دیگری نیز ارائه شده است.

در بخش سوم کتاب تمرین‌های تشریحی که برای آزمون‌های تشریحی و نهایی مفید است قرار گرفته و برای افزایش میزان تسلط در تست‌ها پیشنهاد می‌شود تمرینات قبل از تست‌ها انجام شود. این موضوع برای دانش آموزان ضعیف‌تر واجب‌تر است. پاسخنامه این بخش از کتاب هم به صورت کامل تشریح شده و گام به گام مراحل حل سوال را شرح داده است.

جمع‌بندی

این کتاب در ۴۵۶ صفحه جمع آوری شده است. باتوجه به تعداد تست‌ها باید طی سال تحصیلی و همزمان با آموزش مطالب از این کتاب استفاده شود. دانش آموزان درصورتی که تسلط نسبی روی این درس دارند، کتاب کتاب سیر تا پیاز ریاضی دوازدهم تجربی گاج برایشان کاملا مناسب است زیرا بوسیله این کتاب میتوانند به خوبی آموخته‌های خود را سازماندهی کنند.

دسته بندی شده در: