کتاب جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز جلد اول برای آزمون های تستی و تشریحی کاربرد دارد. تحلیلی که برای این کتاب صورت گرفته است در رابطه با چاپ سال ۱۳۹۷ می باشد.

کتاب جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم

کتاب جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز جلد اول بیشتر با هدف کنکور به چاپ رسیده است اما درسنامه آن به گونه ای است که از آن برای امتحانات تشریحی نیز می توان استفاده کرد. فصل های این کتاب چیدمانی بر اساس اصول علمی آموزش دارد و از فهرستی ساده برخوردار است. کتاب جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز جلد اول لحنی رسمی دارد و در برخی قسمت ها برای این که مطالب بهتر فهمانده شود لحنی خودمانی را خواهید دید.

درسنامه کتاب

درسنامه کتاب جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز جلد اول بسیار کامل است و دربرگیرنده تمام مطالب کتاب درسی می باشد. این کتاب در درسنامه خود نکته مثبتی دارد و آن، این است که مطالب سخت و نامفهوم را می توان با توضیحات بیشتر و مثال هایی که در کتاب نیامده است بهتر آموخت  و این گونه فهم مطالب بهتر خواهد بود. در بخش هایی از درسنامه لحن زبان  صمیمی است و فونت آن نیز فرق می کند. درسنامه کتاب قابل فهم است و همه مطالب در آن پوشش داده شده است.  از آن جا که هدف اصلی این کتاب کنکور است، در عین این که برای امتحانات تشریحی مناسب است اما نگارشی متناسب با سوالات کنکور دارد و روابط علی در آن به خوبی مشخص شده است. برای طبقه بندی مطالب آن در ذهن از جدول بندی استفاده شده است. از پرسش و پاسخ در برخی بخش های این کتاب استفاده شده است تا مطالب بهتر فهمانده شود.

 پاورقی هایی که در کتاب درسی وجود دارد در پاورقی درسنامه نیز آمده است و شعرهایی که در کنکور اهمیت دارند نیز در آن وجود دارد. در کتاب جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز جلد اول موردی که قابل توجه است تیترسازی می باشد. در این کتاب برای مطالب، تیترهایی استفاده شده است که در کتاب درسی دیده نمی شود که در به خاطر سپردن مطالب بسیار مفید خواهد بود. در جامعه شناسی یازدهم در درسنامه تصاویر کتاب درسی را خواهید دید که در جامعه شناسی دهم این مورد دیده نمی شود. در جامعه شناسی یازدهم اگر تصویری مهم نباشد نکته زیر تصویر در درسنامه به صورت نکته وار آورده شده است. در درسنامه کتاب و یا پاورقی ها فعالیت  و جداولی که دارای اهمیت کنکوری هستند پاسخ داده شده اند.

جامعه شناسی جامع انسانی خیلی سبز

جامعه شناسی جامع انسانی خیلی سبز

نویسنده : حبیبه صالح نژاد
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۳۳۶,۰۰۰۴۲۰,۰۰۰ تومان

کتاب جامعه شناسی تست خیلی سبز مناسب برای همه دانش آموزان

این کتاب برای همه دانش آموزان مفید خواهد بود و به بسیاری از مطالب عمق داده است و توضیحاتی ساده برای مواقعی که مورد نیاز بوده داده است، از این رو به دانش آموزانی که ضعیف هستند نیز کمک زیادی می کند. تست آموزشی در کتاب وجود ندارد ولی مثال های زیادی را در آن خواهید دید. مثال ها در بیشتر موارد خارج از کتاب و مرتبط با زندگی روزمره هستند از این رو بهتر در ذهن می مانند. در بخش هایی از کتاب بخوانیم و بدانیم به صورت جامع و یک جا آورده شده و مشخص شده است که هر کدام برای کدام درس و صفحه می باشد.

تست در کتاب

نگارش تست کتاب جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز جلد اول همانند سوالات کنکور است و در آن مثال های صحیح و غلط و روابط علی که طراحان در سال های اخیر به آن توجه دارند به کار رفته است. طراح سوالات این کتاب به جای این که از تمام کتاب و خط به خط آن سوال طرح کند و به پوشش همه مطالب بپردازد، سوالات خود را محدود به قسمت های مهم و پرتکرار کرده است. تعداد تست های کتاب متوسط است و با مطالب و اهمیت درس ها متناسب می باشد. طبقه بندی برای تست ها در ارتباط با سادگی و سختی، ترتیب مطالب و … صورت نگرفته است و سوالات پراکنده اند و در آن ها سوالات ساده و سخت بدون ترتیب خاصی مشاهده می شود. همان طور که گفتیم تست ها همه نوع سوال را پوشش می دهند و به سوالات مشابه کنکور محدود شده اند و مولف آن از سطح کنکور و کتاب پیش روی نکرده است و تست هایی با ایده نو در آن کمتر دیده می شود. تست های ترکیبی با سایر درس ها را در کتاب خواهید دید طوری که رو به روی تست ها این که ترکیبی هستند و با کدام درس ترکیب شده اند ذکر شده است، هم چنین مواردی که از بخوانیم و بدانیم و … باشد نیز مشخص شده است. تست هایی که مربوط به آزمون های آزمایشی است در آن نیامده است اما در انتهای تست های تالیفی، تست های کنکور را خواهید دید که این تست ها در زمان تغییر کتاب درسی  یا در مواقع لزوم تغییر داده شده اند. از هر سه سطح تست هایی در کتاب آمده است که اکثرا شباهت به کنکور دارند و همه دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند. نکات و روابط علی مهم را در پاسخ نامه تشریحی این کتاب می توانید مشاهده کنید که مطالب را در ذهن دانش آموز تثبیت می کند و در مواقع نیاز بررسی سایر گزینه ها نیز صورت می گیرد. شماره صفحه مربوط به هر تست را در پاسخ نامه کتاب می توانید پیدا کنید.

جمع بندی کتاب جامعه شناسی تست خیلی سبز

کتاب جامعه شناسی پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز جلد اول حجم معقولی دارد  و تعداد غلط املایی و علمی آن پایین است. از ویژگی های ممتاز این کتاب به تیترسازی، ارتباط دوستانه با دانش آموز و درسنامه جامع می توان اشاره کرد. از زمان شروع به خواندن برای کنکور از این کتاب استفاده کنید تا در ذهن تان به خوبی گنجانده شود. درسنامه آن دانش آموز را از خواندن کتاب های دیگر بی نیاز می کند، اما برای تست استفاده از کتاب های دیگر بهتر است.

دسته بندی شده در: