شوارتز در کتاب جادوی فکر بزرگ به خواننده کمک می‌کند تا به صورت گام به گام، الگوهای ذهنی و عادت‌های اندیشیدن خود را تغییر دهد. برای به دست آوردن آن‌چه می‌خواهید ابتدا باید یاد بگیرید که قدرت تجسم‌تان را توسعه دهید، بزرگ بیندیشید تا در زندگی نیز به چیزهایی بزرگ دست بیابید.

درباره‌ی کتاب جادوی فکر بزرگ

موفقیت، برخلاف تصور عموم به ضریب هوشی شما بستگی ندارد، بلکه طرز فکر شماست که آن را رقم می‌زند. اما وقتی از موفقیت حرف می‌زنیم چه چیزی را تصور می‌کنید؟ حساب بانکی پرپول؟ زندگی مرفه؟ خانه‌ای دوست‌داشتنی؟ دست‌یابی به شغل مورد علاقه‌تان؟ کسب احترام، عزت و اعتبار در زندگی؟ موفقیت همه‌ی این‌هاست؛ موفقیت یعنی پیروزی و هدف اصلی زندگی شماست. اما برای آن‌که تبدیل به فردی موفق شوید، پیش از هرچیز باید به خود و هدف‌تان ایمان داشته باشید. قدرت ایمان آن‌قدر عظیم است که حتی می‌تواند کوهی را جابه‌جا کند. ایمان به بیانی ساده یعنی: «من از عهده این کار برمی‌آیم». وقتی به خود برای انجام کاری باور پیدا کنید، روش انجام آن را نیز خواهید یافت. اما این همه‌ی ماجرا نیست.

در هر یک از فصل‌های کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته دیوید جی. شوارتز، چندین فکر، شیوه و اصل سودمند و منطقی می‌یابید که به شما توانایی می‌دهند تا نیروی عظیم فکر بزرگ را به کار گیرید؛ تا موفقیت، شادکامی و رضایتی را که بسیار دوست دارید، برای خود کسب کنید.

هر شیوه در این کتاب، با بیان سرگذشت حقیقی فوق‌العاده توضیح داده شده است. بنابراین، شما نه فقط در می‌یابید که چه کار کنید، بلکه حتی مهم‌تر از آن، متوجه می‌شوید که چگونه هر اصلی را در موارد و موقعیت‌های واقعی اجرا کنید.

موفقیت نتیجه چیست؟

موفقیت نتیجه‌ی قدم برداشتن اصولی و منظم است. پس برای رسیدن به تصویر ذهنی واقع‌گرایانه‌‌ی‌تان باید برنامه‌ای ویژه طراحی کرده و بر طبق آن مهارت‌های خود را افزایش دهید. ترس خود را مدیریت کنید و بر آن فائق آیید. در آخر خود را مانند یک رهبر تصور کنید که برای دست‌یابی به موفقیت، به پشتیبانی دیگر افراد نیز نیازمند است. پس به یاد داشته باشید که با چه آدم‌هایی رفت و آمد می‌کنید.

از انسان‌های منفی‌باف دوری کرده و به جای آن از افراد موفق راه‌نمایی و مشورت بخواهید. هم‌چنین با دیگران به مانند یک دیکتاتور و یا رهبری مقرراتی رفتار نکنید، حقوق و احترام آن‌ها را هم‌واره رعایت کنید. مهم‌ترین ویژگی یک رهبر داشتن وقتی برای فکر کردن است، آن را فراموش نکنید. راه دست‌یابی به موفقیت راه درازی است اما قدم اول آن تغییر نگرش شماست.

موفقیت افراد بیش از آن که به میزان هوش آن‌ها بستگی داشته باشد به میزان تفکر آن‌ها وابسته است. میزان پول در حساب‌های بانکی، میزان خوش‌حالی و میزان خشنودی از زندگی، به میزان تفکر شخص بستگی دارد. همه‌ی ما، بیش از آن که خود متوجه باشیم، محصول تفکرات پیرامون خویش هستیم. متاسفانه، بیش‌تر این تفکرات خُرد و ناچیز است، نه بزرگ. محیطی که شما را دربرگرفته است، می‌خواهد شما را مغلوب کند. سعی دارد به شما القا کند که «هرچه پیش آید خوش آید»، سرنوشت تو به دست خودت رقم نمی‌خورد و این «تقدیر» است که حرف آخر را می‌زند. پس رویاهایت را فراموش کن.

اما داوود نبی می‌گوید: هرکس آن چیزی است که در ضمیر می‌پندارد. امرسون می‌گوید: مردان بزرگ کسانی هستند که می‌دانند اندیشه‌ها بر جهان حکم می‌رانند و میلتن می‌گوید: ذهن بر تخت خود نشسته است و می‌تواند در درون خود بهشتی از جهنم و جهنمی از بهشت برپا کند.

او بر این باور است کسانی که این کتاب را می‌خوانند ثابت می‌کند به کسب موفقیت بیش‌تر علاقه‌مند هستند. آن‌ها دوست دارند به خواسته‌های خود برسند و در سزح بهتری و بالاتری زندگی کنند. و در نهایت به آن‌چه برسند که لایق آن هستند و آن چیزی نیست جز موفقیت فوق‌العاده…

جادوی فکر بزرگ

جادوی فکر بزرگ

نویسنده : دیوید جوزف شوارتز
ناشر : مروارید
مترجم : ژنا بخت‌آور
قیمت : ۱۴۴,۰۰۰۱۶۰,۰۰۰ تومان

چه کسانی کتاب جادوی فکر بزرگ را می‌خوانند

علاوه بر این هر فردی که این کتاب را می‌خواند دارای صفات عالی بسیاری است و آن فرد آن‌قدر باهوش است که با خواندن این کتاب به دنبال ابزاری است برای رسیدن به جایی که دوست دارد برسد. چرا که همه‌ی ما برای ساختن هر چیزی، خودرو، پل، موشک ابزار لازم داریم. مردمان بی‌شماری در تلاش خود برای ساختن یک زندگی موفقیت‌آمیز فراموش می‌کنند که ابزاری برای کمک به آن‌ها وجود دارد. شما فراموش نکرده‌اید. پس شما دو صفت عمده‌ی لازم برای به دست آوردن سود واقعی از این کتاب را دارید: اشتیاقی برای موفقیت بزرگ‌تر، و هوش انتخاب ابزاری که به شما کمک کند تا آن اشتیاق را تشخیص دهید.

بزرگ فکر کنید تا بزرگ زندگی کنید. در شادمانی، بزرگ زندگی خواهید کرد. در پیش‌رفت، بزرگ زندگی خواهید کرد. بزرگ در درآمد، بزرگ در میان دوستان و بزرگ در احترام به سر خواهید برد.

در آخر خود را مانند یک رهبر تصور کنید که برای دستیابی به موفقیت به پشتیبانی دیگر افراد نیز نیازمند است، پس به یاد داشته باشید که با چه آدم‌هایی رفت و آمد می‌کنید، از انسان‌های منفی‌باف دوری کرده و به جای آن از افراد موفق راهنمایی و مشورت بخواهید. هم‌چنین با دیگران به مانند یک دیکتاتور و یا رهبری مقرراتی رفتار نکنید، حقوق و احترام آنها را هم‌واره رعایت کنید. مهم‌ترین ویژگی یک رهبر داشتن وقتی برای فکر کردن است، آن را فراموش نکنید. راه دستیابی به موفقیت راه درازی است اما قدم اول آن تغییر نگرش شماست.

ترجمه‌های کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته‌ی دیوید شوارتز در سال ۱۹۸۲ در آمریکا منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۶ میلیون نسخه فروش در سراسر جهان داشته و شهرت بی‌مثالی را برای شوارتز به ارمغان آورده است. این کتاب در کشورهای مختلف و به زبان‌های متفاوتی ترجمه گشته است. مشهورترین و شاید بهترین ترجمه این اثر در ایران، از آن ژنا بخت‌آور بوده که توسط انتشارات مروارید و فیروزه منتشر شده است.

علت محبوبیت این ترجمه روانی نثر و تطبیق مناسب آن با زبان فارسی است. این نسخه تا به حال چندین مرتبه تجدید چاپ شده است. یکی دیگر از ترجمه‌های این کتاب را کیاندخت نورافروز انجام داده و انتشارات دایره چاپ نموده است. این ترجمه، نسخه‌ی بسیار دقیقی نیست و حتی عنوان کتاب به سلام بر آرزوها تغییر یافته است. محمدحسین قنادان نیز به ترجمه این اثر دست زده که توسط انتشارات گلریز با عنوان جادوی فکر بزرگ منتشر گشته است. این ترجمه نیز کیفیت خوبی دارد اگرچه از روانی و سادگی ترجمه بخت‌آور برخوردار نیست. طوبی مردانی و میهن خالصی نیز نسخه‌ای دیگر از این کتاب را ترجمه کرده‌اند که به ترتیب توسط انتشارات ریواس و نسل نواندیش چاپ شده است.

به نظر می‌رسد هردو این نسخه‌ها تفاوت چندانی با ترجمه‌های پیش از خود نداشته باشد. فراز هادی و انتشارات نگاه نوین نیز این کتاب را با عنوان معجزهٔ بزرگ فکر کردن به فارسی منتشر نموده‌اند که در مقایسه با دیگر ترجمه‌ها، وفاداری بیشتری به زبان مبدا داشته و از این لحاظ ترحمه‌ای دقیق‌تر محسوب می‌شود.

فیدیبو نیز خلاصه‌ای از این کتاب را به صورت میکروبوک با ترجمه سمیرا توسلی عرضه نموده است که علی‌رغم ترجمه‌ی نسبتا خوب آن، متنی روان نداشته و این موضوع از جذابیت آن می‌کاهد. کتاب جادوی فکر بزرگ یکی از موفق‌ترین و مشهورترین کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودیاری در جهان به حساب می‌آید.

دسته بندی شده در: