رمان عادت می‌کنیم بیان‌گر قصه‌ای است که شاید برای بسیاری از شما آشنا باشد. در این داستان شما می‌توانید زندگی سه زن از سه دنیای مختلف را ببینید. موضوعاتی که در این کتاب مطرح می‌شوند موضوعاتی هستند که یا در گذشته در جامعه بوده‌اند و یا در حال حاضر در جامعه می‌توانید این موضوعات را به راحتی مشاهده کنید. این موضوع باعث می‌شود تا افراد زیادی علاقه‌مند به مطالعه‌ی این رمان بسیار زیبا باشند.

مقدمه‌ای درباره‌ی کتاب عادت می‌کنیم

کتاب عادت می‌کنیم توسط زویا پیرزاد نوشته شده که بیا‌ن‌گر داستان سه زن است. هریک از این زنان از دنیایی متفاوت وارد داستان شده‌اند. شما می‌توانید در این داستان، زندگی سه نسل مختلف را ببینید که شاید این موضوع برای بسیاری از خواننده‌ها جالب و جذاب باشد. امروزه بسیاری از افرادی که به صورت تخصصی در زمینه رمان‌های اجتماعی فعالیت دارند، ادعا دارند که این کتاب می‌تواند یکی از شاهکارها در زمینه‌ی رمان‌های اجتماعی باشد!

فروش فوق‌العاده‌ی این کتاب نیز نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که رمان عادت می‌کنیم از محبوبیت بسیار زیادی نزد مردم برخوردار است. شما در این کتاب زیبا می‌توانید داستان انسان‌های مختلف و روابط میان آن‌ها را مطالعه کنید. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این کتاب این است که در آن حوادثی رخ می‌دهند که ممکن است در ابتدا بسیار کوچک به نظر برسند. ولی با رخ دادن پی‌درپی این حوادث، شما می‌توانید رابطه‌ای فوق العاده را میان آن‌ها مشاهده کنید.

عادت می‌کنیم

عادت می‌کنیم

ناشر : مرکز

آشنایی با زویا پیرزاد

زویا پیرزاد به سال ۱۳۳۱ در آبادان متولد شده است. او در حال حاضر در کشور آلمان سکونت دارد. رمان چراغ‌ها یکی از بهترین رمان‌هایی است که توسط این نویسنده‌ی خوش‌ذوق ارمنی نوشته شده است. اثری که موفق شده است، جوایز بسیاری را نیز برنده شود.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا معمولا اکثر افراد بتوانند ارتباط خوبی را با کتاب‌های این نویسنده برقرار کنند، این است که این نویسنده سعی می‌کند در داستان‌هایش شما را با شخصیت‌هایی روبه‌رو کند که ممکن است هرروزه در زندگی واقعی خود با آن‌ها روبه‌رو شده باشید. به همین علت است که شما خیلی سریع مجذوب داستان کتاب می‌شوید و نمی‌توانید تا اتمام کتاب، ثانیه‌ای چشمان خود را از متن این کتاب جدا کنید. ویژگی دیگر کتاب‌های این نویسنده این است که معمولا تمامی اتفاقات را با جزئیات تمام در اختیار شما قرار می‌دهد. این موضوع نیز در برقراری ارتباط میان خواننده و داستان، بسیار مهم است.

خلاصه‌ای از داستان کتاب عادت می‌کنیم

داستان این کتاب درباره‌ی زنی به نام آرزو است که ۴۱ سال سن دارد و از همسر خود جدا شده است. سه نقش مهم این کتاب، آرزو، مادر او و خودش است که از سه نسل مختلف هستند و به همین دلیل معمولا افراد در تمامی سنین می‌توانند به راحتی با این کتاب ارتباط برقرار کنند. در طول این داستان، آرزو سعی می‌کند تا آژانس پدری خود را مدیریت کند و بتواند به اطرافیان خود نشان دهد که می‌تواند به عنوان یک فرد مستقل زندگی کند.

همان‌طور که می‌دانید این مساله در ایران کمی نامتعارف است و عرف این است که مردان این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل شاید به این موضوع به چشم سنت‌شکنی نگریست. یکی از جذابیت‌های این کتاب نیز درواقع همین است که در آن آرزو سعی می‌کند که تمامی بت‌هایی که تا به حال درباره مردان ساخته شده است را بشکند و نشان دهد که زنان نیز می‌توانند هر کاری را انجام دهند. مساله‌ای که باوری فمینیستی است. شما در طول مطالعه‌ی کتاب عادت می‌کنیم، می‌توانید شاهد فداکاری‌های بسیار زیادی از آرزو باشید که تمامی این فداکاری‌ها در راستای راحتی مادر و دخترش انجام می‌شوند. رفتارهایی که در بسیاری از مواقع توسط اطرافیان او دیده نمی‌شوند.

ویژگی‌های کتاب‌های پیرزاد و کتاب عادت می‌کنیم

همان‌طور که گفتیم، کتاب زیبای عادت می‌کنیم دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که هر خواننده‌ای را به خود جذب می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب عادت می‌کنیم این است که در آن، زنان نقش محوری داستان را اجرا می‌کنند و قهرمان داستان نیز یک زن است. شاید در کم‌تر کتابی در حال حاضر می‌توانید این موضوع را به وضوح مشاهده کنید.

یکی از مهم‌ترین اهداف کتاب عادت می‌کنیم نیز مبارزه با مردسالاری و شکستن برخی از بت‌هایی بوده است که از مردان ساخته شده است. در این کتاب، تمامی موقعیت‌هایی که تا قبل از این شما تصور می‌کردید که تصرف آن‌ها تنها توسط مردان ممکن است، توسط یک زن گرفته می‌شود. تمامی این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا مطالعه‌ی این کتاب برای هر کسی جذاب باشد؛ چه برای زنانی که هم‌واره در چنین موقعیت‌هایی قرار گرفته‌اند و چه برای مردانی که هیچ‌گاه نمی‌توانند تصاحب یک موقعیت توسط یک زن را تصور کنند!

دسته بندی شده در: