امروزه فرزند داشتن و تربیت فرزند؛ بدون برنامه‌ریزی و مهارت، موجب بروز اشتباهاتی می‌شود که ممکن است، جبران‌ناپذیر باشد. یک اشتباه در تربیت فرزند، علاوه بر سرنوشت والدین، سرنوشت فرزند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل، کتاب‌هایی برای تربیت فرزند وجود دارد که والدین را در این راه، راهنمایی می‌کنند و مهارت آن‌ها را افزایش می‌دهند.

معرفی کتاب‌های مادر و فرزند

کتاب «کودک، خانواده، انسان» کتابی است که از تجربیات دو مادر که به مدت پنج سال در یک گروه تربیت فرزند شرکت کرده‌اند، نوشته شده است. در بین این گروه، افراد شرکت‌کننده با گفتن شکست‌ها و موفقیت‌های‌شان سعی کردند با نکات مطرح شده از طرف روان‌شناس، مهارت‌ها و دانش‌هایی را بیاموزند تا در تربیت فرزند خود موفق شوند.

کتاب «کودک وسواسی» کتابی خانواده‌محور است. با خواندن این کتاب، متوجه می‌شوید، کودکان وسواسی معمولا والدینی وسواسی دارند. بنابراین در درمان این کودکان، ابتدا باید والدین آن‌ها درمان شوند. چون علت اصلی این مشکل والدین هستند و کودک از والدین خود تقلید می‌کند. در این کتاب، راه حل‌هایی وجود دارد که والدین را در برخورد با این مساله کمک می‌کند. تمرین‌هایی در این کتاب وجود دارد که به والدین کمک می‌کند تا وسواس را از فکر فرزندان‌شان دور کنند.

با حفظ خون‌سردی به تربیت فرزند بپردازید.

کتاب «تربیت بدون فریاد» در چهار بخش نوشته شده است. در پایان هر بخش کتاب، داستانی واقعی از تجربیات زندگی افراد نوشته شده است. بعضی از این افراد، مراجعینی هستند که برای درمان نزد روان‌شناس خود، که درواقع نویسنده‌ی کتاب است، رفته‌اند و بعضی از داستان‌ها ، زندگی هم‌کاران و دوستان نویسنده‌اند. البته برای حفظ حریم خصوصی افراد، نام و جزئیات را تغییر داده‌اند. این داستان‌ها مراحل مختلفی از روابط والدین و فرزندان در زندگی است.

والدین با خواندن کتاب‌های مختلف می‌توانند در تربیت فرزندشان موفق‌تر باشند و رفتارهای مختلف آن‌ها را از جمله پرخاش‌گری، لجبازی و نافرمانی را تبدیل به مشارکت، هم‌دلی و هم‌یاری کنند. هم‌چنین با استفاده از روش‌‌های روان‌شناسان می‌توانند هم‌راه با فرزندان‌شان راه‌ حل‌‌های مناسبی را جایگزین کشمکش‌ها و اختلاف‌های احتمالی و مشکلات رفتاری کودکان خود کنند. با کسب اطلاعات مفید از کتاب‌ها ، والدین برای فرزندان خود، قطعا دوستان خوبی خواهند شد.

تربیت بدون فریاد

تربیت بدون فریاد

ناشر : صابرین
قیمت : ۱۳۹,۵۰۰۱۵۵,۰۰۰ تومان

راهنمای تربیت فرزند از سوی والدین

کتاب «راهنمای کامل والدین» بخ سوالاتی پاسخ می‌دهد که از تولد تا پنج سالگی کودکان وجود دارد. نکاتی که در زمینه‌ی رشد دوران کودکی به والدین کمک می‌کند. پاسخ به این سوال‌ها به والدین کمک می‌کند تا بتوانند چه‌گونه با فرزندان خردسال خود رفتار کنند. هم‌چنین به شناخت تفکر کودک بر اساس راه‌کارهای ژان پیاژه، کمک می‌کند. این کتاب توسط رابین گلداستاین در ۷ مجموعه نوشته شده است.

همه‌ی افرادی که تشکیل زندگی می‌دهند، می‌خواهند که بچه‌دار شوند و صاحب بچه شدن و بزرگ کردن او ارزش‌مند است. مساله‌ای که بهایی دارد و بهای آن فداکاری است. دل‌سردی و خستگی را نباید تقصیر فرزند دانست. چون او با خواسته‌ی خود به این دنیا نیامده است. کتاب «این بچه که اومد زندگی ما به هم ریخت» راه‌کارهایی ارائه می‌دهد که زوجین بتوانند قبل از به دنیا آمدن فرزندشان، خودشان را آماده کنند.

راهنمای کامل والدین ۱

راهنمای کامل والدین ۱

ناشر : صابرین
قیمت : ۱۶۲,۰۰۰۱۸۰,۰۰۰ تومان

آشنایی با مراحل رشد جنسی کودک

کتاب «تربیت جنسی کودکان» به والدین کمک می‌کند تا به کودکان آموزش دهند که چه‌گونه با جسارت “نه” بگویند. همه‌ی والدین می‌خواهند که آسیبی به فرزندشان نرسد. در این کتاب، راه حل‌هایی برای تربیت فرزند وجود دارد که در برابر خطرات از آنان بتوانیم محافظت کنیم. البته باید توجه داشت که همه‌ی مشکلات و خطرات جامعه را نمی‌توان از کودکان دور کرد. اما با اطلاعات و آگاهی می‌توان کودکان را طوری تربیت کرد که با این خطرات مقابله کنند.

مهم‌ترین مساله‌ی تربیت فرزند این است که آنان را چه‌گونه قوی و سرسخت تربیت کنیم. وقتی کودکان یاد بگیرند که به راحتی و با آگاهی “نه” بگویند و در موقعیت‌های خطرناک و بد، واکنش‌های درستی نشان بدهند، دیگر لازم نیست والدین دائم نگران آن‌ها باشند. این کتاب شامل هفت فصل است که با بازی، شعر، قصه و راه حل‌های مناسب برای تربیت فرزند، والدین را هم‌راهی می‌کند.

تربیت جنسی کودکان

تربیت جنسی کودکان

ناشر : ذکر
قیمت : ۵۳,۱۰۰۵۹,۰۰۰ تومان

مسئولیت‌پذیری کودکان و نوجوانان

یکی از دغدغه‌های والدین در تربیت فرزند، این است که فرزند آن‌ها مستقل و مسئولیت‌پذیر بار بیاید. کتاب”قدرت والدین” به والدین کمک می‌کند که به فرزندان خود بیش از حد آزادی ندهند. از طرف دیگر می‌آموزد که بیش از حد آن‌ها را محدود نکنند. بسیاری از والدین دچار ابهام می‌شوند که چه‌گونه با فرزندان‌شان رفتار کنند که انضباط داشته باشند و اغلب نمی دانند که والدینی با مسئولیت باشند یا والدینی دوست‍داشتنی؟ این کتاب، یک راه میانه را پیشنهاد می‌کند و هم‌چنین پیشنهاد می‌دهد که رابطه‌ی درست در خانواده می‌تواند در آینده‌ی شخصی فرزندان موثر باشد.

والدین، بیش‌ترین نقش را در آینده‌ی فرزند خود دارند. پس باید از روش‌های تربیت، آگاهی کامل داشته باشند. برقراری رابطه‌ی درست می‌تواند اعتماد کودکان را جلب کند و والدین تبدیل به والدین دوست‌داشتنی شوند.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: