شیمی دوازدهم تست از کتاب های تستی انتشارات خیلی سبز می باشد که در دو جلد برای درس شیمی پایه دوازدهم منتشر شده است. این کتاب به صورت کامل همه انواع تست های کنکور را در برمی گیرد که انتهای هر بخش پاسخ تشریحی آن با بیان تمام نکات مربوطه با بیانی گیرا و کامل توضیح داده شده است و تمام گزینه های آن را مورد بررسی قرار داده است.

درس شیمی 

شیمی یکی از علوم مهمی است که از گذشته در سرزمین شرق از آن به عنوان کیمیا یاد می شد و در پیشرفت انسان ها به خصوص در بخش سلامتی بسیار موثر عمل کرده است. شیمی را می توان یکی از دانش های بنیادین دانست که موضوعات اصلی آن شامل مطالعه و بررسی ساختار، خواص، ترکیبات، دگرگونی ماده و شاخه های متعدد دیگری است که امروزه بسیار گسترده شده است. درس شیمی یکی از دروس اصلی و تخصصی در دوره متوسطه دوم برای رشته های تجربی و ریاضی شناخته می شود که دارای ۳۵ سوال تستی در کنکور سراسری می باشد و سوالات آن در دفترچه تخصصی کنکور قرار گرفته است.

کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز 

کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز جلد اول، یکی از کتاب های مخصوص تست برای آمادگی آزمون های آزمایشی و آزمون سراسری کنکور می باشد. شیمی متوسطه دوم خیلی سبز همچنین دارای درسنامه می باشد. در این کتاب، مطالب و چیدمان فهرست و فصل ها مطابق با فصل بندی کتاب درسی انجام شده است که همگام با کتاب درسی پیش می رود. در جلد اول تعداد تست های هر بخش که شامل دو فصل می باشد، نشان داده شده است که در انتهای سوالات تستی، پاسخ های تشریحی آن قرار داده شده است. این تست ها شامل تست های سری Z , A می باشد. به طور کلی می توان در مورد ویژگی های این کتاب به صورت خلاصه بیان کرد:

  • درسنامه خودآموز
  • تست های ایده آل برای دانش آموزان با بیس قوی
  • ارائه پاسخنامه تشریحی
  • بررسی مسائل تعادل در فصل ۴
شیمی دوازدهم تست خیلی سبز

شیمی دوازدهم تست خیلی سبز

نویسنده : مهدی براتی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۴۶۸,۰۰۰۵۸۵,۰۰۰ تومان

درسنامه

در مورد آموزش و درسنامه کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز باید گفت که این درسنامه شامل محتوایی است که به بیان هر آنچه که برای کنکور لازم است پرداخته است و سعی کرده است تا با تمام تلاش آن را با بیانی ساده و قابل فهم ارائه کند. در طول درسنامه می توانیم بفهمیم که مولفان تلاش کرده اند تا به تمارین کتاب درسی بپردازند که این نکته را می توان امتیازی مثبت در نظر گرفت. 

یکی از ویژگی های درسنامه شیمی دوازدهم تست خیلی سبز  را می توان زاویه دید طراحان در ارائه نکات مختلف و متفاوت و پیگیری خط مشی کنکور دانست. از دیگر ویژگی های درسنامه این کتاب می توان مناسب بودن آن برای همه سطوح دانش آموزان دانست که با توجه به نکاتی که در کتاب بیان شده است، می توان آن را منبعی خودآموز برای دانش آموزان ضعیف نیز شناخت. 

همینطور در درسنامه از مطالب دروس نظام قدیم برای فهم بیشتر دانش آموزان نیز استفاده شده است و نکات به کار رفته خارج از کنکور نمی باشد. چینش مثال های درسنامه از آسان به سخت می باشد که در تست ها نیز بکار رفته اند و پاسخ های آن به مثال های درون درسنامه ارجاع داده شده است.

 

تست و تمرین شیمی دوازدهم تست خیلی سبز 

در مورد تست ها و تمارین کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز باید گفت که تعداد تست ها برای هر موضوع به خوبی و مناسب ارائه شده است. تست ها به ترتیب موضوعات درسی منطبق بوده و با آن پیش می رود. یکی از ویژگی های تست های این کتاب، حالت میکروطبقه بندی آن است که به معنای پرداختن به موضوعات ریزتر و تفکیک آن مطالب می باشد. این تست ها تمام مطالب کنکوری و تیپ های مختلف تست های کنکور را پوشش می دهند. 

اشکال مختلف تست ها و تمرین های این کتاب به صورت درست و نادرست، شمارشی، جاخالی، جدول، شکل و مسئله می باشد که مشابه تست ها و سوالات کنکور سراسری می باشد. تست های این کتاب به دو قسمت Z و A تقسیم بندی می شوند که در قسمت Z تست هایی با ایده های جدید نیز یافت می شود و مسائل چالشی تر برای گرفتن درصدی بالاتر ارائه شده است اما در قسمت A درک تست ها منجر به دریافت درصدی قابل قبول در این درس می شود.

 

جمع بندی در مورد کتاب

به طور خلاصه برای جمع بندی و بررسی کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز به طور خلاصه باید گفت:

  • کتاب به خوبی تمام مطالب مورد نیاز برای تشریح کتاب و آمادگی کنکور را در درسنامه خود آموزش داده است.
  • در درسنامه کتاب سعی شده است تا نکات خارج از کنکور بیان نشود و مثال های درون کتاب به خوبی و با بیان نکات مرتبط تشریح شده است.
  • بخش ثابت تعادل به فصل چهارم این کتاب در جلد دوم منتقل شده است.
  • تست های این کتاب شامل تمامی تیپ های سوالات کنکوری می شود
  • تست های کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز به دو دسته A و Z تقسیم بندی می شود که تست های A برای درصد مناسب در کنکور و تست های Z برای دریافت درصدهای بالا در کنکور می باشد.

دسته بندی شده در: