وقتی صحبت از مطالعه‌ی کتاب‌ها می‌شود، کتاب‌های طولانی حتما بهتر نیستند. اگرچه گم‌شدن و سرگرم شدن در یک رمان حماسی به مدت چند هفته هیجان‌انگیز است، اما گاهی اوقات شما فقط می‌خواهید در یکی از شب‌های ماه ژانویه بنشینید و یک داستان را در یک شب تمام کنید. با وجود همه افرادی که خود را وقف چالش‌های مطالعاتی در ابتدای سال می‌کنند، در اینجا ۹ کتاب عالی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در یک روز مطالعه کنید. من همیشه در دو هفته‌ی آخر پایان سال، وقتی‌که به هدف مطالعه‌ی خوب خود حتی نزدیک هم نشده‌ام، عجله بسیار زیادی دارم. بااین‌حال، با انتخاب کتاب‌های کوتاه‌تر، می‌توانید مطالعه‌ی بیشتری داشته باشید. آیا راه بهتری برای گذراندن یک شب سرد و تاریک وجود دارد؟

یکی از غم‌انگیزترین چیزها در مورد مطالعه‌ی کتابی که واقعاً آن را دوست دارید، به پایان رساندن آن است. مثل این است که صدای نویسنده و یا شخصیت‌ها را ازدست‌داده باشید. به همین دلیل، کتاب‌های کوتاه‌تر از این قاعده مستثنی هستند. بااین‌حال، ازآنجایی‌که یک کتاب صفحات کمتری دارد به این معنا نیست که نمی‌تواند پر از نوشته‌های شگفت‌انگیز نباشد. و اگر مطالعه و به پایان رساندن آن یک شب طول بکشد، چه کسی می‌تواند بگوید شما دیگر نمی‌توانید آن را دوباره بخوانید. در اینجا برخی از بهترین کتاب‌های کوتاه را معرفی کرده‌ایم تا سریعاً درگیر آنها شوید.

۱. “سولا” نوشته‌ی تونی موریسون

تونی موریسون یکی از مشهورترین نویسندگان قرن بیستم است. و رمان “سولا” یکی از دلایل آن است. نل و سولا بهترین دوستان یکدیگر هستند. و بیش از حد به هم نزدیک هستند. آنها خواسته‌ها و آرزوهای یکدیگر را به اشتراک می‌گذارند. وقتی سولا به دنبال آرزوهای خودش می‌رود و نل را ترک می‌کند، نل ازدواج می‌کند و اعتماد خود را به دوستش از دست می‌دهد. سولا که با ذهنیت افراد دهکده مورد تحقیر قرار گرفته می‌گیرد، برای آن زندگی که آرزویش را داشت، مبارزه می‌کند.

۲. “این درد دارد” نوشته‌ی آدام کای

کتاب “این درد دارد” از وضعیت پرفروشی برخوردار شده است. در سال ۲۰۱۸، این کتاب جایزه‌ی ملی کتاب Specsavers را به‌عنوان کتاب سال بریتانیا دریافت کرد. به طور خلاصه، این کتاب بسیار عالی است. دکتر آدام کای جوان، پستی و بلندی‌های دردناک و خاطره‌انگیز و به‌خصوص لحظات خوش دورانش در دانشکده‌ی پزشکی را یادآور می‌شود. شما با خواندن خاطرات او، سرتاسر این کتاب را خواهید خواند و سپس بار دیگر آن را مطالعه می‌کنید. هیچ کمبودی از خنده، دل‌شکستگی یا اشک در آن وجود ندارد.

۳. “مزرعه حیوانات” نوشته‌ی جورج اورول

رمان “مزرعه حیوانات” یک داستان کلاسیک و برای مدت زیادی در لیست “مطالعاتی” من بوده است. این کتاب کمک می‌کند تا با یکبار نشستن بر روی صندلی، سرتاسر کتاب را مطالعه کنید. وقتی حیوانات مزرعه‌ی اربابی، صاحب خود آقای جونز را سرنگون می‌کنند و خودشان اداره‌ی مزرعه را در دست می‌گیرند، تصور می‌کنند که این آغاز زندگی آزاد و برابر است. اما به‌تدریج یک نخبه در میان آنها، خوک‌های متفکر، ناپلئون و اسنوبال کنترل مزرعه را در دست می‌گیرند. این کتاب یک تفسیر سیاسی ماهرانه است.

۴. “بنیادگرای ناراضی” نوشته‌ی محسن حمید

با کتاب پرفروش بین‌المللی و نامزد نهایی جایزه‌ی من‌بوکر به نام “بنیادگرای ناراضی”، حتی برای یک شب هم که شده، غرق در آن گم خواهید شد. دیدار تصادفی با یک غریبه در لاهور، باعث می‌شود که قهرمان داستان همه چیز را در مورد زندگی خودش بداند. اما همان‌طور که داستان پیش می‌رود، مشخص می‌شود که هیچ‌چیز تصادفی در این دیدار وجود نداشته است.

۵. “سوز دل” نوشته‌ی نورا افرون

نورا افرون به‌عنوان ملکه‌ی کمدی رمانتیک مورد ستایش قرار گرفته است. و کتاب “سوز دل” او نیز از این قاعده مستثنی نیست. راشل که یک نویسنده‌ی کتاب‌های آشپزی است، در پایان دوره‌ی بارداری متوجه می‌شود همسرش که فکر می‌کرد به او وفادار بوده، در واقع به او خیانت کرده است. او راهی سفری می‌شود تا او را راضی به برگشت کرده، از او انتقام بگیرد و غذاهای کاملاً شگفت‌انگیزی در این مسیر درست کند.

۶. “همه ما باید فمینیست باشیم” نوشته‌ی چیماماندا انگوزی آدیشی

فمینیسم مدرن چه معنایی برای شما دارد؟ چیماماندا انگوزی آدیشی با جملاتی که در رویداد همایشی تدتاک بیان کرد و سپس این جملات از سوی بیانسه در آهنگ “بی‌نقص” نقل‌قول شد، نشان داد که شناسایی یک زن و فمینیست در قرن بیست و یکم چگونه است. بسیاری از زنان حق رأی دارند و حق دارند که از خانه خارج شده و کار کنند، اما وقتی دختران کوچک هنوز آموزش می‌بینند تا ظاهر خود را حفظ کنند و به ازدواج، بالاتر از هر چیز دیگری بها دهند، ما به‌سختی برابری را خواهیم داشتیم.

۷. “فصل‌های مختلف” نوشته‌ی استیون کینگ

اگر کسی بتواند شما را به شدت ترسانده و مضطرب کند، آن فرد استیون کینگ است. مجموعه‌ی چهار داستان کوتاه او، فصول مختلف را تشکیل می‌دهد و اساس کار فیلم‌های “کنار من بمان”، “شاگرد توانا” و “رستگاری شاوشنگ” بوده است. شما با قتل، تهدید و رفتار بسیار عجیب، در طی چهار شب با احتیاط به سراغ هرکدام از این داستان‌ها می‌روید. فقط مطمئن شوید که در خانه تنها نیستید.

۸. “اگر هنوز شبیه من نیستی” نوشته‌ی ادان لپوکی

جولین تمام تلاش خود را می‌کند تا به فرزند به دنیا نیامده‌ی خود بگوید که او چگونه فردی بوده است. او از داشتن یک دوران عاشقی ضعیف و خاص با زاکاری بیکار و بدپوش، عدم قضاوت خود و پذیرفتن زندگی جدیدش را برای او تعریف می‌کند. کتاب “اگر هنوز شبیه من نیستی” نشان می‌دهد که زندگی ممکن است همیشه طبق برنامه پیش نرود، اما می‌تواند بسیار درخشان به سرانجام برسد.

۹. “زنان و قدرت” نوشته‌ی مری بیرد

مریم بیرد، زن کلاسیک گرای مشهور، داستان‌هایی از زنان قدرتمند افسانه‌ای و دوران مدرن را بیان می‌کند که در تاریخ جاودان شده‌اند، و به اینکه چگونه به این نقطه‌ای رسیده‌ایم که در حال حاضر در آن هستیم نیز می‌پردازد. او به نحوه‌ی عجین شدن زن گریزی و پدرسالاری در جامعه و اینکه چگونه زنان قدرتمند از قوانین کنار گذاشته شده‌اند و به‌جای تلاش برای تناسب با دنیایی که به‌وسیله مردان و به نفع آنان طراحی شده، قوانین خود را نوشته‌اند، نگاهی می‌اندازد.

رسیدن به اهداف مطالعاتی در سال، لازم نیست که استرس‌زا باشد. و فقط به‌خاطر اینکه یک کتاب فضای کمی را در قفسه اشغال می‌کند به این معنا نیست که شما را مجذوب خود نمی‌کند و چیز جدیدی به شما آموزش نمی‌دهد. اگر قصد دارید که یک شب از خود مراقبت کرده و کتابی مطالعه کنید، بنابراین با این ۹ کتاب به مشکل برنخواهید خورد.

منبع:

bustle.com

دسته بندی شده در: