فاگوزیست دهم فاگو ویژه کنکور ۹۹ یکی از کتاب های جامع و کامل آموزشی برای درس زیست دهم است که با داشتن تنها یک بخش درسنامه و نداشتن بخش تست، به ارائه نکات آموزشی، تستی و حل تمرین و مثال های کتاب پرداخته است. این کتاب به خوبی ویراستاری شده و از انیمیشن، برای درک بهتر درس زیست شناسی پایه دهم نیز استفاده شده است.

زیست فاگو

زیست شناسی یا Biology یکی از شاخه های علمی در علوم تجربی است که به موضوع جانداران می پردازد. از موضوعات کلی که در این شاخه علمی مورد بررسی قرار می گیرند، بررسی ویژگی ها، رفتار جانداران، بررسی تعامل جانداران و چگونگی پیدایش گونه ها و یا انقراض آنها را می توان نام برد.

کتاب زیست یکی از دروس تخصصی در رشته علوم تجربی در دوره متوسطه دوم است که یکی از منابع سوالات کنکور سراسری می باشد و از این درس، ۵۰ سوال مطرح می شود که مدت پاسخگویی به آن، ۳۶ دقیقه می باشد و ضریب این درس نسبت به دروس عمومی ۱۲ و نسبت به سایر دروس تخصصی ۴ می باشد که نشان دهنده اهمیت بالای این درس در کنکور سراسری است.

کتاب فاگوزیست دهم فاگو ویژه کنکور ۹۹

کتاب فاگوزیست دهم فاگو ویژه کنکور ۹۹ را می توان یکی از کتاب های بسیار خوب برای آمادگی برای کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی دانست که برای درس زیست پایه دهم تالیف شده است. در این کتاب، چیدمان فصل ها مطابق با کتاب درسی صورت گرفته است و همچنین  کتاب فاگوزیست پایه دهم فاگو به ارائه یک درسنامه قوی و جامع برای زیست شناسی دهم پرداخته است. البته باید به این نکته توجه کرد که این کتاب به جای ۷ فصل، دارای ۵ فصل می باشد. در واقع دو فصلی که مربوط به گیاهان می باشد، در کنار دو فصل گیاهان پایه یازدهم، در کتاب جداگانه ای تحت عنوان کتاب زیست گیاهی کنکور فاگو آورده شده است. 

درسنامه فاگوزیست

در مورد درسنامه فاگوزیست دهم فاگو ویژه کنکور ۹۹ باید گفت که این کتاب تنها از یک بخش تشکیل شده است که آن هم تنها به درسنامه و محتوای آموزش کتاب درسی پرداخته شده است. یعنی این کتاب بخش جداگانه ای تحت عنوان تست و تمرین ندارد و این نکته می تواند یک ضعف برای این کتاب در نظر گرفته شود. 

در مورد ویژگی درسنامه این کتاب باید گفت که این کتاب به صورت روان و ساده به بیان مفاهیم کتاب درسی پرداخته است که در محتوای آموزشی آن، به ارائه نکات آموزشی و مقایسه ای و مطالب با محتوای کنکوری نیز پرداخته است. این کتاب به خوبی هر بخش از کتاب را مورد بررسی قرار داده است. از جمله ویژگی های خوب این کتاب می توان به آوردن نکات ترکیبی اشاره نمود که این نکات به صورت ترکیبی از درس زیست نهم، دهم و یازدهم می باشد. به همین علت، دانش آموزان می توانند یادگیری نکات ترکیبی را به سال یازدهم موکول کنند.

روال آموزشی در این کتاب به این صورت است که ابتدا متن درسی آورده شده است، سپس نکات مهم در متن کتاب مشخص شده و در نهایت به ارائه نکات ترکیبی و تستی پرداخته است. در کتاب فاگوزیست دهم فاگو ویژه کنکور ۹۹ شما می توانید به اهمیت مثال ها و پرسش و پاسخ ها و تمارین کتاب درسی پی ببرید که سعی شده است تا نکات آن بیان شود.

یکی دیگر از نقاط ضعف این کتاب را می توان عدم کامل بودن درسنامه آن با فقدان دو فصل مربوط به گیاه شناسی دانست که با دو فصل گیاه شناسی زیست یازدهم در کتابی دیگر ادغام شده است. نقطه قوت کتاب فاگوزیست دهم فاگو ویژه کنکور ۹۹ را می توان مناسب بودن آن برای غالب دانش آموزان با سطح ضعیف و قوی دانست که نکات خوبی برای همه دانش آموزان آورده شده است.

ویژگی خوب دیگر این کتاب را می توان بخشی با عنوان درک و یادگیری بهتر مباحث پایه ای دانست که به صورت فایلی جداگانه در سایت و کانال قرار داده شده است و در این کتاب قرار نگرفته است. این کتاب همچنین از انیمیشن هایی برای بیان بهتر مطالب درسی برای هر فصل استفاده نموده است که شما می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

فاگو زبان انگلیسی پایه کنکور دهم و یازدهم

فاگو زبان انگلیسی پایه کنکور دهم و یازدهم

نویسنده : حمید رستمی
ناشر : فاگو
قیمت : ۳۹,۶۰۰۴۴,۰۰۰ تومان

تمرین و تست

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، این کتاب در درسنامه خود به مثال ها و تمرین های کتاب به خوبی پرداخته است که این را یک امتیاز مثبت می توان در نظر گرفت اما در این کتاب که به درک و تسلط بر درس زیست دهم پرداخته است، از سوالات تستی خبری نیست.

جمع بندی در مورد کتاب

در انتها اگر بخواهیم به صورت جمع بندی به ذکر نکاتی در مورد این  کتاب زیست کنکوری بپردازیم، باید بیان کرد:

  • حجم کتاب کمی زیاد است که علت آن را می توان استفاده فونت بزرگتر دانست.
  • ویراستاری و ظاهر کتاب به خوبی ویرایش شده است.
  • استفاده از ایده های جدید از جمله انیمیشن برای درک بهتر درس به خوبی موثر می باشد.
  • این کتاب با توجه به درسنامه ای که دارد، منبع خوبی برای دانش آموزی است که می خواهد در سال تحصیلی در کنار تدریس معلم خود پیش برود.
  • همچنین این کتاب را می توان برای دانش آموزان با پایه ضعیف درسی زیست یازدهم و همچنین دانش آموزان قوی مناسب دانست زیرا دربردارنده نکات خوبی برای هر دو گروه است. 
  • این کتاب برای جمع بندی اطلاعات مفید بوده ولی در صورت کمبود وقت بهتر است از کتابی با آموزش نکته وار استفاده شود.
  • کتاب بخش تست جداگانه ای ندارد.

دسته بندی شده در: