کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز که در رابطه با درس فیزیک ۳ است کتابی مفید و مناسب برای دانش آموزانی است که در پایه دوازدهم به تحصیل مشغول هستند. کادر های رنگی در کتاب از ویژگی های برتر آن است. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز خواهیم پرداخت.

فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز

نویسندگان کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز مهدی هاشمی و رضا سبزمیدانی هستند. دو فصل را در این کتاب مشاهده خواهید کرد و مابقی فصل ها در جلد دوم هستند. این کتاب همانند کتاب هایی که دارای پرسش های ۴ گزینه ای و یا کمک درسی هستند نمی باشد. تفاوت کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز با سایر کتاب ها در این است که در این کتاب ابتدا سؤالاتی که به صورت ۴ گزینه ای هستند را خواهید دید و درسنامه بعد از آن دیده می شود. در درسنامه کلیه مقاطع درسی به صورت مفصل بیان شده اند و درون این درسنامه نیز تست هایی را مشاهده خواهید کرد که قابل توجه است. در بخش رنگی کتاب این تست ها را خواهید دید و اگر دانش آموزی فرصت نکرده است تمام تست ها را بزند می تواند به سراغ این قسمت بیاید.

ساختار کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز

ساختار کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز به صورت تست، درسنامه و پاسخ می باشد و همانند کتاب درسی هر فصل آن از چند بخش تشکیل شده است. در داخل بخش ها درسنامه را خواهید دید. طراحی تست ها مطابق با درسنامه ها است که ارائه شده است. در قسمت نهایی هر بخش آزمونک را خواهید دید و تعدا کمی سؤال در آن آورده شده است که بسیار ایده آل و درجه یک هستند و به دانش آموز کمک بسیاری می کنند. چند دسته تست نیز در این کتاب آمده است که شامل تست های رنگی داخل درسنامه و آزمونک می باشد و به غیر از آن ها یک سری تست به صورت مرتب شده هم وجود دارد. بهتر است با توجه به نظر نویسنده ابتدا کلیه تست ها به جز تست های گروه Z را بزنید و در آخر اگر قصد دارید رتبه ایده آل تک رقمی و یا دو رقمی را کسب کنید اقدام به زدن تست های این گروه کنید. تست های سری Z بر اساس گفته نویسنده برای بچه های باهوش که درس خوان هستند طراحی شده است.

کادرهای کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز

کادرهایی که در کتاب فیزیک دوازدهم جلد اول خیلی سبز وجود دارند و رنگی هستند به دو دسته تقسیم بندی شده اند که در یک بخش آن تست همراه سؤال طرح شده است و در قسمت پاسخ می توانید گزینه صحیح را پیدا کنید و مشاهده نمایید. پاسخ های کاملاً تشریحی باعث شده است که مطالعه این کتاب فوق العاده مهم باشد چون تمام سؤالات به دقت بررسی شده است و به آن ها پاسخ داده شده است. در صورت دانستن جواب درست باز هم بخش پاسخ را مطالعه کنید تا راه حل های ذکر شده را ارزیابی کنید، در این صورت ممکن است با راه حلی که از راه حل شما بهتر است مواجه شوید و بتوانید سؤالات را در زمان کمتری پاسخ دهید. بیشترین اهمیت این کتاب کادرهای رنگی آن است که در کنار این قسمت به پیشرفت دانش آموز کمک بسیاری می کند و باعث می شود دانش آموز با انواع تست ها آشنا شود و خودش را در تست زنی تقویت کند.

دسته بندی شده در: