همانطور که در نام کتاب کلمه «جامع کنکور» آورده شده نشان دهندهٔ این موضوع است که کتاب پیش رو برای دانش آموزان کنکوری طراحی گردیده است. با این حال توضیحات مناسب و قابل قبولی که برای درسنامه‌ها آورده شده از این کتاب مرجعی برای آزمون‌های تشریحی نیز می‌سازد. ترتیب مباحث همانند کتاب درسی سال دهم، یازدهم و دوازدهم می‌باشد. همراه کتاب واژه نامه ای از لغات سال هفتم تا دوازدهم قرار گرفته که لغات به کار گرفته شده در کنکور سال‌های اخیر در آن مشخص شده است.

ویژگی‌های درسنامه کتاب

در ابتدا بگوییم که از حجم زیاد کتاب نترسید چرا که باتوجه به حجم مطالب گفته شده در درسنامه و تعداد تست‌ها و میزان قابل توجهی که به مطالب پایه دوازدهم اختصاص داده شده، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. لحن درسنامه رسمی بوده و این کتاب برای هر دانش آموزی با هر سطحی انتخاب مناسبی می‌باشد.

بخش بندی درسنامه با نظم خوبی صورت گرفته که برای هر قسمت عنوان مناسب آن نوشته شده، تمامی مطالب گفته شده در درسنامه راهنمایی کامل، جهت حل کردن تست هاست. مطالب و تمرین‌های کتاب درسی در جهت دادن به گردآوری کتاب تاثیر بسزایی داشتند با این حال مثال تستی در درسنامه به چشم نمیخورد. نکته‌ها خیلی راحت بیان شده اند و نیازی نیست مطالب چندین بار خوانده شود تا متوجه شد کدام قسمت مورد توجه طراحان کنکور می‌باشد.

از نکات قوت این کتاب تعادلی است که میان تست‌ها و درسنامه وجود دارد. درسنامه این کتاب دقیقا همان چیزی است که برای پاسخ دادن به تست‌ها نیاز دارید. همچنین میتوانید این کتاب را به عنوان اولین مرجع و تنها مرجعی که نیاز دارید برای درس زبان انگلیسی با خیالی آسوده انتخاب کنید.

بخش تست کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور نظام جدید

در تعداد تست‌ها شاید زیاده روی شده باشد. تست‌های بخش درک مطلب آمادگی دانش آموزان را برای تست‌های Close و Reading افزایش می‌دهد. ترتیب تست‌ها مطابق با درسنامه آورده شده اند و مخاطب تست‌ها هم دانش آموزان در تمام سطوح علمی می‌باشد. تست‌ها متناسب با درسنامه طراحی شدنه اند و تیپ‌های متنوعی را پوشش می‌دهند. قسمتی هم وجود دارد تحت عنوان «نوادگان شکسپیر» برای کسانی که به دنبال تست‌های چالشی هستند که برای دستیابی به درصدهای بالای کنکور تلاش میکنند مناسب است. تعداد بالای تست‌های این کتاب باعث شده تمام آنچه که یک دانش آموز برای تسلط در کنکور نیازمند بوده را برطرف نماید.

نقطه قوط این کتاب پاسخنامه با توضیحات کاملا تشریحی و‌ترجمه تمام متن‌های درک مطلب و Close می‌باشد. در پاسخ بیشتر تست ها، علت غلط بودن سه گزینه دیگر مشخص شده است که همین موضوع برای دوره مطالب کمک شایانی خواهد کرد.

کلام پایانی

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور نظام جدید مبتکران تک جلدی بوده و تمام آنچه برای زبان انگلیسی کنکور نیاز دارید در این کتاب قرار گرفته است. در قسمت ضمیمه کتاب تمامی نکات سال هفتم تا دوازدهم، اصطلاحات و کلیه افعال چند کلمه ای جمع آوری شده است. درسنامه کامل و تست‌ها متنوع و ایداه دار هستن و تست‌های آزمون‌های آزمایشی را دارا می‌باشد. در نظر داشته باشید اگر دانش آموزان تمامی تست‌های این کتاب را به طور دقیق مطالعه کرده باشند به طور حتم در کنکور برای این درس مشکلی نخواهد داشت.

دسته بندی شده در: