اگر می خواهید کنکور موفقی را پشت سر بگذارید مطلب زیر را بخوانید تا حتی در مدت کم و زمان باقی مانده به کنکور دوره ایی کامل از درس های خود را انجام دهید.

بر این باور باشید که می توانید

هیچ دانش آموزی در مقطع پیش دانشگاهی نیست  که ذهنش به طور کلی از مطالب درسی خالی باشد. یک دانش آموز سال پیش دانشگاهی چندین سال  درس خوانده است،نباید با خودش فکرکند که هیچ درسی را به خوبی یاد نگرفته . چنین دانش آموزانی باید در اولین قدم باور کنند که ذهن شان خالی نیست و اطلاعات زیادی دارند.

باورهای منفی مانع پیشرفت می شود و نباید به خودشان القا کنند که زمان کمی دارند و درس های بسیاری باقی مانده است.

تست زدن درس های پیش دانشگاهی بسیار مهم است

پس از اینکه  درس های پیش دانشگاهی تمام شده  و  دانش آموزان درس های را فرا گرفته اند، بهتر است یک هفته به خودشان فرصت بدهند و فقط تست های درس های پیش دانشگاهی  را بزنند تا خود را محک بزنند. با این کار مشکلات درسی ترم یک برای آن ها حل خواهد شد و می توانند ترم ۲ را هم با کلاس پیش بروند. یعنی در همین ترم هم درس های پیش دانشگاهی ۲ را بخوانند و هم تست های مرتبط با آن را بزنند.

دروس مهم و پایه را با دقت بیشتری بخوانید

درس های پایه  از اهمیت و ضریب بالایی در کنکور برخوردار هستند برای خواندن درس های پایه، بهتر این است که داوطلبان آن ها را بر اساس ضریب آن درس ها در کنکور بخوانند. وقتی گفته می شود که درس ها را بر اساس ضریب بخوانند یعنی دلیلی ندارد که همه کتاب های دبیرستان را کامل بخوانند و می توانند فقط کتاب هایی را که  اهمیت بیشتری دارند با دقت و چندین بار مطالعه کنند. داوطلبان باید مطالبی که در کنکور اهمیت خیلی زیادتری دارد و فصل هایی را که تعداد تست های بیشتری از آن ها در کنکور می آید با دقت تر مطالعه کنند. البته دانش آموزان نباید هیچ کتابی را کلاً کنار بگذارند. یعنی نگویند مثلا من فلان کتاب را به هیچ وجه نمی خوانم و کنار می گذارم.

زمان را برای خودتان ذخیره کنید

اگر دانش آموزی فکر می کند در درسی خیلی ضعیف است و آن درس در رشته او از اهمیت بالایی برخوردار است، باید در  زمان باقی مانده با کمک معلم ها و تلاش و پشتکار خودش این ضعف و مشکل را برطرف کند. در این زمان باقی مانده تا کنکور، ذخیره زمان بسیار مهم است؛ ذخیره زمان یعنی این که یک دانش آموز حجم محدود از درس ها را در زمان کمتری بخواند.

تعداد دفعات مرور هر درس را افزایش دهید

مرور  خلاصه برداری شده از هر درس که دانش آموز از آن یادداشت برداشته است هم کمک زیادی می کند. داوطلبان می توانند از این برگه ها در زمان هایی که تلف می شود مانند وقتی که در مترو یا اتوبوس هستند برای مرور درس هایی که خوانده اند، استفاده کنند تا از زمان های باقی مانده تا کنکور بهترین استفاده را کرده باشند.

دسته بندی شده در: