این روزها همه به دنبال سرمایه‌گذاری در بورس هستند. اما اکثر افراد از روی هیجان و بدون داشتن هیچ دانشی به این بازار وسوسه‌انگیز روی آورده‌اند. برای سرمایه‌گذاری در بورس باید صبور بود، ریسک‌های احتمالی را پذیرفت و از تجربیات دیگران استفاده کرد. بهترین راه برای استفاده از تجربیات دیگران آن است که کتاب‌های مربوط به بورس را مطالعه کنید. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌‌خواهید وارد بورس شوید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا حتماً کتاب‌های زیر را مطالعه کنید.

بورس‌باز / سلمان امین

سلمان امین یکی از نویسنده‌های فعال در این حوزه است که در این فهرست هم دو کتاب از او به شما معرفی می‌کنیم. امین در کتاب بورس‌باز ابتدا خاطره‌ای از خودش نقل می‌کند. او می‌گوید وقتی برای اولین بار وارد بورس شد، به دلیل بی‌تجربگی شکست خورد و سرمایه‌اش از دست رفت. سپس تلاش کرد تا دانشش را افزایش دهد و با آگاهی بیشتری مجدداً در بورس سرمایه‌گذاری کند، اما باز هم نتیجه‌ای جز شکست نداشت. حالا او در کتاب بورس‌باز به ما می‌گوید که چه کار کنیم (و چه کارهایی را انجام ندهیم) تا مثل او شکست نخوریم.

جادوی بورس / شهاب سهرابی

در کتاب جادوی بورس اثر شهاب سهرابی با هفت باتلاقی آشنا می‌شویم که پول و سرمایه ما را ناگهان می‌بلعند. خودِ سهرابی تجربه زیادی در بورس دارد و سعی کرده است تا در کتابش این تجربیات را با دیگران به اشتراک بگذارد. این کتاب که در سال ۹۶ منتشر شده، به خوبی ریسک‌های بازار بورس را نشان می‌دهد و از خوانندگانش می‌خواهد که با آگاهی کامل وارد این بازار شوند تا نه‌تنها ضرر نکنند، بلکه بتوانند سودهای خوبی به دست آورند.

هنر جنگ در بازار بورس / سلمان امین

احتمالاً با کتاب هنر جنگ نوشته سان تزو، ژنرال چینی آشنایی دارید. او در این کتاب از اصول و تاکتیک‌های جنگ گروهی سخن گفته است، اما آموزه‌های او به‌قدری جامع و کامل هستند که در سایر حوزه‌ها نیز می‌توان آن‌ها را به کار گرفت. به همین خاطر سلمان امین با الگوبرداری از همین کتاب، یک اثر متفاوت در حوزه آموزش بورس خلق کرده که خواندنش را به همه توصیه می‌کنیم. این کتاب واقعاً به شما یاد می‌دهد که به یک جنگجوی ماهر در بازار بزرگ و خطرناک بورس تبدیل شوید.

الفبای بورس / سعید مستشار

یکی از مهمترین کتاب‌هایی که قبل از ورود به بازار بورس باید بخوانید همین الفبای بورس است. سعید مستشار در این کتاب با زبانی ساده و کامل قابل‌فهم، اصطلاحات بازار سرمایه را برایتان توضیح می‌دهد. اگر می‌‌خواهید مفاهیم پایه‌ای بورس را بهتر بشناسید و با اصطلاحات تخصصی سرمایه‌گذاری آشنا شوید، حتماً این کتاب را تهیه کنید.

صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس / حجت بهادری، نسیم کردستانی

یکی از کتاب‌هایی که همه سهام‌داران باید مطالعه کنند صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس است. این کتاب به کوشش حجت بهادری و نسیم کردستانی تألیف شده و انتشارات دیباگران تهران آن را به چاپ رسانده است. در این کتاب با روش‌های درست سرمایه‌گذاری در بازار بورس به‌طور کامل آشنا می‌شوید و می‌توانید سرمایه‌ خودتان را در این بازار به‌طور صحیح مدیریت کنید.

سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد / پاول ملادنوویچ

پاول ملادنوویچ بیشتر از ۲۰ سال در حوزه سرمایه‌گذاری، تدریس و مشاوره در بازار بورس فعالیت کرده و در این زمینه تجربه بسیار بالایی دارد. او کتاب سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد را در پنج بخش نوشته است. بخش اول مخصوص تازه‌کارها است که با مفاهیم اولیه بورس آشنا می‌شوند. بخش دوم به نکاتی مربوط به قبل از شروع معامله می‌پردازد و بخش سوم به شما یاد می‌دهد که چگونه سهام برنده را شناسایی کنید. بخش چهارم این کتاب درباره استراتژی‌های سرمایه‌گذاری است و در بخش پنجم هم با ۱۰ تاکتیک مکمل برای موفقیت در بورس آشنا می‌شویم.

سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار (از تئوری تا عمل) / محمدحسین عبدالرحیمیان، سمانه دهقان‌منشادی

یکی دیگر از کتاب‌های مرجع بورس همین کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار (از تئوری تا عمل) است که محمدحسین عبدالرحیمیان و سمانه دهقان‌منشادی آن را تألیف کرده‌اند. این کتاب تمام تئوری‌های مهم بازار سرمایه بازگو می‌کند و سپس راهکارهای عملی برای موفقیت در بورس ارائه می‌نماید. دستورالعمل‌های مطرح شده در این کتاب با جدیدترین مفاهیم روز بازار بورس مطابقت دارند.

فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس / مهدی حبیب الهی

در این کتاب می‌توانید اصطلاحات و لغات اصلی که در بورس و همچنین فارکس مورداستفاده قرار می‌گیرند را مشاهده کنید. درباره هرکدام از این اصطلاحات در کتاب توضیح کوتاهی داده شده تا خواننده به طور کامل همه آن‌ها را یاد بگیرد. همچنین یکی از مزایا کتاب فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس آن است که برای هر لغت یک معادل فارسی ارائه می‌کند.

روش سرمایه‌گذاری وارن بافت / رابرت هگستروم

وارن بافت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران قرن است که در سال ۲۰۰۸ میلادی به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد و هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران دنیا به شمار می‌رود. کتاب روش سرمایه‌گذاری وارن بافت که رابرت هگستروم آن را تألیف کرده است، دیدگاه‌های علمی و روانشناسی وارن بافت را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. در این کتاب تأکید شده که وارن بافت به سرمایه‌گذاری بلندمدت اعتقاد دارد و روی شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که در طولانی‌مدت بازدهی خوبی دارند.

پدر پولدار، پدر بی پول / رابرت کیوساکی

خیلی‌ها رابرت کیوساکی را معلم سرمایه‌دارها می‌دانند. او در کتاب پدر پولدار، پدر بی پول نکات مهمی درباره اقتصاد و سرمایه‌گذاری مطرح می‌کند. این کتاب نثر جذابی هم دارد و شما را تا انتها با خودش همراه می‌کند. در کتاب پدر پولدار، پدر بی پول شما با نکات و ترفندهایی برای پولدار شدن آشنا می‌‌شوید. نکاتی که در هیچ جای دیگری به شما آموزش داده نمی‌شوند.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

, ,