آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه پس از انتشار ریاضیات دوازدهم فضایی به چاپ رسیده است و کتابی کاملا کنکوری با هدف افزایش قدرت تست زنی دانش آموزان و داوطلبان محسوب می‌شود. این کتاب در ۱۱ فصل جامع و کامل از مباحث ۳ کتاب ریاضی دهم، ریاضی یازدهم و ریاضی دوازدهم تالیف شده است که هر فصل شامل درسنامه و سوالات تستی می‌باشد. پاسخ‌های تشریحی کامل سوالات تستی در آخر کتاب گنجانده شده است. بنابراین اگر دانش آموز گروه آزمایشی علوم تجربی هستید، به منظور افزایش توانایی و یادگیری مفاهیم مهم درس ریاضی می‌توانید از کتاب تست فضایی ریاضی تجربی مهروماه استفاده کنید.

معرفی کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه

دانش آموزان گروه آزمایشی علوم تجربی به منظور یادگیری نکات تستی درس ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، می‌توانند از کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه استفاده کنند. این کتاب به صورت کامل و جامع تالیف شده است و با ادغام مباحث مختلف ۳ کتاب ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم در ۱۱ فصل به چاپ رسیده است. به عنوان مثال مطالب مربوط به هندسه و تابع در فصلی جداگانه به همین نام از ۳ کتاب درسی جمع آوری شد. هر فصل این کتاب از درسنامه جامع و سوالات تستی تشکیل شده و در انتهای کتاب پاسخ تشریحی سوالات قرار دارد. متن این کتاب با لحنی ساده و روان نگارش شده و قسمت‌های مناظره ای کتاب نیز از لحنی صمیمی برخودار می‌باشد. شماره صفحات بخش‌ها در فهرست مطالب کتاب مشخص شده و به راحتی می‌توان به پیدا کردن مبحث مورد نظر اقدام کرد.

درسنامه کتاب

در بخش درسنامه کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه در ابتدا مقدمه ای وجود دارد و هر جلسه با نقشه نمودار درختی شروع می‌شود تا دانش آموزان با مباحث جلسه آشنا شوند. در بخش درسنامه از ایده QR code استفاده شده است تا دانش آموزان آموزش حل برخی از تست‌ها را به صورت ویدئو مشاهده کنند. درسنامه این کتاب کاملا نکته وار و تستی آورده شده است و با توجه به پوشش مطالب ۳ کتاب دارای حجم مناسب ۶۵۳ صفحه ای است.

ایده جالب در این کتاب به مناظره ۳ دانش آموز با سطح درسی متفاوت مربوط می‌شود و می‌تواند به برخی از سوالات ذهن شما پاسخ مناسبی دهد. در درسنامه کتاب تست هایی در کنار مثال‌های تشریحی گنجانده شده که به نام »تست آموزشی « برای یادگیری نکات، بسیار حائز اهمیت می‌باشند. در درسنامه این کتاب تعدد جداول بسیار زیاد می‌باشد و طبقه بندی موضوعی ممکن است نگاه حفظی بودن مطالب را در خواننده ایجاد کند.

به طور کلی مواردی در کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه مشاهده شده است که عبارتند از:

  • خارج شدن برخی مطالب از چارچوب کتاب درسی مانند قدر مطلق نامساوی مثلثی، رسم تابع کتانژانت و…
  • عدم پوشش برخی از مطالب در درسنامه مانند آموزش ندادن ضابطه تابع درجه دوم با داشتن ۲ ریشه، ریشه مضاعف و نقطه راس
  • ارائه خلاصه کاربردی از مطالب هر فصل با عنوان» لپ کلام « که بسیار مفید خواهد بود و برای روزهای پایانی منتهی کنکور بسیار مناسب می‌باشد.
  • در درسنامه کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه ناهماهنگی هایی در برخی از بخش‌ها مشاهده شده است. به عنوان مثال در بخش تابع وارون به تعریف تابع وارون و در بخش حد به تعریف همسایگی اشاره نشد. همچنین در بخش حد اشاره می‌شود که مطلب را بخوانید تا به حدهای نامتناهی برویم ولی مبحث پیوستگی آغاز می‌شود.
ریاضی تجربی جامع فضایی مهروماه

ریاضی تجربی جامع فضایی مهروماه

نویسنده : عباس اشرفی
ناشر : مهروماه
قیمت : ۳۱۸,۴۰۰۳۹۸,۰۰۰ تومان

بخش تست

 تعداد سوالات تستی کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه در مجموع ۱۴۴۷ تست می‌باشد که با توجه به اهمیت هر مبحث در کل کتاب قرار گرفته اند. این کتاب توانسته در ۶۵۳ صفحه به درسنامه غیر خودآموز، ۱۴۴۷ سوال تستی و ارائه پاسخ‌های تشریحی بپردازد و برای آماده سازی دانش آموزان رشته تجربی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. تست‌های این کتاب میکروطبقه بندی نشده اند و پس از هر درسنامه تعدادی سوال تستی گنجانده شده است.

تست هایی با ایده نو و جدید در بین تست‌ها بسیار کم می‌باشد و از تست‌های کنکور سراسری سال‌های قبل در پایان تست‌ها و از تست‌های آزمون‌های آزمایشی قلم چی در میان تست‌ها استفاده شده است. تست هایی با عنوان» مشابه تمرین کتاب درسی «از روی تمارین کتاب درسی طراحی شده اند که کاملا از دیگر تست‌ها متمایز هستند. تست‌ها با توجه به مطالب درسنامه و از ساده به سخت چیدمان شده اند و سعی شده تا چارچوب کتاب درسی و سبک کنکور را رعایت نماید تا دانش آموزان به آمادگی لازم برای شرکت در کنکور سراسری دست یابند.

در برخی از موارد تست هایی خارج از مطالب کتاب درسی در میان سوالات تستی مشاهده می‌شود که از جمله آن ها، می‌توان به محاسبه دوره تناوب حاصل جمع دو تابع مثلثاتی اشاره کرد. همچنین سوال تستی برای معادلات قدر مطلقی که در درسنامه کتاب هم قرار ندارند در میان تست‌ها مشاهده می‌شود.

پاسخ‌های تشریحی

از مهمترین ویژگی‌های کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه، بخش پاسخ‌های تشریحی آن محسوب می‌شود. پاسخ‌های تشریحی از نقاط قوت کتاب می‌باشد و پاسخ‌ها به صورت صریح و کامل بیان شده اند. همچنین در برخی از موارد قبل از ارائه پاسخ تشریحی سوالات تستی، بخشی با عنوان «راهبرد» گنجانده شده است که راهنمایی مناسبی برای دانش آموزان می‌باشد. بنابراین با مطالعه راهبرد حل تست، می‌توانید راحت‌تر به حل تست بپردازید.

ظاهر و کیفیت کتاب

کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه دارای فونت و سایز نوشته‌های مناسبی می‌باشد و در چاپ این کتاب از رنگ مشکی و آبی استفاده شده است. تیترهایی با اهمیت زیاد در درسنامه این کتاب از سایر مطالب متمایز نشده اند. در صفحه آرایی کتاب بعضا آشفتگی هایی مشاهده می‌شود. نمودارها، جداول و اشکال کتاب به خوبی‌ترسیم شده اند و طرح روی جلد کتاب هم چیز خاصی ندارد.  

جمع بندی و سخن پایانی

کتاب آموزش و تست فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه با توجه به پوشش ۳ کتاب ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از حجم معقولی برخوردار می‌باشد و در همین حجم کم درسنامه غیر خودآموز، سوالات تستی و پاسخ‌های تشریحی گنجانده شده است. هر چند تعداد سوالات تستی برای ۳ کتاب کم می‌باشد اما می‌تواند به دانش آموزان در یادگیری مفاهیم کمک شایانی کند. بنابراین دانش آموزان رشته تجربی، می‌توانند از این کتاب برای طبقه بندی نکات کنکوری و تستی استفاده کنند.

دسته بندی شده در: