امروزه با توجه به این که توانایی های ارتباطی می تواند به افراد در بالا بردن شانس موفقیت در دستیابی به اهداف تحصیلی و یا کاری کمک شایانی بکند، به طور حتم تقویت Speaking در زبان انگلیسی و دیگر زبان ها بسیار حائز اهمیت می باشد. با این حال نیاز است برای این امر مواردی را مورد نظر قرار داده  که در ادامه به مهمترین مهارت ها در این زمینه خواهیم پرداخت.

تقویت Speaking

با وجود این که زبان انگلیسی یکی از زبان های رایج دنیا بوده که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، به طور حتم لازم است افراد برای پیشرفت خود در زمینه های مختلف و راحتی ارتباط در هنگام سفرهای خارجه، به تقویت Speaking زبان انگلیسی بپردازند. حال دقت داشته باشید در این بین روش های موثر زیادی برای یادگیری این مهارت وجود داشته که می توانید با استفاده از آن در زمان معینی زبان خود را تقویت کنید. اما در این بین باید توجه داشته باشید که خوب صحبت کردن نیاز به تمرین کافی داشته و باید زمان خوبی صرف کنید و توقع نداشته باشید که در مدت کوتاهی مانند شخصی که زبان مادری اش انگلیسی است شما هم بتوانید انگلیسی صحبت کنید. همچنین لازم است بدانید نباید هیچ وقت از کارتان خسته و دلزده شوید چون شاید در ابتدای کار که تازه شروع به یادگیری کرده اید موفق نباشید و دیگران برای اشتباهات شما  بخندند اما در اینجا نباید خود را ببازید و امید تان را از دست ندهید زیرا صحبت کردن به زبان دوم بدون اشتباه تقریبا امری غیرممکن است.

صحبت کردن برای تقویت Speaking

یکی از مهمترین مهارت هایی که برای تقویت صحبت کردن به زبان های مختلف از جمله زبان انگلیسی می‌تواند موثر باشد، صحبت کردن است. زیرا با این کار اعتماد به نفس شما افزایش یافته و می توانید به راحتی اشکال های خود را پیدا کنید و در مسیر رفع آن تلاش نمایید. دقت کنید اصلا نباید در این جا به درست یا غلط بودن صحبت های تان توجه نمایید. بلکه تنها کافی است که به تلاش خود ادامه دهید و مطمئن باشید که روزی موفق خواهید شد. حال اگر در منزل کسی هست، می توانید برای تقویت Speaking و تمرین کردن شروع به کار کنید و در صورت اینکه کسی را ندارید که برای تقویت Speaking از او کمک بگیرید، می توانید به سراغ سایت هایی مانند People  وspeak alley رفته و به آسانی مشکل خود را حل کنید. دقت داشته باشید این سایت ها به شما کمک می کند که با زبان آموزی سایر نقاط جهان آشنا شوید و همچنین امکان یادگیری اسپیکینگ را برای شما به آسانی فراهم می‌کند. با این حال مهم نیست که در ابتدای کار درست یا غلط صحبت کنید بلکه به مرور زمان زبانتان تقویت شده و مشکلات آن برطرف می شود.

تمرکز روی تقویت Speaking

یکی دیگر از مواردی که در هنگام تقویت Speaking باید به آن توجه داشته باشید، تمرکز روی زبان انگلیسی است. به گونه ای که لازم است فقط به زبان انگلیسی فکر کنید، با این حال می توانید در هر حالی با خودتان به انگلیسی صحبت کرده و برای برنامه ریزی روزانه نیز از زبان انگلیسی کمک بگیرید. توصیف هوا و اشیا در شرایط مختلف به زبان انگلیسی یکی دیگر از مواردی است که می تواند شما را در تقویت اسپیکینگ یاری نماید. همچنین در هر حال می توانید حس حال و خود را به انگلیسی بلند بیان کرده و از کلمات متفاوت در این زمینه استفاده کنید.

افزایش دامنه لغات و خواندن برای تقویت Speaking

همانطور که گفته شد استفاده از زبان انگلیسی در هر شرایطی یکی از مواردی است که به تقویت Speaking کمک می‌کند. حال دقت داشته باشید برای این امر به طور حتم نیاز به یادگیری لغات بیشتری دارید و هر چه تعداد واژه هایی که می دانید بیشتر باشد بهتر خواهید توانست از این زبان در مکان های مختلف استفاده کنید و به راحتی منظور خود را به مخاطب انتقال دهید. با وجود این که واژه های زیادی در زبان انگلیسی وجود دارد که معنای نزدیک به هم داشته اما اختلاف اندکی با هم دارد، پس لازم است در به کار بردن آن ها دقت زیادی نمایید. یادگیری گروهی واژه ها نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند شما را در این امر کمک کند و از طرفی بهتر است در طول روز اقدام به خواندن متن های متفاوت نموده و ساختار گرامری آن را مورد بررسی قرار دهید، زیرا این امر نیز می‌تواند به صحبت کردن شما به انگلیسی کمک کند .از طرفی با خواندن متون مختلف خواهید توانست کلمات بیشتری را یاد گرفته و با اصطلاحات انگلیسی نیز آشنا شوید. نکته بسیار حائز اهمیتی که وجود دارد بلند خواندن موتون است و علیرغم اینکه بلند خواندن متون موجب کاهش سرعت خواندن شما می شود اما به بهبود اسپیکینگ و تلفظ شما کمک شایانی می‌کند.

مشاهده اخبار انگلیسی و تقلید، دیگر راه تقویت اسپیکینگ

از دیگر راه های موثر در تقویت Speaking مشاهده اخبارهای زبان انگلیسی می باشد؛ زیرا طبیعتا افرادی که در بخش خبر کار می کنند مهارت ارتباطی بسیار قوی داشته و به دلیل استفاده از واژه های بیشتر مشاهده این اخبارها برای شما مفید است. در هنگام مشاهده اخبار می توانید به زبان بدن گوینده نیز توجه کرده و هنگام صحبت کردن از آن بهره بگیرید. تقلید از این افراد و افراد دیگری مانند گوینده، مجری، استاد دانشگاه یا بازیگری که صحبت کردنش برایتان جذاب و تحسین برانگیز باشد می تواند بسیار موثر بوده زیرا به طور حتم شما به جمله های آن افراد دقت زیادی می کنید با این حال می توانید پس از شنیدن کلمات توسط این افراد آن ها را برای خود تکرار کرده و سعی کنید که شبیه گوینده اصلی جملات تان را بیان کنید که با این حال لحن و بیانتان تقویت پیدا کرده و کم کم می توانید دقیقا مثل اون صحبت نمایید. این امر همچنین در کاهش تاثیر زبان مادری و بهبود لهجه نیز کمک می‌کند.

ضبط صدا امری مهم در تقویت Speaking

بسیاری از افراد فکر می کنند که برای تقویت اسپیکینگ فقط باید صحبت کنند اما دقت داشته باشید هر چه گوش خود را بیشتر با کلمات انگلیسی تقویت کنید اسپیکینگ بهتری خواهید داشت. همچنین با وجود اینکه بعضی افراد در هنگام صحبت کردن انگلیسی دچار اضطراب می شوند بهتر است قبل از هر کاری اقدام به ضبط صدای خود کنند و افرادی که تمایل دارند بدون لهجه صحبت کنند و گویشی شبیه افرادی داشته باشند که زبان مادریشان انگلیسی است، به طور حتم بهترین کار گوش دادن به صحبت های یک فرد انگلیسی بوده و سپس باید این کلمات توسط شما تکرار شود و آن را ضبط کنید. بعد از این امر باید دقت کنید تا چه حدی شبیه به گوینده صحبت می کنید و سعی کنید اشتباهات خود را برای بارهای دیگر تکرار نکنید که این امر به تلفظ بهتر کلمات منجر شده و لهجه شما را بهبود می بخشد.

گوش دادن به موسیقی برای تقویت Speaking در زبان انگلیسی

با وجود اینکه موسیقی یکی از مواردی است که در ذهن و فکر افراد به خوبی رسوخ کرده و حک می شود به طور حتم در ابتدای کار افرادی که تمایل به تقویت Speaking انگلیسی دارند می توانند در روز ۱یا۲ آهنگ انگلیسی‌زبان گوش دهند. در ابتدای کار می‌توانید ترانه هایی را انتخاب کنید که دارای ریتم ملایم تری هستند زیرا این آهنگ ها با آرامشی که در وجود شما تزریق می‌کند به شما کمک خواهد کرد تا آسان تر کلمات را درک کرده و به یادگیری آن بپردازید. پس از این هم می توانید متن ترانه را از گوگل جستجو کرده و همراه خواننده به تکرار آن بپردازید؛ با این کار به راحتی خواهید توانست درک خود را از ترانه بالا برده و یادگیری اصطلاحات محاوره ای خود را بهبود بخشید. همچنین دقت داشته باشید بازگو کردن داستان از زبان و فرهنگ خود به زبان انگلیسی در حالی که با جزئیات کامل باشد از دیگر مواردی است که می‌تواند به تقویت اسپیکینگ کمک کند.

استفاده از آموزه ها برای تقویت Speaking

علاوه بر آنچه در مورد مهارت‌های تقویت اسپیکینگ بیان شد یکی دیگر و آخرین مورد در این زمینه استفاده از آموزه‌های تان می باشد. دقت داشته باشید با وجود اینکه ذهن انسان فرار است به طور حتم اگر واژه ها اصطلاحات و کلماتی را که فرا گرفته اید در طول روز چندین بار مورد استفاده قرار ندهید به مرور زمان این کلمات از ذهنتان پاک خواهد شد و کارتان سخت می شود؛ پس لازم است هر نکته جدیدی را که در روز یاد می گیرید برای روزهای بعدی چندین بار مورد تکرار قرار داده و در گفت و گو های روزانه تان آن را به کار ببرید که با این امر طبیعتاً راحت تر می توانید زبان خود را تقویت کنید. همچنین دقت داشته باشید بازگو کردن افکارتان به انگلیسی می تواند شما را به هدفتان نزدیک تر کند زیرا اگر در طول روز به گذشته و آینده فکر کنید در حالی که دارید راجع به آن به انگلیسی حرف می زنید طبیعتاً این امر برای تان راحت خواهد شد و خواهید دید که به آسانی می‌توانید هر کلمه ای را به انگلیسی بیان نمایید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: