وقت آن رسیده که لیست کتاب‌هایی را که برای اواخرتابستان می‌خواهید بخوانید مرور کنید و تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید از خواندن لذت ببرید.همه می‌دانیم که خوانندگان در کتاب‌های خود غرق می‌شوند اما محیطی که شما در آن مطالعه می‌کنید رازهای بیشتری درباره شما افشا می‌کند.استایل خواندن شما مختص به شماست و داشتن دفتری برای یادداشت برداشتن از روی کتاب به شما آرامش بیشتری می‌دهد.
پس چرا چند دقیقه برای ساخت یک محیط دنج و داشتن تجربه یک مطالعه آرامش‌بخش، وقت صرف نکنیم؟
اتاق پذیرایی،شرکت،اتاق‌خواب ،باغ و… همه این مکان‌ها پتانسیل خود را برای مطالعه دارند. مهم این است که بفهمید کدام برای شما مناسب‌تر است.
بعد از انتخاب بهترین مکان،گزینه‌های نشستن خود را بررسی کنید و ببینید این نقاط چقدر اسباب راحتی و تمرکز شما را فراهم می‌کنند.نشستن به‌صورت درست درحالی‌که تکیه‌گاه مناسبی برای پشت و پاهای خود دارید به شما کمک می‌کند تا عضلات خود را ریلکس کنید.در این صورت شما می‌توانید روی داستان کتاب تمرکز کنید به‌جای آن‌که درگیر گرفتگی عضلاتتان شوید.دراز کشیدن روی مبل یا تخت برای بعضی از افراد جواب می‌دهد اما گاهی لذت چرت زدن بر مطالعه کتاب موردعلاقه غلبه می‌کند و شما را از مطالعه بازمی‌دارد.
 یک محیط تمیز و مرتب به شما انرژی می‌دهد و زمان بیشتری برای مطالعه به شما می‌دهد. حتی بهتر است در محیطی به دور از کامپیوتر و تلویزیون مطالعه کنید زیرا کنجکاوی دیدن یک برنامه تلویزیونی ممکن است حواس شما را پرت کند.داشتن یک مکان مرتب و به‌دوراز حواس‌پرتی می‌تواند تجربه مطالعه شما را به سطح بالاتری ارتقا دهد.

چه چیزی می‌بینید ،می‌شنوید و یا حتی می‌بویید؟

استرس‌ها زمانی که شما به تمام حس‌هایتان اهمیت دهید خیلی سریع از بین می‌رود.پنجره را بازکنید و اجازه دهید کمی هوای آزاد وارد شود و به صدای پرنده‌ها گوش کنید.بوییدن ترکیب روغن‌های معطر و مرکبات می‌تواند به شما انرژی بدهد.از نور طبیعی نهایت استفاده را بکنید و سعی کنید نزدیک پنجره مطالعه کنید.به موسیقی آرام گوش کنید تا به شما احساس متصل بودن به لحظه را بدهد. تنفس  را فراموش نکنید! تنفس طولانی و عمیق ماهیچه‌های شما را از انقباض خارج می‌کند و توانایی‌تان را برای به یادآوردن اطلاعات بالا می‌برد.هوا زندگی است! هماهنگ و اجرا کردن چند نکته کوچک پیش از مطالعه کمک می‌کند سریع‌تر در لیست کتاب‌هایی که می‌خواهید مطالعه کنید ، پیش بروید.
اگر می‌خواهید یک قدم فراتر بروید و تجربه مطالعه خود را ناب‏تر کنید از المان‏های طبیعی بهره ببرید، مانند سنگ‌ها و گیاهان خانگی که کیفیت خواندن شما را به اوج می‌رسانند.
در مقالات بسیاری تأثیر رنگ سبز و گیاهان بر روی آرامش و تمرکز اثبات‌شده است،پس داشتن گیاهان به افزایش سلامت روح بسیار کمک می‌کند.سنگ‌های طبیعی نیز قدرت تمرکز و یادگیری‏تان را افزایش می‌دهد به‌طوری‌که دیگر هرگز نخواهید گوشه دنج خود را ترک کنید. گیاه یشم و سنگ کوارتز کنار هم باعث بهبود مطالعه بالا رفتن سطح اطلاعات و به‌طورکلی افزایش کارایی مغز می‌شوند.زمانی که در حال خواندن یک مطلب جالب‌توجه و هیجان‌انگیز هستید تقریباً فراموش می‌کنید که وضعیت بدنی خود را بررسی کنید.آیا صاف نشسته‌اید؟نفس عمیق می‌کشید؟آخرین بار چه زمانی آب نوشیدید؟
گیاه سانسوریا و سنگ نمک به شما یادآوری می‌کنند تا از مطالعه لذت ببرید.اما فراموش نکنید تا برای سلامتی خود چند استراحت به خود بدهید. این گیاه و سنگ مانند یک فیلتر طبیعی برای هوا عمل می‌کند به این صورت می‌توانید بهتر و راحت‌تر تنفس کنید.اگر طرفدار کتاب‌های غمگین و گریه‌دار هستید،سنگ کوارتز رز به شما انرژی می‌دهد تا بتوانید کتاب خود را تا انتها بخوانید.
حالا که تمام نکاتی را برای ساختن یک اتاق مطالعه مناسب را می‌دانید یک کتاب بردارید و سریع‌تر به آنجا بروید.

منبع:

readitforward.com /

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,