با به بازار آمدن کتاب های جدید و روش های نوین آموزش دیگر از غول بزرگ کنکور خبری نیست. کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز یکی از کتبی است که به کمک دانش آموزان در سطوح مختلف آمده و آنان را در رسیدن به آرزوهای بزرگ یاری می نماید.

کتاب انگلیسی خیلی سبز

نحوه آموزش در این کتاب مانند دیگر کتاب های مجموعه خیلی سبز بسیار ساده و روان بوده و بر اساس کتاب های انگلیسی سال دهم و انگلیسی سال یازدهم تالیف شده است. این کتاب توسط انتشارات خیلی سبز چاپ شده و توسط اساتید این مجموعه و بر اساس سلیقه و تجربه آنان گردآوری و تالیف گردیده است. با خواندن کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز به سادگی می توانید برای شرکت در کنکور آماده شده و با توجه به درسنامه آن پیش بروید.

مقدمه ای گیرا و دلچسب

در کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز به مقدمه نیز توجه بسیاری شده است. این مقدمه به دانش آموزان یادآور می شود که کتاب بر اساس چه تجاربی گردآوری و تدوین گشته است و حتی معین نموده که کتاب دهم و یازدهم خیلی سبز صرفا فقط برای آماده سازی دانش آموزان برای کنکور در نظر گرفته شده است و به سادگی این نکته را در طی تمام فصل های کتاب می توان مشاهده نمود.

نحوه آموزش

آموزش در کتب خیلی سبز بسیار ساده و روان  انتخاب شده است و هر دانش آموز به سادگی با مطالب آن ارتباط بر قرار می نماید. آموزش در انگلیسی پایه دهم و یازدهم به صورت قطعه قطعه است و هر بخش از این قطعات تنها بخشی از نکات گرامری هر درس را شامل می شود. این روش به نظم بخشیدن بیشتر و بهتر در ذهن دانش آموز کمک می نماید.

نکته خلاقانه در نحوه آموزش کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز این است که در قسمت انتهایی هر بخش تست هایی به عنوان دست گرمی قرار داده شده است و هر دانش آموز با خواندن این بخش و درک آن با ایده طراحان تست ها بیشتر آشنا می شود. در این کتاب تمرین مکانی مشخصی ندارد و فقط تمرین هایی در کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز قرار گرفته شده اند که از آنها در کنکور به عنوان تست می توان استفاده نمود.

نویسنده کتاب خیلی سبز با توجه به تجربه خود در طی سال ها تدریس فقط تست هایی را مد نظر قرار داده و از آنها در کتاب بهره برده است که ممکن است طراحان کنکور برای آزمون کنکور از آنها استفاده نمایند. این کتاب مخاطبی در تمام سطوح دانش آموزان را در بر می گیرد و با قرار داده شدن نکاتی فراتر از نکات دروس کتاب انگلیسی پایه ها دهم و یازدهم دانش آموزان را ترغیب به یادگیری بیشتر نموده است. این نحوه آموزش به دانش آموزان ضعیف تر نیز یادآور می شود که خود را با درسنامه در کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز پیش برده و سعی در یادگیری  بهتر نکات در این کتاب نمایند. در این کتاب به نکاتی که ممکن است در کنکور مورد آزمون قرار گیرند نیز توجه شده و در مطالب آن گنجانده شده است.

وجود تمرین ها با طبقات مختلف در کنار یکدیگر

در کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز تست ها و تمرین ها در یکدیگر یکدست قرار نگرفته است و نویسنده نیز اذعان نموده که تمرین ها را به طور لا به لا در هم استفاده نموده است طبق نظر طراحان این کتاب دانش آموزان فقط با تشخیص تست های دشوار می توانند مهارت خود را بالا ببرند. برای افرادی که علاقمند به زدن تست ها به صورت میکرو طبقه بندی هستند این کتاب ایده آل و مناسب نیست زیرا تست ها در این کتاب به این صورت قرار ندارند و تست ها با تست های کنکوری و درسنامه های جدید مطابقت دارند.

 بیشتر می توان گفت که از هر ۵ تست در این کتاب یک تست دشوار در میان آنها قرار گرفته است که البته بسیار برای دانش آموزان سطح بالاتر مطلوب و ایده آل است. نکته مهم در کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز قسمتی به عنوان جغددار در پاسخ های تشریحی است. این قسمت بیشتر از سطح آموزش کتب درسی را در بر گرفته و شامل نکات ریزی است که کاملا دانش آموزان  را برای کنکور آماده می نماید. پاسخ هایی که به صورت تشریحی آورده شده است توضیحات بسیار کاملی دارد و برای تمام سطوح دانش آموزان مناسب است.

تسلط بر شیوه تست زنی بعد از مطالعه کتاب انگلیسی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز

اگر چه حجم این کتاب کمی از حد معقول آن بیشتر است اما با توجه به متون ارائه شده در این کتاب می توان از مقدار حجم آن احساس رضایت نمود. ویراستاری خوب و کم بودن غلط های املایی به دانش آموزان کمک می نماید تا این کتاب را از نمونه های مشابه آن متمایز نمایند و دارا بودن بخش جغد دار و یا بخش در کتاب نیامده اما به این تمایز کمک زیادی می نماید.

 این کتاب به عنوان یک منبع آموزشی برای دانش آموزانی است که بعد از آموزش معلم و مطالعه  این کتاب می توانند به سادگی بر شیوه های تست زنی مسلط شوند. روند آموزشی در این کتاب به روند آموزشی کتب درسی توجهی نداشته  اما تمامی سطوح تست های کنکور را تحت پوشش قرار می دهد.

دسته بندی شده در: