چنانچه استحضار دارید استفاده از رمز دوم یکبار مصرف یا پویا اجباری گردیده است،لذا ضروری است که تمامی دارندگان حساب های بانکی نسبت به فعالسازی رمز دوم پویای خویش اقدام نمایند تا در پرداخت های اینترنتی یا آنلاین با مشکلات پرداخت مواجه نشوند. رمز دوم یکبار مصرف که با نام رمز پویا مشهور شده است رمزی است که بین ۳۰ تا ۱۲۰ ثانیه (بسته به بانک صادرکننده کارت) اعتبار دارد که از طریق پیامک یا اپلیکیشن های معرفی شده از طرف بانکها یا برنامه های توسعه ای که درگاه های پرداخت درصدد اجرای آن هستند برایتان ارسال خواهد شد

برای فعال کردن رمز دوم پویا در بانک ها نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱-شماره تلفن همراه شما که از آن استفاده می کنید باید با شماره همراه معرفی شده به بانک( جهت افتتاح حساب) یکی باشد،نکته مهم دراین رابطه این است که باید شماره همراهی که به بانک معرفی می کنید به نام خودتان باشد.

۲-اگر در چند بانک حساب دارید بهتراست پرداخت های آنلاین خود را از طریق یک کارت بانکی انجام دهید تا با مشکل نصب اپلیکیشن رمزنگار همه بانک هایی که در آن ها حساب دارید مواجه نشوید.

۳-برای جلوگیری از ایجاد مشکل در پرداخت های اینترنتی پیشنهاد می شود علاوه بر فعال کردن دریافت رمز پویا از طریق اپلیکیشن های بانکی،سرویس دریافت رمز پویا از طریق پیامک را نیز فعال نمایید.

۴-پیشنهاد میشود برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی سود جویان تمامی مراحل فعالسازی و دریافت رمز دوم پویا را خودتان انجام دهید.

۵-در حالتی که برای دریافت رمز دوم پویا از گوشی های هوشمند و اپلیکیشن های بانکی استفاده می کنید،ساعت و تاریخ گوشی خود را در حالت اتومات قرار دهید تا در روند دریافت رمز دوم پویا اختلال ایجاد نشود

۶- با توجه به اینکه سیاست ارائه رمز دوم پویا در بانک ها متفاوت می باشد،به نکات ارائه شده در ادامه مطلب که به تفکیک بانک ها میباشد توجه فرمائید.

برای جزییات بیشتر به سایت دیجیاتو مراجعه نمایید.

دسته بندی شده در: