کسی که آرزوی رتبه برتر شدن  در کنکور را دارد برای کسب چنین موفقیت بزرگی باید از خیلی چیز ها بگذرد  و تمام تمرکز خود را  معطوف موفقیت در کنکور سراسری کند.  این دنیا پر از خواسته های فراوان است؛ مطمئنا تحصیل در رشته پزشکی  یا برق و حقوق در دانشگاه هذی بزرگ و معتبر  آرزوی هر کسی نیست پس اگر آرزویی دارید مطمئن باشید لیاقت و توانایی رسیدن به آن را دارید. در این مقاله  نکاتی را عنوان می کنیم تا با شما در کسب این موفقیت بزرگ سهیم باشیم.

۱- یکی از عواملی که می تواند به شما کمک و یاری کند داشتن اساتیدی و معلمانی است که به شیوه برگزاری کنکور های سراسری آشنا باشد و به دانش آموز کمک کند با دانشی خوب و سطح علمی بالا در کنکور سراسری قدم بگذارد. در حال حاضر دبیر های خوب و نام آشنای زیادی در سطح کشور وجود دارند که می توانند شما را در این امر یاری کنند.

۲- یکی دیگر از عوامل موفقیت داشتن کتب درسی ، جزوات و مباحثی است که به شما در امر مطالعه قوی ، راه های سریع تست زنی کمک میکند . کتاب های کمک آموزشی مناسبی وجود دارد که هم بتواند در امر آموزش به داوطلب یاری برساند و هم منبع غنی از تست های کنکور های سال های گذشته و تست های تالیفی منطبق بر دشواری کنکور باشد.توصیه ایی که به دانش آموزان داریم این لست که برای هر درس بیشتر از دو منبع کمک اموزشی انتخاب نکنند چون اگر تعداد کتاب هایی که مطالعه میکنند زیاد باشد شما را گیج و سردر گم میکند پس با انتخاب کتاب های استاندارد و به روز شده و حتی سی دی های آموزشی می توانید کنکور موفقی را پشت سر بگذارید.

۳- شما در دوران کنکور باید سعی کنید تفریحات خود را کمتر کرده و با ساعت مطالعه بیشتر به تدریج برای قبولی در رشته های خوب تلاش کنید در کنار کیفیت مطالعه بالا استراحت لازم را انجام دهید تا خستگی و نا امیدی به سراغتان نیاید . مطالعه بین ۶ تا ۷ ساعت در روز بسیار مناسب است.

۴- سعی کنید مهارت و سرعت تست زنی خو را به مرور افزایش دهید . تست در کنار مطالعه و آموزش بسیار مهم است و شما را با تمام فرمول ها و ریزه کاری ها آشنا میکند.

۵- داوطلبانی که می خواهند به نتیجه مطلوب در کنکور دست پیدا کنند حتما باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنند و حس رقابت را در خود افزایش دهند شما می توانید با شرکت در آزمون های آزمایشی با نمونه سوالات کنکور نیز آشنا شوید.

۶- با انتخاب یک مشاور خوب و زبده و برنامه ریزی دقیق استرس کنکور را از خود دور کنید یک مشاور به شما میکند تا مطالعه دقیق داشته باشید و فرصت های خود را از دست ندهید . مشاور خوب کسی است که یک برنامه مطالعاتی جامع در اختیار داوطلب می گذارد. برنامه ای که هم کوتاه مدت باشد هم بلند مدت. برنامه ایی که روزهای مرور دروس در آن گنجانده شده باشد و برای جمع بندی توجه ویژه داشته باشد. برنامه ای که شخصی باشد و بر اساس توانایی های شخصی هر فرد. مطمئن باشید با یک مشاور خوب که بتوانید به آن اعتماد کنید تمامی کلید های مشکلات خود را خواهید داشت.

امیدواریم با رعایت تمامی این نکات و توکل بر خدا بتوانید به بهترین مقام ها در تمامی مراحل زندگی دست بیابید.

دسته بندی شده در: