چیزی که مطمئناً تغییر نکرده است نیاز به دستمال در طول فیلم یا کتاب است
اما نسخه فیلم رمان رمانتیک من پیش از تو– داستان لوییزا کلارک(امیلیا کلارک) و ارتباطش با مرد ناتوانی که برای نگهداری از او استخدام شده بود(ویل) – تغییرات کوچکی با نسخه کتاب آن دارد مثل تمام فیلم‌نامه‌های اقتباسی. با فیلم‌نامه و کتابی که هردو توسط جوجو مویز نوشته‌شده‌اند دیالوگ‌ها و روند کلی کتاب و فیلم باهم یکسان است.بااین‌حال بیشتر تغییرات در جهت حذف جزییات کوتاه برای جا دادن ۳۶۵ صفحه در ۲ ساعت است.
در اینجا به ۵ فرق بزرگ میان فیلم و کتاب می‌‏پردازیم:

من پیش از تو

من پیش از تو

ناشر : آموت
قیمت : ۲۲۵,۹۰۰۲۵۱,۰۰۰ تومان

درباره سانحه‌ای که برای لوییزا اتفاق افتاد صحبتی نشد

این بزرگ‌ترین فرق میان فیلم و کتاب است.در رمان لوییزا بعد از تجاوز جنسی که به او می‌شود بصورت شدیدی مورد آسیب قرار می‌گیرد و درباره لحظاتی که بر او گذشته و خاطرات بدش با ویل صحبت می‌کند. مویز در مصاحبه‌ای می‌گوید که سعی شده مولفه‌های داستانی را در فیلم حفظ کند اما آن‌طور که باید از آب درنیامده است.

  • ویل جوان‏تر است

ویل، هم در کتاب و هم در فیلم یک مرد خوش‌قیافه و ماجراجو بوده است اما به نظر میاید که در فیلم چند سالی نسبت به کتاب جوان‏تر باشد. در رمان او ۳۵ ساله و لویی زا ۲۶ ساله است. اما در فیلم هردو کاراکتر توسط بازیگران ۲۹ ساله بازی شده‌اند.

  • خیانت آقای ترینور آشکار نمی‌‏شود

در فیلم لوییزا ، پدر ویل را با خانم دیگری می‌بیند و به ویل دراین‌باره می‌گوید البته ویل غافلگیر نمی‌‏شود. اما این اتفاقات در فیلم رخ نمی‌‏دهند.

  • در فیلم راوی داستان تغییری نمی‏‌کند

در نسخه فیلم من پیش از تو تمام داستان از دیدگاه لوییزا اتفاق می‌افتد اما در کتاب والدین ویل و خواهر لوییزا فصل‌هایی دارند که داستان از زبان آن‌ها نقل نمی‌‏شود.

  • جورجینایی وجود ندارد

ویل در نسخه کتاب یک خواهر به نام جورجینا دارد که می‌‏گوید عادلانه نیست که برنامه‌هایش را برای مراقبت از برادرش به هم بریزد. این کاراکتر در نسخه فیلم وجود ندارد با این‌حال خواهر لوییزا در فیلم حضور دارد.

Usatoday.com منبع

دسته بندی شده در:

برچسب ها: