کتاب دستور زبان فارسی الگو برای دانش آموزان رشته های تجربی، انسانی و ریاضی کاربرد دارد و ویژه نظام جدید آموزشی می باشد. این کتاب از جانب انتشارات الگو است و به دانش آموزان دوره متوسطه برای موفقیت در کنکور کمک بسیاری می کند. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره کتاب  دستور زبان فارسی الگو خواهیم پرداخت.

دستور زبان فارسی الگو

بخش های مختلفی را در درس ادبیات خواهیم دید که شامل معنی لغت، املا، تاریخ ادبیات، آرایه های ادبی، زبان فارسی و قرابت معنایی است. یکی از بخش های پیچیده در تمامی زبان ها که نیاز به راهنمایی هایی از جانب دبیر و یا کتاب های کمک آموزشی دارد بخش دستور زبان است. کتاب دستور زبان فارسی الگو که مطابق با نظام جدید است از جانب دانش آموزان کلیه رشته های ریاضی، تجربی و انسانی کاربرد دارد و دانش آموزانی که داوطلب شرکت در کنکور هستند از این کتاب استفاده مفیدی خواهند داشت.

ویژگی های کتاب دستور زبان فارسی الگو

•           اولین کتاب موضوعی در ارتباط با درس دستور زبان است که در نظام جدید گردآوری شده است.

•           مولف در آن به ارائه تکنیک ها و نکاتی ابداعی پرداخته است

•           کلیه ۱۲ مبحث دستوری که در کتاب های نظام جدید آمده است در آن تدریس می شود.

•           دارای تمرین ها و مثال های فراوان از کتاب های نظام جدید است

•           بر اساس موضوع و میزان دشواری تست های طبقه بندی شده دارد

•           پاسخ نامه کتاب به صورت کاملا تشریحی است

•           کلیه پایه ها  و داوطلبین کنکور قابلیت استفاده از آن را دارند

با خرید کتاب بخش های دستوری دوره اول متوسطه را خواهید دید و همچنین دستور زبان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم نیز  در آن گردآوری شده است. دستور زبان فارسی برای هر دانش آموزی سخت است و از این رو دانش آموز چه در آزمون های تشریحی و چه تستی ممکن است با مشکل روبرو شود از اینرو این کتاب کمک بسیاری به آنها خواهد کرد. تمرین های تشریحی و همچنین تستی در هر فصل از کتاب دستور زبان فارسی الگو به شکل ساده، متوسط و دشوار آمده است.

فصل های مختلف کتاب دستور زبان فارسی الگو

ساختمان واژه را در فصل اول کتاب مشاهده خواهید کرد که شامل نکات کاربردی، تمرین های گوناگون، تست های استاندارد و طبقه بندی شده، تفاوت با نظام قدیم، تجزیه کلمات مهم و تعریف ساختمان واژه است. در این فصل واژه ها آموزش داده می شود و توضیحات لازم ارائه می شود و نکات و مثال های متفاوتی در آن ذکر می شود که سبب درک بیشتر دانش آموز دوره متوسطه خواهد شد. در پایان هر فصل برای فهم بیشتر  تست هایی آمده است.

گروه اسمی را در فصل دوم خواهد آموخت که شامل انواع صفت بیانی، تمرین های متنوع، هسته و راه جستجوی آن، نکاتی در ارتباط با وابسته های پیشین و پسین، تست هایی طبقه بندی شده و انواع وابسته های وابسته می باشد. از ویژگی های خوب کتاب مثال های جامع  و خوب آن است که همراه با نکات آورده شده است.

فصل سوم مربوط به روابط واژه ها و تحول آنها خواهد بود که شامل رابطه معنایی کلمات با مثال، تست های طبقه بندی شده، تحول نوشتاری واژه ها همراه با مثال، وضعیت واژه ها در گذر زمان، کلمات هم خانواده و مثال ها است. پاسخ هایی به صورت تشریحی و سوالات چهار گزینه ای در انتهای کتاب  دستور زبان فارسی الگو وجود دارد که در مجموع شامل ۸۷۰ تست است که شامل سوالات تالیفی و سوالات کنکور سال های گذشته است.

دسته بندی شده در: