در این مطلب به نکات و راهکار های کلیدی و کاربردی برای سحرخیزی در دوران کنکور اشاره میکنیم.

نکات زیر را مطالعه کنید تا به مرور زمان مشکل خوابتان برطرف شده و  یک کنکوری سحرخیز شوید.

۱) مسئولیت پذیر باشید و قبول کنید برای رسیدن به هدف باید سختی هایی نیز تحمل کنید

باید بپذیرید برای بدست آوردن ارزش های  زندگیتان تحمل کمی رنج در لحظه بیدار شدن و بیرون آمدن از تختخواب و سحرخیز شدن در دوران کنکور، ارزش رسیدن به هدفتان را دارد.
پس هدفی که مسیر زندگی تان را مشخص میکند، بسیار ارزشمند است و  بایستی هر کاری که لازم است  هر چقدر هم سخت که باشد انجام دهیم.

۲) سحر خیزی در زمان کنکور مساوی است با  زود خوابیدن

هرکسی  برای راندمان بهتر در کارهای روزانه اش نیاز به ۸-۷ ساعت خواب دارد. اگر شب دیر بخوابید مثلا ساعت یک یا دو قطعا صبح به سختی از خواب بیدار میشوید و این به ضررتان است. سحر خیزی در دوران کنکور، حاصل زود خوابیدن است .

۳) نظم اتاق خوابتان برای زود بیدار شدن موثر است 

داشتن یک اتاق خواب منظم و مرتب و تمیز می تواند بسیار در سحرخیز بودن شما کمک کند و شما را به سمت کتاب های منظمتان بکشاند .

۴) کارهای روز بعدتان را با برنامه ریزی در شب قبل مشخص کنید

نوشتن و یادداشت کارهای مهمی که قرار است  انجام دهید می تواند اراده شما را در سحرخیز شدن بیشتر کند هر چه اراده قوی تری داشته باشید راحت تر می توانید در دوران کنکور، سحر خیزی را تجربه کنید.

۵) با شکم  کاملا پر به تختخواب نروید

توصیه میکنیم که با شکم پر نخابید ، برای این کار وعده غذایی ناهار را بیشتر و حجیم تر از همیشه بگیرید و در عوض شام را زوتر بخورید ، آن هم شامی که شامل مقدار کمی هیدروکربن باشد. کسی که شب راحتی را بگذراند می تواند سحرخیز باشد! پس اگر نزدیک به ساعت خوابتان چیزی بخورید و بعد به رختخواب بروید بدن شما درگیر هضم غذا خواهد بود و که می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند.

۶) نوشیدنی های که دارای کافئین هستند را ممنوع کنید 

خوردن نوشیدنی های به مانند قهوه باعث می شود بتوانیم بیشتر بیدار بمانیم. بنابراین قهوه نخورید تا بتوانید صبح ها راحت تر از خواب بیدار شوید اگر در شب قهوه بنوشید به علت داشتن کافیین شما را سر حال کرده و باعث میشود شب نتوانید به خوبی استراحت کنید بنابرین صبح دیر از خواب بیدار میشوید .به جای قهوه میتوانید نوشیدنی های مثل چای های گیاهی که باعث آرامشتان میشود استفاده کنید.

۷)  آلارم بگذارید

زمانی که زنگ گوشیتان را سر ساعت مشخصی فعال میکنید باید گوشی تان را چند متر دورتر از خودتان و در جایی با ارتفاع قرار دهید تا برای خاموش کردن آلارم، از جایتان بلند شوید. و با شستن دست و صورت، سر حال شده و میتواند روز خوبی را شروع کنید.

به این نکات توجه کنید و آنها را انجام دهید تا برای رسیدن به اهدافتان به  موفقیت های بزرگ دست یابید.

 

دسته بندی شده در: