کانون فرهنگی آموزش قلم چی یکی از قدیمی ترین انتشاراتی های کتاب های کمک آموزشی و کمک درسی به حساب می آید. کتاب های قلم چی از همان سال های ابتدایی کنکور سراسری همیشه مورد استفاده داوطلب های کنکور و دانش آموزان بوده است. به گونه ای که می توان گفت دو نسل از دانش آموزان از کتاب های قلم چی برای ورود به دانشگاه بهره برده اند. در این مطلب می خواهیم به معرفی مهم ترین و ویژه ترین کتاب های کانون فرهنگی آموزش بپردازیم.

آشنایی با کتاب های قلم چی

مجموعه کتاب های قلم چی را می توانید با توجه به رنگ بندی های آنها تشخیص دهید. هر رنگ جلد، مخصوص به یک نوع خاص از این کتاب ها است. برای مثال کتاب های آبی معروف به کتاب های طبقه شده هستند. این کتاب ها دربردارنده تمامی تست های چهارگزینه ای کنکور سراسری، در سال های گذشته اند. همچنین در این کتاب ها داوطلبین با مجموعه تست های تألیفی و آزمون های دانشگاه آزاد نیز مواجه می شوند. کتاب های سبز قلم چی با رویکرد آموزش محور تألیف شده  و حاوی مطالب آموزشی هستند. کتاب های زرد قلم چی که شامل سؤال های کنکور چند سال گذشته اند. این مجموعه به طور مجزا برای هر رشته به چاپ رسیده و بهترین استفاده از آن ها تقریباً یک ماه قبل از کنکور سراسری است. برای خرید کتاب های قلم چی می توانید از سایت کتابچی کمک بگیرید. با هرکدام از این مجموعه ها در ادامه بیشتر آشنا می شویم.

مجموعه کتاب های آبی قلم چی

یکی از مهم ترین کتاب های قلم چی، کتاب های آبی این انتشارات است. این مجموعه تقریباً اولین کتاب های کمک آموزشی ایران به حساب می آیند. کتاب های آبی قلم چی را اغلب دانش آموزان با اسم کتاب های طبقه بندی شده می شناسند. دلیل این نام گذاری هم شیوه ارائه مطالب در این کتاب ها است. در کتاب های آبی قلم چی، هر فصل با یک درسنامه مختصر و مفید آغاز می شود. سپس دانش آموز می تواند به سراغ تست های کتاب برود. تست های این مجموعه جامعیت بسیار خوبی دارد. به گونه ای که همه تست های کنکور سراسری، آزاد و همچنین آزمون های خود کانون قلم چی را در بر می گیرد. پاسخ نامه تشریحی تست ها نیز اغلب در انتهای کتاب ها قرار گرفته است. مگر اینکه به خاطر حجم بالای مطالب کتاب دو جلدی باشد. در قسمت پاسخ نامه مطالب مهم، نکات تستی و دام های آموزشی مهم برای دانش آموزان تشریح شده است.

با اهمیت ترین کتاب های آبی کانون، اغلب کتاب های تخصصی آن است. به این خاطر که پاسخ نامه تشریحی کاملی داشته و دانش آموزان را با مطالب و مفاهیم مهم تر کاملاً آشنا می کند. برای مثال کتاب فیزیک آبی، کتاب حسابان آبی، کتاب زیست شناسی آبی و کتاب اقتصاد آبی از این دسته به حساب می آیند.

مجموعه کتاب های سبز قلم چی

در بین کتاب های قلم چی، مجموعه کتاب های سبز قلم چی از محبوبیت زیادی به ویژه در بین دانش آموزان برخوردار است. کتاب های سبز، با هدف آموزش توسط این بنیاد منتشر شده است. درس نامه های روان همراه با ارائه مطالب و مفاهیم با اهمیت کتاب درسی، مهم ترین ویژگی این کتاب ها به حساب می آید. هر چقدر که کتاب های آبی قلم چی به خاطر درس های تخصصی محبوبیت و مقبولیت دارند، مقبولیت کتاب های سبز به خاطر درس های عمومی مثل ادبیات و زبان فارسی، عربی و دین و زندگی است. البته اگر در درس های تخصصی نیز دارای ضعف هستید، کتاب های سبز قلم چی می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

کتاب های زرد قلم چی

هر چقدر به زمان کنکور سراسری نزدیک می شویم، داوطلبان این آزمون استرس بیشتری می گیرند. مجموعه کتاب های قلم چی که با رنگ زرد مشخص شده اند دقیقاً مخصوص یک ماه مانده به کنکور سراسری هستند. این کتاب ها حاوی شش آزمون کنکور سراسری در شش سال گذشته اند و با این رویکرد به چاپ رسیده اند که دانش آموزان خود را با آن ها محک بزنند. این شبیه سازی و محک زدن، باعث می شود هم از استرس داوطلبین کاسته شود و هم نکات مهم کنکور سراسری در مدت یک ماه پایانی به طور مکرر مرور شود. کتاب های زرد قلم چی را مخصوص هر رشته می توانید از سایت کتابچی تهیه کنید.

کتاب های سه سطحی قلم چی

در بین مجموعه کتاب های قلم چی، کتاب های سه سطحی در چند سال گذشته از مقبولیت خوبی برخوردار شده است. این مجموعه حاوی سوال های چهارگزینه ای آزمون های قلم چی بوده و برای اینکه دانش آموزان را با سطح های متفاوت سؤال ها آشنا کند در سه سطح آسان، متوسط و دشوار این مطالب را در اختیار دانش آموزان قرار داده است.

فیزیک پیش تجربی سه سطحی

فیزیک پیش تجربی سه سطحی

نویسنده : گروه مولفان
ناشر : قلم چی

مجموعه کتاب های پرتکرار

اگر دانش آموز هستید در بین کتاب های قلم چی، مجموعه کتاب های پرتکرار دقیقاً برای شما منتشر شده است. کتاب های پرتکرار با این هدف که در شب های امتحان به کمک دانش آموزان بیاید تألیف و منتشر شده اند. در این کتاب ها، مجموعه کاملی از سوال های امتحان نهایی که در سال های گذشته به طور مکرر تکرار شده اند جمع آوری شده است. مجموعه ای که به دانش آموزان کمک شایانی خواهد کرد.

کتاب های جمع بندی کانون قلم چی

یکی دیگر از مجموعه های جدید کتاب های قلم چی، کتاب های جمع بندی است. همین طور که از اسم آن پیداست، مهم ترین کاربرد این مجموعه جمع بندی مطالب با اهمیت کنکور سراسری است. داوطلبین با استفاده از این مجموعه می توانند مطالب مهم را مرور کرده و جمع بندی کنند.

دیگر مجموعه ها

مجموعه کتاب های قلم چی، البته فقط به این موارد محدود نمی شود. این انتشاراتی با توجه به خواسته دانش آموزان کتاب های دیگری نیز دارد. از کتاب های جامع گرفته تا کتاب های قهوه ای، مجموعه دروس، اشتباهات متداول و … که هرکدام استفاده خود را دارند.

دسته بندی شده در: