کتاب سه دقیقه در قیامت، اثر جالبی است. در این کتاب به سراغ یکی از کسانی می‌رویم که تجربه‌ای خاص داشته است. کسی که برای چند دقیقه از دنیای مادی خارج می‌شود و با التماس به این دنیا برمیگردد. روایتی است از خاطرات یکی از مدافعان حرم که در جریان عمل جراحی برای لحظاتی از دنیا می‌رود و سپس با شوک در اتاق عمل، دوباره به زندگی برمی گردد؛ اما در همین زمان کوتاه چیزهایی دیده که درک آن برای افراد عادی سخت است.

مقدمه‌ی کتاب سه دقیقه در قیامت

سال ۱۳۹۶ سفری به اصفهان داشتیم. آنجا از یک دوست عزیز که یکی از فرماندهان سپاه بود، شنیدم که ماجرای عجیبی برای همکارشان اتفاق افتاده. ایشان میگفت: همکار ما جانباز و از مدافعین حرم است.

او در جریان یک عمل جراحی، برای مدت ۳ دقیقه از دنیا می‌رود و سپس با شک ایجاد شده در اتاق عمل، دوباره به زندگی بر می‌گردد. اما در همین زمان کوتاه، چیزهایی دیده که درک آن برای افراد عادی خیلی سخت است! همکار ما برای چند نفر از رفقای صمیمی، ماجرایش را تعریف کرد، اما خیلی نمی‌خواست ماجرایش پخش شود.

در ضمن، از زمانی که اتفاق افتاده و از آن سوی هستی برگشته، اخلاق و رفتار فوق العاده خوبی پیدا کرده!

مشتاق دیدار این شخص شدم. تلفن تماس این شخص را گرفتم و چندین بار زنگ زدم تا بالاخره گوشی را برداشت. نتیجه چندین بار مصاحبه و چند سفر و دیدار و… کتابی شد که پیش روی شماست.

البته ساعت‌ها طول کشید تا ایشان را راضی کنیم که اجازه چاپ مطالب را بدهند. در ضمن، شرط ایشان برای چاپ کتاب سه دقیقه در قیامت، عدم ذکر راوی ماجرا بود. در کتاب سه دققه در قیامت سعی بر اختصارگویی بوده است و برخی موارد که راوی راضی به بیانش نبوده را حذف کردیم.

سه دقیقه در قیامت، تجربه‌ای هنگام عمل جراحی

سه دقیقه در قیامت شرح حال کسی است که حین عمل جراحی دنیایی متفاوت را تجربه کرده است. این کتاب‌ترسناک نیست اما تکان دهنده هست و حواس ما را به روابطمان با آدم‌های دور و برمان جمع‌تر می‌کند.

«اعمال خوبم به خاطر شوخی‌های بیش از حد و صحبت‌های پشت مردم و غیبت‌ها نابود می‌شد و اعمال زشت من باقی می‌ماند»

راوی کتاب که نمی‌خواهد از او نامی برده شود به توصیهٔ دوستان شهیدش راضی به نقل سرگذشتش شده و از مراحل حسابرسی در کتاب اعمالش سخن گفته.

«ایشون حرف از کتاب اعمال می‌زنه، ما از بچگی برامان گفتن نامهٔ اعمال. به قرآن که مراجعه کردم دیدیم میگه کتاب اعمال، اقرا کتابک»

سه دقیقه در قیامت

سه دقیقه در قیامت

ناشر : شهید ابراهیم هادی
قیمت : ۳۶,۰۰۰۴۰,۰۰۰ تومان

معاد، حق‌الناس

کتابی که یادآور یکی از اصول دین یعنی معاد است و توجه مخاطب را به بیت المال و حق الناس جلب می‌کند.

«ایشون میگه مثلا ده پانزده تا کتاب یک نفر تو ادارهٔ ما وقف کرده بود، من از این کتاب‌ها استفاده می‌کردم و به سربازها و به دیگران می‌دادم بخونن. بعد از یک مدت کتاب‌ها را بردم جای دیگه. دیدم اون جا استفاده نمی‌شه برگردوندم سر جاش. گفت به من گفتن اگر کتاب‌ها را بر نمی‌گردوندی تو زمینه حق الناس به همهٔ اون کسانی که بعدا میومدن و سراغ این کتاب‌ها را می‌گرفتن بدهکار بودی، مدیون بودی.»

شروع تغییر

سه دقیقه در قیامت برای هر شخصی می‌تواند نقطهٔ آغازی باشد برای تغییر. با خواندن این کتاب از چهارچوب زندگیتان فراتر می‌روید و انسانی‌تر زندگی می‌کنید.

«مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو، یادم از کشتهٔ خویش آمد و هنگام درو»

و همه دغدغه‌های شبانه‌ای که پیش از خواب به سراغم می‌آیند.

«داشتم به خودم می‌گفتم چه حرفایی زدم و این حرفا مثلا هر کدومی که دارم میزنم اون ور داره بازخورد پیدا می‌کند»

آقایی می‌گفت من نزدیک شاید ۲۰ میلیون تومان را به بیت المال برگردوندم وقتی این کتاب را خوندم

«اوایل کتاب گفته می‌شود شما اگر نمازت قبول نباشه، اعمالت قبول نیست. این یک راهنما هست، یک بروشور هست که بتونی اون ور خیلی قشنگ‌تر، خیلی شیک‌تر زندگی کنی

تجربه‌ای نزدیک به مرگ که توجه به نماز، گره گشایی از کار مردم و نیت خالصانه را برای سرانجامی نیک روایت می‌کند.

«سه تا عمل را بهم گفتن این کارها را انجام بدی به عمرت افزوده می‌شه. یکی صله رحم، یکی کار برای رضایت خدا و سومی این که زیارت اهل بیت»

این کتاب نوشتهٔ جمعی از نویسندگان انتشارات شهید ابراهیم هادی است و با جذابیت‌هایی که دارد حالا یکی از پرفروش‌ترین‌های حوزهٔ نشر است. کتابی که تا به امروز بیشتر از چهل هزار نسخهٔ آن به فروش رفته است.

سه دقیقه در قیامت یک تلنگره که دقیقه‌های کوتاه زندگی مان را برای یک عمر ماندگار خوب پشت سر بگذاریم. کتابی که بهمان یاد آوری می‌کند که حواسمان به حرف‌ها و رفتارمان باشد و برای همه دست خیر داشته باشیم.

منبع توضیحات: خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی شده در: