کتاب پرسش‌های چهار گزینه ای فیزیک دوازدهم جلد اول تنها سؤالات پایه دوازدهم فیزیک رشته تجربی را پوشش می‌دهد. این کتاب دربرگیرنده سؤالات تستی از کنکورهای سالهای پیش، سؤالات تستی تألیفی و سؤالات چهار گزینه ای‌ترکیبی می‌باشد که تحت عنوان آزمون و سؤالات چهار گزینه ای درسی مطرح گردیده است.

کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول از خیلی سبز

چاپ جدید کتاب فیزیک دوازدهم از انتشارات خیلی سبز در سال ۹۸ صورت گرفته است. در چاپ جدید این کتاب ویرایش کاملاً جدیدی بر روی آن انجام شده است. سؤال‌های چهارگزینه‌ای ساختار اصلی و کلی این کتاب را تشکیل می‌دهند. این کتاب که ویژه دانش‌آموزان و داوطلبان کنکورهای مختلف می‌باشد برای کنکور سال ۹۹ طراحی و تدوین شده است.

از نظر شباهت و هماهنگی سؤالات در این کتاب به مانند کتاب درسی عمل کرده ایم و مفاهیم کتاب را مطابق با کتاب درسی نگارش نموده ایم. در مجموع از انتشارات خیلی سبز چهار کتاب فیزیک به بازار عرضه شده اند. این کتاب‌ها در مجموع چهار جلدی می‌باشند. کتاب فوق نیز در زمره همین کتاب هاست. در بخش‌های بعدی در رابطه با ساختار این کتاب و چگونگی چاپ آنها اطلاعاتی دراختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از این کتاب کمک درسی به دست آورید.

ویژگی‌های کتاب فیزیک دوازدهم تجربی

کتاب پرسش‌های چهار گزینه ای فیزیک دوازدهم جلد اول ویژه رشته تجربی پایه دوازدهم است که براساس نکات و موضوعات کنکور سراسری سال ۹۹ نگارش شده است. برای رسیدن به این کتاب جامع نیاز بوده است یک کار تیمی خوب صورت بگیرد که طی ماه‌ها سختی و مشقت توانسته اند کتاب پر سود را به بازار عرضه کنند. کتاب پیش رو علاوه بر دانش‌آموزان پایه دوازدهم منبعی برای داوطلبان کنکور سراسری نیز محسوب می‌شود. به آن دسته از داوطلبانی که می‌خواهند به رتبه مناسبی در کنکور برسند پیشنهاد می‌شود حتماً این کتاب را مطالعه کنند.

تغییرات انجام شده در کتاب

بیشتر تغییرات انجام شده در کتاب پرسش‌های چهار گزینه ای فیزیک دوازدهم جلد اول مربوط به سؤالات تستی و چهارگزینه ای می‌باشد. بسیاری از تست‌ها نسبت به چاپ قبل دستخوش تغییرات شده اند. از تست‌های کانون در کتاب فوق (نگارش جدید) استفاده شده است. در بین تست‌های کتاب با سؤالاتی مواجه می‌شوید که زیر این تستها مرجع را کانون فرهنگی آموزش معرفی کرده اند.

یک جلد از این کتاب (جلد اول) به کمک انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده است. جلد دوم این کتاب را می‌توانید به صورت رایگان از سایت مشخص شده دریافت نمایید. این کمک بسیار بزرگی بود برای دانش آموزانی که توان خرید دو جلد کتاب را ندارند. در واقع شما با خرید یک جلد کتاب می‌توانید به صورت رایگان از جلد دیگر این کتاب که در مرجع مشخص شده آمده استفاده نمایید.

ساختار کلی کتاب پرسش های چهار گزینه ای فیزیک دوازدهم جلد اول

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد کتاب پرسش‌های چهار گزینه ای فیزیک دوازدهم جلد اول از انتشارات خیلی سبز در چهار دسته طبقه بندی می‌شود که تمامی آنها دارای ۴ جلد می‌باشند. کتاب پرسشهای چهار گزینه ای فیزیک ۳ جلد اول از یک منبع درسی مختصری که تنها چند مهارت ریاضی را به شما می‌آموزد آغاز می‌گردد. این منبع مختصر تنها ۷ صفحه از کل کتاب را تشکیل می‌دهد و الباقی مفاهیم کتاب تحت عنوان تست و سؤال‌های چهار گزینه ای مطرح شده اند.

چند صفحه پایانی کتاب نیز به پاسخ‌های کلیدی همه این تست‌ها اختصاص داده شده است که اتفاقاً برای مدیریت زمان و از دست ندادن وقت مخصوصاً برای پشت کنکوری‌ها آیتم بسیار مناسب و ایده آلیست. کتاب فوق چهار فصل کتاب فیزیک پایه دوازدهم را به صورت کامل پوشش می‌دهد. نکته جالب در رابطه با نگارش جدید این کتاب آوردن سؤالات کنکور سراسری سال ۹۸ در آن است که منبع قوی و بسیار مناسبی برای داوطلبان عزیز محسوب می‌شود.

تشریح تست‌های کتاب فیزیک دوازدهم

بیش از ۲۲۰۰ تست آموزشی را در کتاب پرسش‌های چهار گزینه ای فیزیک دوازدهم از انتشارات خیلی سبز مشاهده می‌کنید. در جلد اول این کتاب تمامی سؤالات چهار گزینه‌ای مطرح شده است و جلد دوم به درسنامه و پاسخنامه تشریحی اختصاص داده شده است. تست‌ها در کتاب به چند دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول تست هایی هستند که مطابق با مفاهیم کتاب طراحی شده‌اند و در ابتدای هر درس آورده شده اند.

 تست‌های‌ترکیبی دسته دیگری از سؤالات چهار گزینه ای را تشکیل می‌دهند. بخش دیگری از تست‌ها با عنوان آزمون همان بخش مطرح گردیده اند. البته تمام این سؤالات در امتداد یکدیگر و پشت هم مطرح شده‌اند اما تیپ و غالب هر یک متفاوت است. تست‌ها در این کتاب از سطح آسان به سطح دشوار به نگارش درآمده اند.

نکات کلیدی در رابطه با کتاب فیزیک دوازدهم تجربی جلد اول

  • ساختار کلی کتاب پرسش‌های چهار گزینه ای فیزیک دوازدهم جلد اول را تست‌ها تشکیل می‌دهند.
  • در هر بخش علاوه بر سؤالات مطرح شده در رابطه با نکات درسی می‌توانید سؤالات‌ترکیبی و آزمون جامع را مشاهده کنید.
  • چاپ چهارم این کتاب در سال ۹۸ صورت گرفته است.
  • ویرایش جدید این کتاب مطابق با استانداردهای کنکور سراسری سال ۹۹ انجام شده است.
  • جلد دوم کتاب به درسنامه و پاسخ‌های تشریحی کتاب اختصاص دارد.
  • پاسخ کلیدی را در چند صفحه آخر کتاب مشاهده می‌کنید که در مدیریت زمان برای داوطلبان حائز اهمیت است.
  • در بخش هایی از کتاب عناوینی با مطالعه نیمه آزاد وجود دارد که جهت تفهیم بهتر موضوع ارائه شده اند.
  • مطالبی که ضرورتی برای جمع‌آوری کتاب نداشته‌اند را در کتاب مطرح نکرده‌ایم.
  • تمامی تست‌های پایه دوازدهم را در کتاب فوق مشاهده می‌کنید.

دسته بندی شده در: