فرقی نمی‌‏کند که خواننده‌ی کتاب باشید یا یک ناشر در دفتر نشریه! همه‌ی ما دوست داریم بدانیم هری پاتر بعدی چه کسی خواهد بود. شور و اشتیاق کلمات کافی برای احساسی که جی کی رولینگ در ما با کتاب‌های هری پاتر خلق کرد، نیست. جادوگر ۱۱ ساله‎ای با یک زخم روی پیشانی‌اش عصری را در صنعت انتشار آغاز کرد که میلیون‌ها نفر آن را زندگی کردند.

با انتشار هری پاتر، ادبیات کودک و نوجوان به‌صورت ناگهانی رشد کرد و به سمت زیرشاخه‌هایی در ادبیات رفت که امروز در کتاب‌خانه‌ی اکثر ما پیدا می‌‏شود. پارک‌ها و فیلم‌‏های زیادی با این زمینه ساخته شدند و از همه مهم‌تر نسلی در میان خوانندگان زاده شد که برای همیشه عاشق هری پاتر هستند و به‌صورت جدی به دنبال کتاب‌هایی مثل هری پاتر می‌‏گردند.

با این‌حال پیدا کردن کتابی شبیه هری پاتر سخت است و به آسانی آن نیست که وارد یک کتاب‌فروشی شوید و به بخش فانتزی بروید و اولین سری کتاب را بخرید. چیزی که مردم در یک کتاب شبیه به هری پاتر جستجو می‏‌کنند، یک تجربه‌ی کامل از حس غرق شدن در دنیایی است که رولینگ به آن‌ها هدیه داد.
همان‌طور که گفتیم، زمانی که یک ماگل (طرف‌دار پروپاقرص هری پاتر) به دنبال یک کتاب جدید می‌‏گردد، می‌خواهد حسی شبیه به هری پاتر داشته باشد. در ادامه کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که کاملاً احساس هری پاتر را به هم‌راه کیفیتی جدید به خوانندگان هدیه می‏‌دهند. این انتخاب‌ها مناسب هر سنی هستند. هر فردی چه در دوران دبیرستان چه در میان‌سالی بتواند از خواندن این کتاب‌ها لذت ببرد.

جادوگران یک‌بار (کرسیدا کوول)

از نویسنده‌ی کتاب دوست‌داشتنی «چه‌طور اژدهایتان را تربیت کنید»، سری کتاب‌های جادوگران یک‌بار منتشر شده است.
زار، پسر یک جادوگر و ویش دختر یک جنگ‌جو باید از یک‌دیگر متنفر باشند. جنگجوها و جادوگران در این دنیا با یک‌دیگر قاطی نمی‏‌شوند! اما آزمونی آن‌ها را برای پیدا کردن یک افسانه باهم متحد می‏‌کند. برای لذت بیش‌تر پیش‌نهاد می‌‏کنیم که به کتاب صوتی آن گوش دهید.

قلعه متحرک هاول(وینی جونز)

بهترین انیمیشن سال ۲۰۰۵ قلعه‌ی متحرک هاول، اقتباسی است از کتاب کودکی به همین نام که در سال ۱۹۸۶ نوشته‌ شده است. به‌عنوان بزرگ‌ترین دختر خانواده، این وظیفه‌ی سوفی است که برای همیشه از خانه محافظت کند و در خانه بماند. اما جادوگری وارد داستان می‌‏شود و سوفی را به یک پیرزن تبدیل می‌‏کند و او را به یک ماجراجویی خارج از خانه می‌‏فرستد. به قلعه‌ی متحرکی که خانه جادوگر است. بله، این کتاب برای خواندن بسیار سرگرم‏‌کننده است.

قلعه متحرک

قلعه متحرک

ناشر : کتابسرای تندیس
قیمت : ۲۱۶,۰۰۰۲۴۰,۰۰۰ تومان

قلب جوهری (کارولینا فونک)

مگی، رویای تمام عاشقان کتاب را زندگی می‏‌کند. او به هم‌راه پدرش داخل داستان یک کتاب کشیده می‏‌شود. این کتاب فراموش‌نشدنی، خطوط میان واقعیت و داستان را محو می‌‏کند و به ما نشان می‌‏دهد که آن‌چه از یک کتاب می‏‌آموزیم حقیقتاً بر زندگی ما تأثیر می‌‏گذارد.

قلب جوهری

قلب جوهری

ناشر : بهنام

اراگون (کریستوفر پاولینی)

رمان جذاب و پر از جزئیات “پاولینی” زمانی نوشته شد که او یک نوجوان بود .داستان جذاب و گیرای او از جایی شروع می‌‏شود که یک پسر روستایی، بذری غیرعادی پیدا می‏‌کند و تصمیم می‏گیرد از آن مواظبت کند. زمانی که اژدها از تخم بیرون می‌‏آید داستان به اوج خود می‌رسد و ماجراجویی‌‏های جذابی در کتاب اتفاق می‌افتد.

اراگون

اراگون

ناشر : بهنام
قیمت : ۴۵۰,۰۰۰۵۰۰,۰۰۰ تومان

شاهزاده غبار (کارلوس رویز زافون)

کارلوس رویز زافون به خاطر سری کتاب‌های بزرگ‌سال خود(سایه‌ی بادها) شناخته‌ شده است. با این‌حال اولین نوشته‌ی او درباره‌ی پسری است که محل زندگی جدید او گذشته‌ای رمز‏آلود دارد.

پسران کلاغ (مگی استیفواتر)

همان‌طور که سری کتاب‌‏های “مگی” نشان می‌‏دهد، جادو فقط در کوه‏‌های بلند اسکاتلند جا نگرفته است و می‌‏تواند حتی در حاشیه‌ی یک شهر هم پیدا شود. جایی که یک دختر دبیرستانی به چهار پسر در یک مدرسه‌ی خصوصی وصل می‏‌شود و درگیر داستان‌های بسیار هیجان‌انگیزی می‌‏شود. این سری کتاب‌ها مملو از پادشاهان مرده و ماجراهای رستاخیز است. پس آماده‌باشید که به هم‌راه قهرمانان داستان، ماجراهای زیادی را تجربه کنید.

فرزندان خون و استخوان (تومی ادیمی)

یک نفرین جادویی “زلی ادبولا” دختر ۱۶ ساله‎ای را گرفته و او نمی‌‏تواند به آن دسترسی پیدا کند. دهه‌ها پیش، جادو از سرزمین زلی حذف شد. جایی که مادرش و افراد زیادی از مردمان او کشته شدند. در این افسانه الهام گرفته‌ شده از آفریقا تنها این دختر ۱۶ ساله است که می‏‌تواند جادو را به سرزمین خود بازگرداند.

فرزندان خون و استخوان

فرزندان خون و استخوان

ناشر : باژ
قیمت : ۴۰۰,۵۰۰۴۴۵,۰۰۰ تومان

جنبه‌ی تاریک‌تر جادو( وی ای سواب)

جادو، سفرهای میان بعدی و زنان قوی در شخصیت‌های اصلی در رمان معروف وی ای سواب هر چیزی را که شما از یک رمان هیجان‌انگیز می‌‏خواهید، آماده دارد. جنبه‌ی تاریک‌تر جادو به شما چهار ورژن از لندن را معرفی می‌کند. هرکدام با درجات مختلفی از جادو که نوعی خاص از جادوگران می‌‏توانند در میان این ۴ لندن مسافرت کنند که البته ما هم می‌توانیم در این سفر با آن‌ها همراه شویم.

سه‌گانه جادوگران(لو)

فکر کنید که هاگوارتز یک کالج باشد. سری جادوگران لو درواقع این ذهنیت را به ما می‌‏د‏‏هد که یک نامه دریافت کنیم و در آن بخوانیم که رمان جذاب دوران نوجوانی‌مان واقعی بوده و یک دانشگاه جادوگری وجود دارد که ما می‌توانیم به آن‌جا برویم.

جادوگران

جادوگران

ناشر : باژ
قیمت : ۳۰۱,۵۰۰۳۳۵,۰۰۰ تومان

کشف جادوگران(دبورا هارکنس)

این مسخره است که هر بار میان آن‌که یک کتاب جادوگری بخوانیم یا یک کتاب خون‌آشامی به بن‌بست می‏‌خوریم. خوش‌بختانه این کتاب مشکل را حل کرده است. این سه‌گانه درباره‌ی فیلسوف و جادوگری است که با پیدا کردن یک کتاب در کتاب‌خانه‌ی آکسفورد دنیای جدیدی از جادو را خلق تجربه می‌‏کند. او با یک خون‌آشام هم‌کاری می‌‏کند تا به عمق این کتاب دست یابد .مانند هری پاتر این سری کتاب هم طرف‌داران پروپاقرص خود را دارد و اقتباس آن نیز بر روی پرده نقره‌ای رفته است.

کشف جادوگران (۱)

کشف جادوگران (۱)

ناشر : بهنام
مترجم : سوگند رجبی‌نسب
قیمت : ۲۲۵,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰ تومان

منبع : Oprahmag.com

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,