همه ما کتابی‌هایی داریم که آن‌قدر دوستشان داریم که دوباره و دوباره به خواندن آن‌ها ادامه می‌دهیم ، کتاب‌هایی که سال‌ها پس از اتمام آن‌ها با ما همراه می‌شوند. سردبیران و خبرنگاران در “بیزنس اینسایدر” (وبگاه خبری) کتاب‌هایی را انتخاب کردند که به‌نوعی زندگی ما را تغییر داده است ، کتاب‌هایی که باعث شده باشند ما چیزی را دوباره ارزیابی کنیم یا عمیقاً در مورد اهمیت چیزی فکر کنیم و یا تأثیر ماندگار بگذارند؛ حتی کتاب‌هایی که ما را به گریه یا خنده بیندازند.

از کتاب‌های غیرداستانی که به ما یاد می‌دهند چگونه امور مالی را مدیریت کنیم یا در مدرسه تحصیل کنیم ، تا رمان‌هایی که دیدگاه‌های ما را در مورد زندگی تغییر داده است. در اینجا کتاب‌هایی وجود دارند که زندگی ما را تغییر داده‌اند.

گاس لوبین (معاون سردبیر): افسانه‌ی سیزیف اثر آلبر کامو

او می‌گوید : من بعد از سال اول دانشگاه خود ، دچار یک بحران وجودی شدم ، که با جلد قدیمی کتاب “افسانه‌ی سیزیف” آلبرت کامو روبرو شدم. این کتاب استدلال می‌کند که اگرچه جهان تاریک و بی‌معنی است ، اما نباید تسلیم شویم. قهرمان امروزی در مقابل پوچی، زندگی خوبی را پشت سر می‌گذارد. برای یک ارشد زبان انگلیسی که ۱۹ سال داشت، این یک گفتگوی انگیزشی مفید بود.

لینت لوپز (سردبیرامور مالی): چرا می‌نویسم اثر جورج اورول

او می‌گوید : این یک عبادت کامل در مورد آگاهی جمعی مدرن است و اینکه چگونه این امر در فرهنگ ، جامعه و سیاست در یکی از مهم‌ترین بخش‌های بحرانی تاریخ بشر، سال‌های بین جنگ‌های جهانی اول و دوم، تأثیر داشته است.

چرا می‌نویسم؟

چرا می‌نویسم؟

ناشر : آیدین
قیمت : ۲۷,۰۰۰۳۰,۰۰۰ تومان

مگان ویلت (خبرنگار زندگی): چگونه یک دانش‌آموز مرتب شویم اثر کال نیوپورت

او می‌گوید : من قبل از رفتن به ولزلی آن را خواندم و آن در مورد بهترین راه‌حل‌های ممکن برای مطالعه و یادداشت‌برداری در کلاس بود که تابه‌حال با آن روبرو شده‌ام. هدف این کتاب این است که مطالعه دقیق انجام شود نه طولانی.و اینکه بدانیم درواقع چه مواردی برای استاد مهم است. این تنها دلیلی است که من باافتخار فارغ‌التحصیل شده‌ام و من روزی آن کتاب را به فرزندانم خواهم داد.

ملیسا استنگر (سردبیر فهرست‌های هم پیوند): شب اثر الی ویزل

او می‌گوید : پدربزرگ من یک بازمانده هولوکاست است، اما او دوست ندارد در مورد آنچه به او گذشته صحبت کند. خواندن “شب” بسیار سخت بود. درحالی‌که تصور خوبی درباره بخشی از زندگی بسیار وحشتناک پدربزرگم به من داد و همچنین باعث شد از اینکه چقدر او همیشه برای من و خانواده‌ام قوی بوده است قدردانی کنم. من فکر می‌کنم که ما به‌عنوان یک دستاورد به همدیگر نزدیک هستیم.

جو ویزنتال (سردبیر اجرایی): ذن و فن نگهداشت موتورسیکلت: اثر رابرت پیرسیگ

او می‌گوید : من این کتاب را زمانی که در دانشگاه بودم خواندم و اصلی‌ترین چیزی که باعث شد من در فکر فرو بروم ، اهمیت دادن به قاطع بودن در مورد کاری است که شما در حال انجام هستید. نویسنده رابرت پیرسیگ ، این جمله را دارد که وقتی موتورسیکلت را تعمیر می‌کنید ، باید به تعمیر کردن آن مشغول باشید و به موسیقی گوش ندهید یا کارهای دیگری را هم‌زمان انجام دهید. کارهایی را که در حال انجام آن‌ها هستید انجام دهید و به خوب انجام دادن آن‌ها افتخار کنید. پیرسیگ همچنین به بررسی مفهوم “شکاف دام” پرداخت : مردم در آنجایی قرار می‌گیرند که ابتکار عمل برای شروع کار را ندارند. این کتاب به‌عنوان یک طرفدار بزرگ برای انجام کارها و داشتن آن‌ها و تمایلِ به‌خوبی انجام دادن آن کارها است و همچنان بر زندگی من تأثیر می‌گذارد.

ارین فاچ (سردبیر حقوق): میدل مارچ اثر جورج الیوت

او می‌گوید: دوروتیا بروک یکی از شخصیت‌های گمراه اما دوست‌داشتنی در هر کتابی است که من خوانده‌ام. توانایی او در یافتن عشق پس از ازدواج فاجعه آمیزش با ادوارد کسوبن، من را پس از یک فروپاشی بد و رهایی از آن رابطه، خوشحال کرد. این کتاب همچنین بازتابی در مورد چگونه بودن دنیای دوروتا، افرادی که سعی می‌کنند در مسیر کوچک زندگی خود تغییر ایجاد کنند است و می‌تواند باعث شود که دنیا به مکانی بهتر تبدیل شود.

جولی بورت (سردبیر تشکیلات اقتصادی): قدرت اکنون اثر اکهارت تولی

او می‌گوید : “قدرت اکنون” زندگی من را تغییر داده است زیرا به من آموخت که بیشتر استرس‌هایی که همه ما در زندگی‌هایمان ایجاد می‌کنیم  داستانی کامل است، که در اطراف سرمان پرسه میزند. اگر شما روی آنچه برایتان اتفاق می‌افتد متمرکز شوید ، اضطرابتان از بین می‌رود و آرام می‌شوید و شادی جای اضطراب را می‌گیرد.

راب وایل (خبرنگار انرژی): داستان‌های به‌هم‌پیوسته اثر خورخه لوییس بورخس

او می‌گوید : اگر شما افکارتان را بر روی تمام اتفاقات وحشتناکی که در تاریخ اتفاق افتاده است متمرکز کرده باشید این کتاب مسیری را برای فرار از آن فراهم می‌کند. من هنوز در حال کار کردن روی نسخه اسپانیایی اصلی آن هستم اما ترجمه “داستان‌های به‌هم‌پیوسته” از اندرو هرلی را دوست دارم.

نیروی حال

نیروی حال

ناشر : کلک آزادگان
قیمت : ۱۸۹,۰۰۰۲۱۰,۰۰۰ تومان

جیم ادواردز (معاون سردبیر): اقتصاد کلان اثر اندرو ابل ، بن برننکی و دین کروشر

او می‌گوید : این متن اقتصادی، استاندارد است که در دانشگاه بازرگانی کلمبیا تدریس می‌شود ، که برننکی قبل از اینکه رئیس فدرال شود ، آن را نوشت. رژیم سرمایه‌داری اغلب احساس می‌کند که این یک سلسله تصادفی از وقایع غیرقابل‌پیش‌بینی و اغلب آشوب آور است. اما برننکی و همکاران نویسنده‌اش نیروهای عمده اقتصادی را به یک سری فرمول‌ها و متغیرهای همبسته تقسیم می‌کنند که می‌توان از آن‌ها برای توصیف اقتصاد در نمودار استفاده کرد. “

مایکل کلی (خبرنگار صفحه اصلی): انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

او می‌گوید : این اثر تجربه یک روانشناس، که از بازداشتگاه زندانیان سیاسی نازی بازمانده است، روایت می‌کند. این کتاب به من الهام بخشید که فلسفه را مطالعه کنم ، زیرا افکار و احساسات مردی را نقل می‌کند که در غیرانسانی‌ترین وضعیت در تاریخ به سر می‌برد و هنوز اجازه نمی‌دهد شرایط بیرونی او، آرامش ذهنی‌اش را از بین ببرد.

در اینجا یک نقل‌قول برگزیده از کتاب آورده شده است:

“همه‌چیز می‌تواند از یک انسان گرفته شود به‌جز یک‌چیز آخرین آزادی‌های انسانی”

کریس سی. اندرسون (سردبیر ارشد): “استادان عروسکی” اثر رابرت آنسون هاین لاین

او می‌گوید : این اولین رمانی است که من تابه‌حال در ۱۰ سالگی‌ام خوانده‌ام. این کتاب آشنایی” رسمی “من با داستان‌های علمی بود و من هرگز به عقب نگاه نکردم. این کتاب دنیای متفاوتی را به من نشان داد و به من آموخت که تخیل من می‌تواند حتی رام نشده تر از حد معمول در زندگی روزمره‌ام باشد.

دیلان لاو (خبرنگار فناوری): غذای خدایان: جستجو برای یافتن درخت اصلی دانش, تاریخچه رادیکال از گیاهان ، مواد مخدر و تکامل بشر اثر ترنس مک کنا

او می‌گوید : این کتاب همه نوع اطلاعاتی را دارد که من هنوز هم در حال پردازش آن‌ها هستم، اما حقیقت این است که : ماهیت هستی به جادو نزدیک است.

مندی وودراف (سردبیر سرمایه شما) : درخت بخشنده اثر شل سیلورستاین

او می‌گوید : اولین کتابی که می‌توانم به یاد بیاورم که آن را خواندم ” درخت بخشنده ” از شل سیلورستاین است. من نمی‌دانم که چگونه زندگی من را تغییر داده است به‌جز این واقعیت که باید آن را میلیون‌ها بار در کتابخانه‌ی مهدکودک بررسی کرده باشم. من کاملاً مطمئن هستم که با صدای بلند خواندن آن در خانه ، خواندن را یاد گرفتم. من قسمت آخر کتاب را دوست دارم ، جایی که پسر جوان اکنون یک پیرمرد است و تنها چیزی که او می‌خواهد یک مکان آرام برای استراحت است و درخت در آنجا در انتظارش است. این یکی از آن داستان‌های ماندگاری است که هرگز فراموش نخواهم کرد و نمی‌توانم صبر کنم تا یک روز با فرزندانم به اشتراک بگذارم.

والتر هیکی (خبرنگار سیاسی): ترس و وحشت از مسیر کمپین ۷۲ اثر دکتر هانتر اس. تامپسون

او می‌گوید : تامپسون در درجه اول از طریق ” ترس و نفرت در لاس وگاس ” شناخته شد، اما ۷۲ قوی‌ترین کار او است. به‌طور بسیار نادر یک کتابی است که باعث می‌شود دقیقاً آنچه را که دوست داشتید در یک مکان و زمان مشخص باشد، درک کنید اما هانتر اس. تامپسون باعث می‌شود احساس کنید که شما دارید ۷۲ را دنبال می‌کنید. علاوه بر این ، این اثر شامل بزرگ‌ترین حکایات واحد در مورد نیکسون است که در آن او و هانتر که دو دشمن سیاسی مرگبار هستند، باهم وقت می‌گذرانند و درباره‌ی فوتبال صحبت می‌کنند.

الکس دیویس (خبرنگار حمل‌ونقل): دلال قدرت اثر رابرت کرو

“قدرت کارگزار” چیزی بیش از زندگی‌نامه یک مرد ، بررسی دولت ، بوروکراسی است و اینکه قدرت متمرکز چگونه می‌تواند به هر دو چیز خارق‌العاده برسد – مثل‌اینکه بالاخره به ساکنان طبقه متوسط نیویورک یک پارک درجه‌یک و سیستم ساحل ارائه دهیم – و موارد وحشتناک – ازجمله ترساندن سطح حساس محلات برای ساختن بزرگراه کینه‌ای کراس برونکس. این ۱۲۰۰ صفحه به من درس‌های ارزشمندی درباره نحوه کار دولت‌ها و فساد قدرت داده است.

رابرت جانسون (خبرنگار) : سرچشمه اثر آین رند

او می‌گوید : کلیشه ، اما درست است. من ۱۸ سال داشتم که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شدم. این کتاب برای سال‌ها و از طریق دانشگاه روی چشم‌انداز من تأثیر گذاشت.

در اینجا نقل‌قولی برگزیده از کتاب آورده شده است:

“در اینجا قوانین من وجود دارد: آنچه را که می‌توان با یک ماده انجام داد هرگز نباید با ماده دیگری انجام شود. هیچ دو ماده‌ای به‌طور یکسان نیستند. هیچ دو مکانی روی زمین به‌طور یکسان نیست. هیچ دو ساختمانی هدف مشابهی ندارند. هدف ، مکان و مواد، شکل را تعیین می‌کنند. هیچ‌چیز نمی‌تواند معقول و زیبا باشد مگر اینکه توسط یک ایده اصلی ساخته‌شده باشد و ایده تمام جزئیات را نشان دهد. یک ساختمان زنده است ، مانند یک انسان. تمامیت آن پیروی از حقیقت و زمینه  واحد خودش و خدمت به هدف واحد خودش است. یک انسان اجزای بدن خود را قرض نمی‌گیرد. یک ساختمان از روح خود آجر قرض نمی‌گیرد. سازنده آن است که به او روح و دیوار ، پنجره و راه‌پله می‌دهد تا آن ساختمان خودش را بیان کند. “

مایک نودلمن (طراح گرافیک) : عصر ماشین‌های معنوی اثر ری کرزویل

او می‌گوید : من اولین بار آن را در سال ۲۰۰۱ به‌عنوان تازه ورود در دوره دبیرستان خواندم ، هنگامی‌که سال ۲۰۱۳ برای من بسیار دورافتاده احساس می‌شد. من پیش‌بینی‌های آینده‌نگرانه‌ی کرزویل را که کاملاً هیجان‌انگیز و خوش‌بینانه بودند پیدا کردم و می‌توانم به‌روشنی، به فلسفه‌ای که در حال حاضر راهنمای کارهای هنری من است پی ببرم. حرکت‌های حرفه‌ای و جهان‌بینی کلی به این کتاب‌باز می‌گردد.

آلیسون شانتل (خبرنگار ارشد فناوری): سیاه پایه: راهنمای ضروری برای پیشرفت در محل کار (و در زندگی) اثر کثی بلک

او می‌گوید : “سیاه پایه” کثی بلک زندگی من را تغییر داد. احتمالاً این تنها دلیلی است که من امروز این شغل را دارم. همه‌چیز در مورد حرفه شغلیِ بلک است و اینکه او چگونه به صدر صنعت چاپ و نشر رسیده است. وقتی من ارشد دانشگاه بودم آن را خواندم و تصمیم گرفتم تا نوشتن را از نقطه مقابل آن شروع کنم، از دانشجویی که تا زمان یافتن شغل، هیچ ایده‌ای برای حرفه‌ی شغلی خود در آینده ندارد، همچنین من هر مصاحبه کاری را که انجام دادم مستند کردم که اولین مورد آن گوگل بود.

مقدمه‌ای که من برای ورود به آن نوشتم، که در ابتدا متعلق به خودم بود، اولین مقاله‌ای بود که من درحالی‌که هنوز در سِمت فروش آگهی در بیزنس اینساید کار می‌کردم منتشر کردم. در آن زمان، این مقاله خواندنی‌ترین مقاله تک‌صفحه‌ای ( به‌صورت یک نمایش غیر اسلایدی) بود که تاکنون با حدود ۲۳۰۰۰۰ بار بازدید داشته است. موفقیت آن مقاله درنهایت منجر به تغییر شغلی من شد. پس‌ازآن، من شروع به ارائه مقاله‌های بیشتری کردم و در بررسی سالانه خودم در آن سال،من اعتمادبه‌نفس این را داشتم که می‌توانم سمت شغلی خود را تغییر دهم. جولی و هنری به‌اندازه کافی مهربان بودند که به من فرصت تلاش کردن را دادند و نیچ که مقاله گوگل ام را برای من منتشر کرده بود، من را زیر بال و پر خود گرفت.  و حالا من اینجا هستم، سه سال بعدازاین ماجرا!

کریستن اکونا (خبرنگار سرگرمی): اوه، مکان هایی که خواهی رفت! اثر دکتر زوس

او می‌گوید : این احمقانه به نظر می‌رسد. در سنین جوانی شما روی طرحِ شعرِ آهنگین و آهنگ‌های تابناک و تصویرهای رنگارنگ احمقانه آن متمرکز می‌شوید و می‌دانید که در پایان پیام مثبتی راجع به موفقیت وجود دارد. اما پس از خواندن مجدد کتاب در سنین بالاتر ، یکی از بهترین آموزه‌هایی است که به شما می‌گوید زندگی به همان اندازه که  پستی دارد، بلندی‌هایی نیز دارد ( زندگی پر از پستی‌وبلندی است ) متأسفم که این را می‌گویم، اما متأسفانه یک حقیقت است و ممکن است اتفاقات خوب و بدی برایتان اتفاق بیافتد.  بااین‌حال ، این اثر به شما یادآوری می‌کند که شما به‌جای اینکه در یک مکان در حال انتظار، گیر بیفتید قدرت این را دارید که خود را در مسیر مثبتی هدایت کنید تا به موفقیت برسید. این اثر این واقعیت را که هنوز کتابی است که مردم پس از پایان دوره دبیرستان و دانشگاه به عزیزان خود می‌دهند را به‌وضوح نشان می‌دهد.

مگان رز دیکی (خبرنگار فناوری): گریرِ دگرباش اثر ای.جی. واکلی

او می‌گوید : ” گریر دگرباش ” واقعاً به من کمک کرد تا با تمایلات جنسی خودم به‌طور کامل آشنا شوم. این کتابی است که آرزو می‌کردم که در دوران دبیرستان هنگامی‌که برای آشکارسازی خودم درگیر بودم، داشته باشم، زیرا این موضوع به من یادآوری کرد که من تنها آدمی نیستم که این‌طوری است(همجنسگرا).

جئوف اینگرسول (خبرنگار نظامی و دفاعی): هیولاهای نامرئی اثر چاک پالانیک

او می‌گوید : هیولاهای نامرئی مربوط به یک مدلِ خارق‌العاده زیبا است که با تفنگ شکاری فک او متلاشی‌شده است. سپس او بعدازآن سفر می‌کند تا بفهمد چه کسی این کار را کرده است و چرا این اتفاق افتاده است.

جنیفر پولند (خبرنگار فهرست های ارشد و گردشگری): بیا به اروپا برویم: راهنمای سفر دانشجویی

او می‌گوید : درحالی‌که همه از منقرض شدن کتاب‌های راهنمای سفر خبر می‌دهند اما من کتاب‌های راهنمای سفر را دوست دارم. من این کتاب قطور بزرگ را هنگام سفر در اروپا در طول سال‌های اول دانشگاه ام در خارج از کشور بسته‌بندی و حمل کردم و این کتاب حکم کتاب مقدس مسیحیان را برای من داشت. این کتاب مرا به‌سوی میکده‌هایی گمنام در شهر آتن ، شیرینی فروشی‌های جذاب در پاریس ، و به‌طور نسبتاً کامل خوابگاه‌های طراحی‌شده در منطقه‌های گُم در سرتاسر اروپا سوق داد. در این زمان بود که من واقعاً عاشق سفر شدم.

جولی زولوف (معاون سردبیر): سیر و یاقوت کبود اثر روث ریچل

او می‌گوید : کتاب روث ریچل در مورد منتقد پنهانی مواد غذایی شدن برای نیویورک تایمز است که باعث شد که من به‌طور جدی‌تری به روزنامه‌نگار شدن فکر کنم. اشتیاق آشکار او به غذا و همین‌طور صداقت او به‌عنوان یک منتقد باعث شده که کارش را در نوشته‌های این کتاب بسیار سرگرم‌کننده جلوه دهد.

منبع: businessinsider.com

دسته بندی شده در: