بسیاری از کسانی که می خواهند در دانشگاه های مطرح آمریکایی و کانادایی ادامه تحصیل بدهند، نیازمند دریافت مدرک GRE می باشند. امتحان GRE امروزه به یکی از معتبرترین آزمون زبان موجود تبدیل شده و هر ساله بسیاری از افرادی که می خواهند پذیرش تحصیلی خود را دریافت نمایند در این آزمون شرکت می کنند. در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را بیشتر با این آزمون آشنا کنیم و مزایای دریافت مدرک GRE را برای شما بیان نماییم.

با شرکت در آزمون GRE می توانید در بهترین دانشگاه های آمریکا و کانادا در مقطع فوق لیسانس و دکترا ادامه تحصیل دهید. این آزمون یکی از مدارک مورد نیاز در تمامی دانشگاه های آمریکایی می باشد و بسیاری از کسانی که می خواهند در آمریکا ادامه تحصیل دهند، به درخواست دانشگاه مقصد این مدرک را دریافت می کنند. در این مقاله نگاهی انداخته ایم به انواع آزمون های GRE و قوانینی که شما باید در هنگام دریافت این مدرک زبان رعایت نمایید.

GRE عمومی

معمولا تمامی دانشگاه های آمریکایی و کانادایی برای پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا از دانشجویانی که درخواست پذیرش داده اند GRE درخواست می کنند و این مدرک می تواند بسیار تاثیرگذار در دریافت پذیرش تحصیلی برای شما باشد.

آزمون GRE عمومی که امروزه بسیار رایج است و بیشترین مدرک مورد قبول دانشگاه های آمریکایی و کانادایی به شمار می رود از سه بخش تشکیل شده است که شما باید در بخش اول استدلال کلامی را مورد آزمون قرار دهید که در آن شما باید در این بخش سی دقیقه ای از آزمون که نمراتی بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ مورد قبول دارد خودتان را با کلمات تخصصی و ارتباط بین آن ها به چالش بکشید.

در بخش دوم نیز که استدلال کمی نام دارد باید یک مسئله ریاضی را با حدود ۳۰ دقیقه وقت حل کرده و به جواب کامل برسید که این بخش نیز نمره ای مابین ۱۳۰ تا ۱۷۰ خواهد داشت. همچنین یک بخش نوشتاری وجود دارد که در آن شما باید بتوانید در دو بخش مختلف در مورد یک موضوع، نوشتاری را ارائه داده و در بخش دیگر باید موضوعی را تحلیل نمایید که نمره این بخش به صورت مجزا بین ۰ تا ۶ برای شما در نظر گرفته می شود. امتحان GRE عمومی را می توان یکی از رایج ترین مدارکی دانست که تمامی دانشگاه ها آن را از شما درخواست خواهند کرد.

جی آر ای تخصصی

امتحان GRE تخصصی به نوعی آزمون گفته می شود که برای برخی از دانشجویان از طرف برخی از دانشگاه های آمریکا درخواست می شود و معمولا دانشگاه های سطح بالا آن را درخواست می کنند و در صورتی که شما نمرات پایینی داشته باشید ممکن است از شما امتحان GRE تخصصی درخواست شود. این آزمون همانطور که از نامش پیداست برای یک رشته ی خاص امتحان گرفته می شود ولی بهتر است در صورتی که دانشگاه به شما قید نکرده است که کدام نوع از امتحان GRE را نیاز دارد، شما به صورت عمومی این آزمون را انجام دهید. از بیشترین رشته هایی که امتحان GRE تخصصی را از شما می خواهند می توان به رشته های روانشناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، بیوشیمی، ادبیات و زبان انگلیسی اشاره کرد.

با قوانین GRE بیشتر آشنا شوید!

امروزه بسیاری از دانشجویان پس از دریافت مدرک لیسانس اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی از کشورهای خارجی می کنند. آزمون GRE یکی از رایج ترین امتحان های زبان در دنیا می باشد که مناسب برای دانشجویانی است که می خواهند در رشته های مختلف فوق لیسانس و دکترای خود را از برترین دانشگاه های آمریکایی و کانادایی دریافت نمایند. برای دریافت مدرک زبان GRE باید در این آزمون شرکت کنید که برای آزمون معمولی باید ۲۰۵ دلار آمریکا هزینه کنید و برای GRE تخصصی نیز باید ۱۵۰ دلار بپردازید.

بهتر است زمانی که می خواهید وارد محوطه برگزاری آزمون GRE شوید هیچ گونه موبایل، کاغذ، یادداشت، خودکار، مداد و ماشین حسابی به همراه خود نداشته باشید چرا که این وسایل ممنوع بوده و تمامی وسایل مورد نیاز برای امتحان به شما درون محل برگزاری آزمون و توسط مسئول آزمون داده می شود. همچنین می توانید ۱۵ روز بعد از برگزاری آزمون نتیجه آزمون را از طریق سایت ETS مشاهده بفرمایید. برای ثبت نام در آزمون باید حداقل دو هفته پیش از آزمون ثبت نام خود را در امتحان GRE انجام دهید و در غیر اینصورت برای آزمون عمومی باید ۲۳۰ دلار و آزمون تخصصی ۱۷۵ دلار بپردازید.

کلام آخر

بسیاری از ما برای اینکه بتوانیم وارد دانشگاه های آمریکا و کانادا شویم در آزمون GRE شرکت خواهیم کرد که این آزمون توسط ETS از شما گرفته خواهد شد. در صورتی که می خواهید در این آزمون شرکت کنید بهتر است در ابتدا تحقیق کنید که نوع آزمونی که باید بدهید عمومی است یا تخصصی و برای این کار ابتدا مکاتبه های خود را با دانشگاه مقصد خود انجام دهید. آزمون GRE یکی از مهم ترین آزمون های زبان در دنیا به شمار می رود و امتحان GRE می تواند یکی از مهم ترین امتحان های شما باشد. لازم به ذکر است که نتیجه امتحان GRE برای ۵ سال دارای اعتبار بوده و می توانید از آن استفاده نمایید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: