بسیاری از ما، منتظر انتشار اقتباس جدید نتفلیکس از ویچر هستیم. سریال ویچر این پتانسیل را دارد که به موفقیت برسد. این سریال یک جانشین ارزشمند برای کسانی است که از پایان بازی تاج ‌و تخت ناامید شده‌اند؛ اما اگر فکر می‌کنید، ویچر فقط یک سریال تلویزیونی جدید و داغ است، باید بگویم اشتباه فکر می‌کنید. سرچشمه این داستان در حقیقت به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد، زمانی که نویسنده لهستانی آندره ساپکوفسکی با داستانی کوتاه به نام ویچر، وارد مسابقه‌ای شد که توسط مجله فانتاستیکا برگزار می‌شد و مقام سوم را به دست آورد. این نوشته مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه بود که بعدا الهام‌بخش انتشار یک مجموعه‌ با پنج رمان به نام «ویچر ساگا» می‌شود.

ویچر، روی گرالت ریویایی تمرکز دارد؛.مردی باقدرت‌های فراطبیعی که به او توانایی مبارزه با جانوران و هیولاها را می‌دهد.

این رمان در درجه اول، پیرامون هدف او برای محافظت از سیری می‌پردازد. شاهزاده جوانی که اخیرا کشورش فتح‌شده و پیشگویی شده است که قدرت تغییر دنیا را دارد. این‌ها داستان‌هایی هستند که خواننده را با گردش در ماجراهای کشتن هیولاها، تراژدی نبرد‌های حماسی و شکستن قلبش در یک ماجرای عاشقانه به‌ شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و مخاطبان دیگری را هم از سراسر جهان با شخصیت‌هایی که به زندگی و قلب تپنده این مجموعه تبدیل ‌شده‌اند، جذب می‌کنند. این سریال با تراژدی و طنزهای دقیقی که در آن وجود دارد، نبردهای حماسی، فرارهای وحشتناک و دنیای جذاب جادو به شما نشان می‌دهد که چقدر همه چیز می‌تواند، واقعی باشد.

اگر با اقتباس‌های بازی‌های ویدئویی محبوب آشنا هستید، حتما می‌دانید که کتاب‌ها از یک الگوی متفاوت، پیروی می‌کنند و تغییرات زیادی در شخصیت‌پردازی، استفاده از جادو و توانایی‌های شخصیت‌ها در این الگو‌ها وجود دارد.

درست است که فقط پنج کتاب در این مجموعه وجود دارد اما ممکن است با تمام داستان‌های کوتاهی که در زمان‌های مختلف و به زبان‌های دیگر ترجمه و منتشر می‌شوند، دچار سردرگمی شوید: خوب پس بهترین روش خواندن چیست؟

آخرین آرزو

اگرچه ممکن است، شروع یک‌باره خواندن رمان وسوسه‌انگیز باشد اما برنامه‌ریزی برای خواندن داستان‌های خاص، مهم است. و به درک بهتر آن کمک می‌کند. این مجموعه داستان کوتاه، شامل ریشه‌های سری ویچر است که در آن با جزئیات شخصیت‌ها و دلیل بعضی از اتفاقات آشنا خواهید شد.اهمیت این موضوع را زمانی که وارد کتاب‌های اصلی می‌شوید، متوجه خواهید شد.

آخرین آرزو، شامل هفت داستان است. اولین داستان به ‌عنوان یک چارچوب عمل می‌کند. در این داستان گرالت زخمی را می‌بینید که به دنبال پناهگاهی در یک معبد است. داستان به ‌این ‌ترتیب به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شده و بین همه داستان‌های دیگر پخش می‌شود. شش داستان باقی‌مانده، خاطراتی هستند که گرالت را به دوران نقاهت برمی‌گرداند و هرکدام روایت خاص خود را دارند. همه این روایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا تمام پیچیدگی‌های گرالت را بشناسید. داستان‌ها هوشمندانه، حماسی و جسورانه هستند. و صحنه را برای آمدن ماجراهای اصلی، کاملا آماده می‌کنند.

حماسهٔ ویچر (۱) آخرین آرزو

حماسهٔ ویچر (۱) آخرین آرزو

نویسنده : آنجی سپکوفسکی
ناشر : آذرباد

شمشیر سرنوشت

داستان بعدی که توصیه می‌کنیم، بخوانید داستان شمشیر سرنوشت است. شمشیر سرنوشت برخلاف مجموعه اول، جدول زمانی بسیار ساده‌تری را دنبال می‌کند. در شش داستان شگفت‌انگیز دیگر، تقریبا با یک ترتیب زمانی روبه‌رو هستیم. بسیاری از آن‌ها زمینه‌ای را برای شخصیت‌های اصلی ویچر ساگا (Witcher Saga) فراهم می‌کنند. از جمله معرفی سیری. شمشیر سرنوشت در واقع یکی از داستان‌هایی است که به‌عنوان مقدمه‌ای مستقیم برای خون الف‌ها عمل می‌کند. اگر به دنبال یک تصویر کامل از داستان ویچر هستید، شمشیر سرنوشت ‌یک کتاب اصلی است که باید به فهرست‌تان اضافه کنید.

شمشیر سرنوشت

شمشیر سرنوشت

ناشر : کتابسرای تندیس
قیمت : ۳۱۵,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰ تومان

خون الف‌ها

خون الف‌ها، حدود یک سال پس از سقوط پادشاهی سیری تنظیم‌ شده است. این داستان، تراژدی شکار شاهزاده خانم گمشده و جناح‌هایی که از هر طرف سعی می‌کنند او را به دست بیاورند، نشان می‌دهد. متأسفانه شاهزاده خانم جوان، گرفتار یکی از مشهورترین جادوگران زنده افتاده است. سیری سرسخت و جدی، برای افزایش مهارت‌های خود، چیزی بیشتر از دنبال کردن گرالت -مردی که او را بسیار تحسین می‌کند- نمی‌خواهد؛ اما با افزایش قدرت‌هایش، گرالت مجبور است برای کمک به او، رابطه‌اش را با عشق دیرینه خود یعنی ینیفر ونگربرگ بهبود دهد. مهارت‌های ینیفر به‌عنوان یک جادوگر دقیقا همان چیزی است که سیری برای افزایش قدرتش به آن نیاز دارد؛ اما همان‌طور که پیوند سیری و ینیفر بیشتر می‌شود، شری که به دنبال سیری است، نیز به او نزدیک‌تر می‌شود.

ممکن است، خواندن این مجموعه داستان کوتاه برای‌تان یک شروع آرام باشد اما به مسیر خود ادامه دهید. و اجازه ندهید این موضوع شما را فریب دهد. چرا که در مبارزات سیری برای بزرگ شدن، ماجراجویی‌های زیادی وجود دارد. علاوه بر این شما، پاداش تمام این ترتیب و مقدمه‌چینی‌ها را در کتاب‌های اصلی خواهید گرفت. زیرا سؤال‌های بی‌جوابتان، در کتاب‌های اصلی کمتر می‌شود.

حماسهٔ ویچر (۳) خون الف‌ها

حماسهٔ ویچر (۳) خون الف‌ها

نویسنده : آنجی سپکوفسکی
ناشر : سایه سخن

دوران حقارت

دوران حقارت بعد از خون الف‌ها شروع می‌شود. در این داستان، سیری و ینیفر عازم شهر گورس ولن شدند. ینیفر تصمیم دارد که سیری را در یک آکادمی جادو ثبت‌نام کند. اما برنامه‌ریزی‌ آن‌ها چندان هم خوب پیش نمی‌رود. دوران حقارت یک گردش ماجراجویانه است. و دربرگیرنده همه‌چیز از جمله جاسوس‌ها و خیانت‌کاران، جادوگران اغواکننده، تک‌شاخ‌ها و خطر شروع جنگ است. دوران حقارت، داستانی درباره آسیب‌پذیری، کنترل، تواضع و هرج‌ومرج در سراسر جهان است.

دوران حقارت

دوران حقارت

ناشر : کتابسرای تندیس
قیمت : ۱۳۰,۵۰۰۱۴۵,۰۰۰ تومان

غسل‌ تعمید آتش

در غسل‌ تعمید، آتش جنگ همچنان ادامه دارد. در پی وقایع کتاب قبلی «دوران حقارت» جراحات گرالت رو به بهبود است. اما یک محافظ اگر نتواند بجنگد، چگونه باید به وظیفه‌اش عمل کند؟

عزم گرالت بخش اعظم این کتاب را هدایت می‌کند. او قبل از این ‌که شایعات مربوط به ازدواج قریب‌الوقوعش تحقق پیدا کند، تلاش می‌کند متحدانش را دورهم جمع کند تا سیری را پیدا کند. این‌ داستان بسیار پیچیده و ظریف است و به بررسی معنای هیولا بودن می‌پردازد. در این داستان پیوندهای قدیمی از هم جدا می‌شوند و همچنین سیری در یک مسیر تاریک قرار می‌گیرد.

او به زندان می‌افتد و وقتی‌ که سعی می‌کند تا دوباره به خانواده‌اش بپیوندد، ینیفر او را به خطر می‌اندازد. در این داستان، تنش آهسته‌آهسته شما را به سمت خود می‌کشد و اجازه نمی‌دهد که از خواندن ادامه داستان، دست بکشید.

ویچر (۵) (غسل آتش)

ویچر (۵) (غسل آتش)

نویسنده : آندره ساپکوفسکی
ناشر : کتابسرای تندیس

برج پرستوها

در این داستان، همه به دنبال شکار سیری هستند اما او به زندگی ناشناس راهزنی و کشتار عادت کرده است تا این که سرنوشت دخالت می‌کند و زندگی او یک‌باره دیگر دچار تغییر می‌شود. بخش عمده‌ای از داستان اخیر سیری در یادآوری گذشته است مانند کادربندی داستان آخرین آرزو. شاید خواندن آنچه به دست یک تبهکار بر سر سیری آمده است، برای شما دشوار باشد اما برای این‌ که عمق عذاب او را درک کنید، خواندن این بخش‌ها ضروری است. در همین حال، گرالت و ینیفر با شرایط خاص خود، سروکار دارند. ینیفر برای پیدا کردن سیری به دنبال متحدان قدیمی است و گرالت از کسی فریب می‌خورد که نباید اجازه می‌داد، فریبش دهد. سیری نیز گذشته خود را مرور می‌کند و به این فکر می‌کند که چه‌ کاری باید انجام دهد تا بتواند به کسانی که باعث درد او شده‌اند، ضربه بزند.

برج پرستو

برج پرستو

ناشر : کتابسرای تندیس
قیمت : ۳۸۷,۰۰۰۴۳۰,۰۰۰ تومان

بانوی دریاچه

تمام چیزهای خوب روزی به پایان می‌رسند. کتاب بانوی دریاچه نیز به داستان گرالت، ینیفر و سیری پایان می‌دهد. شاید هر نویسنده دیگر به‌ جای سابکوفسکی بود، تلاش می‌کرد، راهی برای پایان دادن به این نبرد حماسی پیدا کند؛ اما سابکوفسکی وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد. در بانوی دریاچه، سیری را می‌بینیم که در دنیای الف‌ها به ‌تنهایی و دور از کسانی که دوستشان دارد به دام افتاده است؛ اما درست در جایی که دیگران ناامید می‌شوند، سیری با عزم و اراده‌ای که از شاهزاده خانم سابق، انتظار داشتیم با چالش روبه‌رو می‌شود. در همین حال، گرالت و ینیفر هریک در ماجراهای خود به جست‌و‌جوی زن جوانی که او را به‌ عنوان دختر خود می‌داند، ادامه می‌دهند. شاید در این داستان خوانندگان رنجیده شوند و در ذهنشان این سؤال پیش بیاید که آیا این خانواده، دوباره به یکدیگر می‌پیوندند و به پایان خوشی که شایسته‌شان است، می‌رسند؟

بانوی دریاچه

بانوی دریاچه

نویسنده : آندره ساپکوفسکی
ناشر : کتابسرای تندیس
مترجم : امیرحسین خداکرمی
قیمت : ۴۵۰,۰۰۰۵۰۰,۰۰۰ تومان

فصل طوفان

فصل طوفان، آخرین کتاب ویچر بود که منتشر شد، اما ماجرای آن، پس از اکثر داستان‌های مجموعه اول و قبل از رمان‌ها اتفاق می‌افتد. اگر بقیه مجموعه‌ها را خوانده‌اید، این دنباله مستقل، می‌تواند بازگشتی به دنیای ویچر باشد؛ چرا که در این کتاب، ماجرای گرالت را دنبال می‌کنید تا اسلحه‌های گم‌شده خود را پیدا کند.

Season of Storms - The Witcher 6

Season of Storms - The Witcher 6

نویسنده : آندژی ساپکووسکی
ناشر : جنگل
قیمت : ۸۸,۰۰۰۱۱۰,۰۰۰ تومان

منبع:

reedsy.com

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,