کتاب دور دنیا در ۴ ساعت عمومی نظام جدید ویژه کنکور ۹۸، در ۲ جلد توسط انتشارات بین‌المللی گاج منتشر شده است. این کتاب شامل ۳۶ دوره آزمون‌های سراسری سال‌های ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۷ است که منابع استفاده شده از آن، آزمون‌های داخل و خارج از کشور برای تمامی گروه‌های آزمایشی (رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) است.

در جلد دوم کتاب دور دنیا در ۴ ساعت عمومی نظام جدید ویژه کنکور ۹۸، به پاسخنامه تشریحی این سوالات و آزمون‌ها دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در جلد اول دور دنیا در ۴ ساعت عمومی نظام جدید، آزمون‌های تنها به همراه پاسخ‌های کلیدی در اختیار داوطلبان کنکور قرار گرفته است.

دور دنیا در ۴ ساعت مطابق با کتاب‌های نظام جدید

با توجه به تغییرات کتاب‌های درسی و حذف و اضافه‌هایی که در مطالب کتاب درسی شکل گرفته است، سوالات کنکور هم دچار تغییرات شده است و سعی مولفان بر این بوده که کنکورهای نظام آموزشی قدیم را با کمترین تغییرات، با کتب جدید هماهنگ کرده تا بتوانند بهترین منبع آموزشی و سنجشی را در اختیار دانش آموزان و داوطلبان کنکور قرار بدهند.

با کتاب پاسخِ عمومی دور دنیا در ۴ ساعت می‌توانید به پاسخنامه تشریحی سوالات دسترسی داشته باشید و دلیل رد شدن گزینه‌های اشتباه را بررسی کنید. در کتاب دور دنیا در چهار ساعت پاسخ عمومی، مسائل سخت و پیچیده به آسانی توضیح داده شده و از مسائل سطحی و ساده نیز سوالاتی طرح شده تا هیچ کدام از مباحث مطرح شده در کتاب درسی از قلم نیفتد.

ویژگی‌های کتاب دور دنیا در چهار ساعت پاسخ عمومی را می‌توان به چهار بخش کلی تقسیم کرد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • به همه سوالات به درستی و با دقت بالا پاسخ داده شده
  • در روش پاسخگویی و توضیح موضوعات هیچ گونه ابهامی وجود ندارد
  • دام‌های تستی و مشابهت‌های فریبنده معرفی و گوشزد شده
  • هر پاسخ ارائه شده، حرفی برای گفتن و یا نکته برای آموختن داشته
دور دنیا در ۴ ساعت عمومی جلد دوم

دور دنیا در ۴ ساعت عمومی جلد دوم

نویسنده : گروه مولفان
ناشر : گاج
قیمت : ۱۶۵,۷۵۰۱۹۵,۰۰۰ تومان

پاسخنامه تشریحی درسنامه نیست

نکات مطرح شده در پاسخ سوالات، با توجه به سوال مربوطه نوشته شده و خواندن آنها به عنوان خلاصه‌ای از درس اشتباه بزرگی محسوب می‌شود زیرا نکات دقیقی که در پاسخ سوالات به آنها اشاره شده، تنها در کنار صورت مسئله قابلیت آموزشی دارد. بزرگ‌ترین کمک پاسخ تشریحی به شما پیدا کردن سریع‌تر و دقیق‌تر پاسخ سوالات تستی است. پس با توجه به این نکته مطالعه کتاب دور دنیا در چهار ساعت پاسخ عمومی می‌تواند مکملی برای یادگیری کتاب درسی و آموزشی برای کنکور باشد.

در پاسخ تشریحی آزمون‌های درس عربی، بخش درک مطلب، شما به طور کلی باترجمه سوال و گزینه‌ها روبرو می‌شوید. به طور مثال در کتاب دور دنیا در ۴ساعت و آزمون انسانی سال ۹۶ از داوطلب خواسته شده متن زیر راترجمه کند و با توجه به آن به سوال‌های ۳۴ و ۴۲ پاسخ بدهد.

الحیاه صخره صادمه (زندگی صخره‌ای استوار است) علی شاطیء بحر (بر ساحل دریایی) تواجهها أمواج متلاطمه (که اموج خروشانی با آن روبرو می‌شود)، تأتی کل لحظه الیها (هر لحظه به سوی آن می‌آید) و تعود و تتواصل المواجهه بینهما (و باز می‌گردد و برخورد میان آن دو ادامه می‌یابد) مادامت الصخره الباقیه (تاز مانی که صخره باقی است) و الأمواج نشیطه! (و امواج فعال است) والذین یعیشون فی هذه الحیاه (و کسانی که در این زندگی، زندگی می‌کنند) یواجهونا مختلفین (به طور متفاوتی با آن روبرو می‌شوند.) …

در سوال ۳۴ همین آزمون از داوطلب پرسیده شده: «بر اساس متن زندگی را چگونه توصیف می‌کنی؟ زندگی…»

  1. آن رود جاری است که هیچگاه خروشان نمی‌شود.
  2. شبیه چیز محکمی است که حوادث با آن روبرو می‌شود.
  3. شبیه به آبی است که تشنه به آن نیاز دارد.
  4. آن امواج ریزان و بلند و ناآرام است.

با توجه به متن وترجمه آن متوجه خواهید شد گزینه ۲ پاسخ صحیح این سوال است. اما در بخش واژگان یا حرکت گذاری عبارت، در حالی که صورت سوال و پاسخ آن را در کنار هم قرار ندهید متوجه نخواهید شد دلیل اشتباه بودن گزینه‌های دیگر و انتخاب گزینه صحیح چیست.

به عنوان نمونه در سوال ۴۵ همین آزمون، در کتاب تست دور دنیا در ۴ ساعت عمومی نظام جدید، سوال پرسیده شده که: «عین ما لیس فیه العدد صفه؟» و در کتاب پاسخ دور دنیا در ۴ ساعت فقط با ۲ نکته وترجمه و بررسی گزینه‌ها مواجه خواهید شد و از صورت سوال خبری نیست.

اگر شما متن عربی سوال را نخوانده باشید و فقط به پاسخ‌های تشریحی‌ترجمه شده آن بسنده کرده باشید، چطور می‌توانید بفهمید باید به چه سوالی جواب بدهید و پاسخ درست آن قرار است چه نکته‌ای را به شما بیاموزد. بنابراین تنها، خواندن کتاب دور دنیا در ۴ ساعت عمومی جلد دوم نظام جدید را که شامل پاسخ تشریحی سوالات است را به عنوان یک درسنامه یا کتاب آموزشی به شما پیشنهاد نمی‌کنیم بلکه این کتاب پاسخ تشریحی کتابِ سوالِ دور دنیا در ۴ ساعت عمومیِ نظام جدید ویژه کنکور ۹۸ است.

دسته بندی شده در: